Hallo allemaal,
Ik heb van de week mijn CAV pomp van mijn FE 35 gerestaureerd. Nou wilde ik hem vullen met diesel alleen er kwam geen brandstof uit de verstuiverleidingen. Er komt wel brandstof uit de inlaat en lekaansluiting van de pomp. Zou het kunnen wezen dat de stopknop verkeerd om zit? Ik heb gezien dat de knop in de hendel viel boven in de pomp. De gashendel doet het wel aangezien er meer brandstof uitkomt als ik die bedien. Ik heb de pomp met een boormachine zachtjes laten draaien. De pomp was na mijn mening ook ontlucht. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat hier fout gaat?
Mvg Myron Stevens
FE 35 CAV roterende brandstofpomp
Moderators: Tony, fergie, admin
FE 35 CAV roterende brandstofpomp
- Bijlagen
-
- IMG-20201126-WA0005.jpeg (171.82 KiB) 3066 keer bekeken
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.
Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp
je knoppen aan de buitenkant zitten wel goed Myron.Myron schreef: ↑za 28 nov 2020 12:55 Hallo allemaal,
Ik heb van de week mijn CAV pomp van mijn FE 35 gerestaureerd. Nou wilde ik hem vullen met diesel alleen er kwam geen brandstof uit de verstuiverleidingen. Er komt wel brandstof uit de inlaat en lekaansluiting van de pomp. Zou het kunnen wezen dat de stopknop verkeerd om zit? Ik heb gezien dat de knop in de hendel viel boven in de pomp. De gashendel doet het wel aangezien er meer brandstof uitkomt als ik die bedien. Ik heb de pomp met een boormachine zachtjes laten draaien. De pomp was na mijn mening ook ontlucht. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat hier fout gaat?
Mvg Myron Stevens
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp
Hoi Myron,
Iedere keer dat je een CAV roterende brandstofpomp er af haalt, moet je hem opnieuw ontluchten.
Als ik het goed heb, is deze pomp niet of nauwelijks zelf aanzuigend.
Het opvoerpompje zorgt ervoor normaal voor dat de diesel met een kleine overdruk in de brandstofpomp komt.
Daarom moet je de pomp ook altijd op de trekker ontluchten.
Iedere keer dat je een CAV roterende brandstofpomp er af haalt, moet je hem opnieuw ontluchten.
Als ik het goed heb, is deze pomp niet of nauwelijks zelf aanzuigend.
Het opvoerpompje zorgt ervoor normaal voor dat de diesel met een kleine overdruk in de brandstofpomp komt.
Daarom moet je de pomp ook altijd op de trekker ontluchten.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp
Bedankt Gerrit en Gertjan,
Ik zal de pomp op de trekker ontluchten.
Mvg Myron
Ik zal de pomp op de trekker ontluchten.
Mvg Myron
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.
Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp
Hij ziet er weer netjes uit, ik kan je niet helpen met je storing maar ben wel nieuwsgierig wat je er aan hebt kunnen restaureren of vervangen? Heb je hem tot aller laatste onderdeel uit elkaar gehad? Waren er vooraf klachten?
Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp
Hey sjoerd,
Bedankt voor je intresse. Ik heb de hele CAV pomp uitelkaar gehaald(alleen de afstelling voor toeren niet dat bovenop het deksel zit). Vooraf waren er klachten de brandstofpomp gaf minimaal brandstof en bouwde niet zijn volle druk op. Er kwam ook een raar geluid vanuit de pomp.
Zodoende heb ik een CAV brandstof revisiset gekocht. Daarin zit alles wat je nodig hebt aan afdichtingen. Ik heb de pomp gedemonteerd tot t laatste gedeelte. Goed schoongemaakt en de slijtdelen een klein beetje ingesmeerd met olie. Ook heb ik de kanalen uit geblazen waar de brandstof in komt om de 2 kleine plunjes op zij te duwen. Bij nieuwe types gebeurd dat met een veer als ik dat goed heb. De plunjers leken als nieuw de ring vertoonde wat ligt slijtage(je zag dat de pomp gebruikt was).
De oorzaak van mijn probleem en de reden dat ik de CAV pomp uitelkaar gehaald heb is vanwege de laatste afbeelding. De schottenpomp was namelijk gebroken. Ik zelf vond dit best speciaal...
Ook heb ik de schijf op de 3e afbeelding verder gedraaid waardoor de plunjes meer naar buiten kunnen komen. Dit zorgt erboor dat er meer brandstof verplaatst kan worden(opgevoerd).
Mvg Myron
Bedankt voor je intresse. Ik heb de hele CAV pomp uitelkaar gehaald(alleen de afstelling voor toeren niet dat bovenop het deksel zit). Vooraf waren er klachten de brandstofpomp gaf minimaal brandstof en bouwde niet zijn volle druk op. Er kwam ook een raar geluid vanuit de pomp.
Zodoende heb ik een CAV brandstof revisiset gekocht. Daarin zit alles wat je nodig hebt aan afdichtingen. Ik heb de pomp gedemonteerd tot t laatste gedeelte. Goed schoongemaakt en de slijtdelen een klein beetje ingesmeerd met olie. Ook heb ik de kanalen uit geblazen waar de brandstof in komt om de 2 kleine plunjes op zij te duwen. Bij nieuwe types gebeurd dat met een veer als ik dat goed heb. De plunjers leken als nieuw de ring vertoonde wat ligt slijtage(je zag dat de pomp gebruikt was).
De oorzaak van mijn probleem en de reden dat ik de CAV pomp uitelkaar gehaald heb is vanwege de laatste afbeelding. De schottenpomp was namelijk gebroken. Ik zelf vond dit best speciaal...
Ook heb ik de schijf op de 3e afbeelding verder gedraaid waardoor de plunjes meer naar buiten kunnen komen. Dit zorgt erboor dat er meer brandstof verplaatst kan worden(opgevoerd).
Mvg Myron
- Bijlagen
-
- 20201124_172808.jpg (175.11 KiB) 3009 keer bekeken
-
- IMG-20201125-WA0010.jpeg (148.6 KiB) 3009 keer bekeken
-
- IMG-20201124-WA0031.jpeg
- (181.05 KiB) 2243 keer gedownload
-
- IMG-20201125-WA0012.jpeg
- (182.71 KiB) 2243 keer gedownload
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.