FE 35 CAV roterende brandstofpomp

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Myron
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 jul 2020 21:08
Locatie: Het kleine dorpje Hem

FE 35 CAV roterende brandstofpomp

Bericht door Myron »

Hallo allemaal,

Ik heb van de week mijn CAV pomp van mijn FE 35 gerestaureerd. Nou wilde ik hem vullen met diesel alleen er kwam geen brandstof uit de verstuiverleidingen. Er komt wel brandstof uit de inlaat en lekaansluiting van de pomp. Zou het kunnen wezen dat de stopknop verkeerd om zit? Ik heb gezien dat de knop in de hendel viel boven in de pomp. De gashendel doet het wel aangezien er meer brandstof uitkomt als ik die bedien. Ik heb de pomp met een boormachine zachtjes laten draaien. De pomp was na mijn mening ook ontlucht. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat hier fout gaat?

Mvg Myron Stevens
Bijlagen
IMG-20201126-WA0005.jpeg
IMG-20201126-WA0005.jpeg (171.82 KiB) 3066 keer bekeken
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.

GJM
Berichten: 335
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp

Bericht door GJM »

Myron schreef: za 28 nov 2020 12:55 Hallo allemaal,

Ik heb van de week mijn CAV pomp van mijn FE 35 gerestaureerd. Nou wilde ik hem vullen met diesel alleen er kwam geen brandstof uit de verstuiverleidingen. Er komt wel brandstof uit de inlaat en lekaansluiting van de pomp. Zou het kunnen wezen dat de stopknop verkeerd om zit? Ik heb gezien dat de knop in de hendel viel boven in de pomp. De gashendel doet het wel aangezien er meer brandstof uitkomt als ik die bedien. Ik heb de pomp met een boormachine zachtjes laten draaien. De pomp was na mijn mening ook ontlucht. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat hier fout gaat?

Mvg Myron Stevens
je knoppen aan de buitenkant zitten wel goed Myron.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

admin
Site Admin
Berichten: 2318
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp

Bericht door admin »

Hoi Myron,

Iedere keer dat je een CAV roterende brandstofpomp er af haalt, moet je hem opnieuw ontluchten.
Als ik het goed heb, is deze pomp niet of nauwelijks zelf aanzuigend.
Het opvoerpompje zorgt ervoor normaal voor dat de diesel met een kleine overdruk in de brandstofpomp komt.

Daarom moet je de pomp ook altijd op de trekker ontluchten.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Myron
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 jul 2020 21:08
Locatie: Het kleine dorpje Hem

Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp

Bericht door Myron »

Bedankt Gerrit en Gertjan,

Ik zal de pomp op de trekker ontluchten.

Mvg Myron
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.

sjoerdb
Berichten: 94
Lid geworden op: di 10 apr 2007 18:42
Locatie: venhuizen

Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp

Bericht door sjoerdb »

Hij ziet er weer netjes uit, ik kan je niet helpen met je storing maar ben wel nieuwsgierig wat je er aan hebt kunnen restaureren of vervangen? Heb je hem tot aller laatste onderdeel uit elkaar gehad? Waren er vooraf klachten?

Myron
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 jul 2020 21:08
Locatie: Het kleine dorpje Hem

Re: FE 35 CAV roterende brandstofpomp

Bericht door Myron »

Hey sjoerd,

Bedankt voor je intresse. Ik heb de hele CAV pomp uitelkaar gehaald(alleen de afstelling voor toeren niet dat bovenop het deksel zit). Vooraf waren er klachten de brandstofpomp gaf minimaal brandstof en bouwde niet zijn volle druk op. Er kwam ook een raar geluid vanuit de pomp.

Zodoende heb ik een CAV brandstof revisiset gekocht. Daarin zit alles wat je nodig hebt aan afdichtingen. Ik heb de pomp gedemonteerd tot t laatste gedeelte. Goed schoongemaakt en de slijtdelen een klein beetje ingesmeerd met olie. Ook heb ik de kanalen uit geblazen waar de brandstof in komt om de 2 kleine plunjes op zij te duwen. Bij nieuwe types gebeurd dat met een veer als ik dat goed heb. De plunjers leken als nieuw de ring vertoonde wat ligt slijtage(je zag dat de pomp gebruikt was).

De oorzaak van mijn probleem en de reden dat ik de CAV pomp uitelkaar gehaald heb is vanwege de laatste afbeelding. De schottenpomp was namelijk gebroken. Ik zelf vond dit best speciaal...

Ook heb ik de schijf op de 3e afbeelding verder gedraaid waardoor de plunjes meer naar buiten kunnen komen. Dit zorgt erboor dat er meer brandstof verplaatst kan worden(opgevoerd).

Mvg Myron
Bijlagen
20201124_172808.jpg
20201124_172808.jpg (175.11 KiB) 3009 keer bekeken
IMG-20201125-WA0010.jpeg
IMG-20201125-WA0010.jpeg (148.6 KiB) 3009 keer bekeken
IMG-20201124-WA0031.jpeg
(181.05 KiB) 2243 keer gedownload
IMG-20201125-WA0012.jpeg
(182.71 KiB) 2243 keer gedownload
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.

Plaats reactie