Brandstofleidingen
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Ebbr,
Niet zo'n probleem hoor, meeste diesel bedrijven kunnen je wel aan een leiding helpen mits je de moeren kunt vinden die je nodig hebt. Neem gewoon bijde delen mee om te zien of ze geschikte moeren hebben. Dan maak je een model van de leiding met een stuk ijzer/koper draad zodat je de lengte goed hebt en ze maken het zo na.
Tja, of dat franse grut nu zo mooi is.... maar zeldzaam zal best. Mischien is het na te maken ?. Iemand in de buurt van mij die er een heeft ?. Meld je even dan kunnen we zien wat we kunnen doen. Indien mogelijk voor namaak kunnen we dan iedereen helpen.
Groetjes,
René.
Niet zo'n probleem hoor, meeste diesel bedrijven kunnen je wel aan een leiding helpen mits je de moeren kunt vinden die je nodig hebt. Neem gewoon bijde delen mee om te zien of ze geschikte moeren hebben. Dan maak je een model van de leiding met een stuk ijzer/koper draad zodat je de lengte goed hebt en ze maken het zo na.
Tja, of dat franse grut nu zo mooi is.... maar zeldzaam zal best. Mischien is het na te maken ?. Iemand in de buurt van mij die er een heeft ?. Meld je even dan kunnen we zien wat we kunnen doen. Indien mogelijk voor namaak kunnen we dan iedereen helpen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
hoi
Die leidingen kon je ook eenvoudig zelf maken. Gewoon van b.v remleiding de wartels moeten dan nog wel goed zijn. De tonnetjes is soms moelijk aan te komen op dat er nu andere worden gebruikt, die zij te hoog.
Op de foto kun je nog net het koper zien. Het heeft mij ongeveer 40 euro gekoste en ik heb nog over. De retour leidingen moet ik nog doen.

Foto verkleind, fergie
Die leidingen kon je ook eenvoudig zelf maken. Gewoon van b.v remleiding de wartels moeten dan nog wel goed zijn. De tonnetjes is soms moelijk aan te komen op dat er nu andere worden gebruikt, die zij te hoog.
Op de foto kun je nog net het koper zien. Het heeft mij ongeveer 40 euro gekoste en ik heb nog over. De retour leidingen moet ik nog doen.

Foto verkleind, fergie
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
Jah fergie de Fransen hebben bij veel liefhebbers iets minder gevoel merk ik. Juist diegene worden op den duur het meest zeldzaam omdat het de moeite niet is en verdwijnt!?
Wel wordt dat spul ook sneller lastig draaiende te houden daardoor.
Heb datzelfde meegemaakt met mn andere passie alfa romeo's
jarenlang werd niet naar een type omgekeken die ik heb en nu maak ik de blits.
Veel goede ideeen opgedaan remleiding was ik niet opgekomen hmmm, ga es kijken of ik een modelletje kan vouwen met ijzerdraad adv een foto van een mf30 mede forumlid hier.
Wel wordt dat spul ook sneller lastig draaiende te houden daardoor.
Heb datzelfde meegemaakt met mn andere passie alfa romeo's

Veel goede ideeen opgedaan remleiding was ik niet opgekomen hmmm, ga es kijken of ik een modelletje kan vouwen met ijzerdraad adv een foto van een mf30 mede forumlid hier.
****MF30****
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Beste Ebbr,
Ik moet zeggen dat er hoop is voor het Franse Spul. Er komt langzaam maar zeker ook meer spul beschikbaar voor de Franse modellen. Sinds een jaar of twee zijn er weer remblokken voor de MF 25-130 familie. Gisteren kwam ik tijdens het surven ook weer de neus van een MF130 tegen. Daarnaast maakt ook in frankrijk het oude ijzer virus meer en meer slachtoffers
.
Ik moet zeggen dat er hoop is voor het Franse Spul. Er komt langzaam maar zeker ook meer spul beschikbaar voor de Franse modellen. Sinds een jaar of twee zijn er weer remblokken voor de MF 25-130 familie. Gisteren kwam ik tijdens het surven ook weer de neus van een MF130 tegen. Daarnaast maakt ook in frankrijk het oude ijzer virus meer en meer slachtoffers

Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello allemaal,
Let er wel op dat je de inspuit leidingen niet van koper maakt !.
Groetjes,
René.
Let er wel op dat je de inspuit leidingen niet van koper maakt !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo,
De brandstofleidingen zijn inmiddels binnen en gemonteerd. Heb hem net gestart, en het lijkt een stuk beter! vanaf 1000 toeren begint hij netjes te lopen. Rookt nog iets en daarover het volgende: bij de revisie van 6 jaar terug is de brandstofpomp rijker gezet (of hoe noem je dit). Dat is toen gedaan door een mech.bedrijf, omdat ik toen zeker wist dat de pomp goed afgesteld was. Dat was dus een grote fout van mij want ik had hem op E gezet. Vraag me niet hoe ik daar op kwam
Nu het dus goed op G staat denk ik dat als ik de pomp weer armer zet, dat het nog beter gaat. Wie kan mij uitleggen hoe dit moet? Het liefst met plaatjes. (ik ben zo'n iemand dat als ik het maar gezien heb dan lukt het wel
)
Groet,
Rob
De brandstofleidingen zijn inmiddels binnen en gemonteerd. Heb hem net gestart, en het lijkt een stuk beter! vanaf 1000 toeren begint hij netjes te lopen. Rookt nog iets en daarover het volgende: bij de revisie van 6 jaar terug is de brandstofpomp rijker gezet (of hoe noem je dit). Dat is toen gedaan door een mech.bedrijf, omdat ik toen zeker wist dat de pomp goed afgesteld was. Dat was dus een grote fout van mij want ik had hem op E gezet. Vraag me niet hoe ik daar op kwam

Nu het dus goed op G staat denk ik dat als ik de pomp weer armer zet, dat het nog beter gaat. Wie kan mij uitleggen hoe dit moet? Het liefst met plaatjes. (ik ben zo'n iemand dat als ik het maar gezien heb dan lukt het wel

Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Rob,
Dat is specialisten werk, ik raad je aan dat door een diesel service bedrijf te laten doen. Overigens zal dat roken dan alleen zijn als je flink gas geeft ?. Anders is er eerder wat anders mis. Bijvoorbeeld te weinigd lucht (luchtfilter schoonmaken).
Groetjes,
René.
Dat is specialisten werk, ik raad je aan dat door een diesel service bedrijf te laten doen. Overigens zal dat roken dan alleen zijn als je flink gas geeft ?. Anders is er eerder wat anders mis. Bijvoorbeeld te weinigd lucht (luchtfilter schoonmaken).
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
René,
Vanavond heb ik hem nogmaals gestart. Rookt nu meer, zowel stationair als op toeren. Het is blauwachtige rook (olie?) en het is continu (niet specifiek bij 1 of twee cilinders.
Dit deed de motor voor tijd dus ook. Luchfilterelement zit er niet meer in.
Misschien teveel oliedruk? Bij een koude motor slaat de meter vrij ver uit in het groene gebied.
Ik had trouwens de staat van de zuigerveren ook al gecontroleerd, en alles zit goed: juiste veren op de juiste plaats, en de maten van de veren zijn ook goed.
Ik moet wel zeggen dat de motor een stuk beter loopt als ooit tevoren.
Groet,
Rob
Vanavond heb ik hem nogmaals gestart. Rookt nu meer, zowel stationair als op toeren. Het is blauwachtige rook (olie?) en het is continu (niet specifiek bij 1 of twee cilinders.
Dit deed de motor voor tijd dus ook. Luchfilterelement zit er niet meer in.
Misschien teveel oliedruk? Bij een koude motor slaat de meter vrij ver uit in het groene gebied.
Ik had trouwens de staat van de zuigerveren ook al gecontroleerd, en alles zit goed: juiste veren op de juiste plaats, en de maten van de veren zijn ook goed.
Ik moet wel zeggen dat de motor een stuk beter loopt als ooit tevoren.
Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Rob,
Blauw betekend dat er olie verbrand wordt, als het diesel was komt alles tussen wit en zwart voor. Dat zouden dan best eens de klepgelijders kunnen zijn.
Een lucht filter moet je natuurlijk wel hebben, anders slijt de motor weg waar je bij staat !.
Groetjes,
René.
Blauw betekend dat er olie verbrand wordt, als het diesel was komt alles tussen wit en zwart voor. Dat zouden dan best eens de klepgelijders kunnen zijn.
Een lucht filter moet je natuurlijk wel hebben, anders slijt de motor weg waar je bij staat !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo,
Even een update...
Ik heb deze week de brandstofpomp naar hetzelfde revisiebedrijf gebracht als waar de leidingen vandaan komen.
De pomp is er nodig aan toe, want hij blijkt van binnen roedtig en erg vuil te zijn.
Daarom zijn vanmiddag de verstuivers ook maar even getest, en bij één van deze is de nozzle kapot (twee straaltjes werkt niet echt).
Het zal me benieuwen hoe het gaat volgende week met de gereviseerde pomp en verstuiver.
Wordt wederom vervolgd...
Groet,
Rob
Even een update...
Ik heb deze week de brandstofpomp naar hetzelfde revisiebedrijf gebracht als waar de leidingen vandaan komen.
De pomp is er nodig aan toe, want hij blijkt van binnen roedtig en erg vuil te zijn.
Daarom zijn vanmiddag de verstuivers ook maar even getest, en bij één van deze is de nozzle kapot (twee straaltjes werkt niet echt).
Het zal me benieuwen hoe het gaat volgende week met de gereviseerde pomp en verstuiver.
Wordt wederom vervolgd...
Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
Hallo Edwin,
Ht bedrijf zit in Assen. Ik weet niet of ik de naam wel mag noemen hier. Misschien kan Gerrit mij hier uitsluitsel over geven?
Groet,
Rob
Ht bedrijf zit in Assen. Ik weet niet of ik de naam wel mag noemen hier. Misschien kan Gerrit mij hier uitsluitsel over geven?
Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
hoi
Michien kun je dan korting krijgen
Michien kun je dan korting krijgen

2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
haha! Had misschien wel gekund ja. Helaas zijn de kosten in grote lijnen al bekend!
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).