Goede morgen iedereen
In mijn zoektocht naar een 85 mm standard motor heb ik alleen motoren kunnen vinden met dezelfde scheur erin
Nu weet ik wel een 80 mm te liggen is een leeg blok
Voorziet iemand problemen als ik alles over bouw in dat blok naar mijn mening moet dat mogelijk zijn kan ik alleen niet meer op petroleum rijden
Gr Jeroen
Ted gescheurde motor
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Ted gescheurde motor
Beste Jeroen,
je moet eerst weten of je een 6 of een 12 volt motorblok hebt. Het gat voor de startmotor van de 6 volt is nl groter dan de 12 volt.
Op je foto bij voorstellen lijkt jou tedje 6 volt.
Zuigers van de 85 mm gaan natuurlijk niet in een 80 mm blok passen als je dat bedoelt.
Symen.
je moet eerst weten of je een 6 of een 12 volt motorblok hebt. Het gat voor de startmotor van de 6 volt is nl groter dan de 12 volt.
Op je foto bij voorstellen lijkt jou tedje 6 volt.
Zuigers van de 85 mm gaan natuurlijk niet in een 80 mm blok passen als je dat bedoelt.
Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
- Contacteer:
Hello Jeroen,
Voor 't 80 mm blok zijn wel conversie bussen leverbaar om er een 85 van te maken. Had je Piet Mooij ook geprobeerd overigens ?.
Groetjes,
René.
Voor 't 80 mm blok zijn wel conversie bussen leverbaar om er een 85 van te maken. Had je Piet Mooij ook geprobeerd overigens ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
Heb verschillende blokken aangeboden gekregen maar allemaal met dezelfde scheur heb nu besloten om hem te gaan repareren met belzona dit advies had ik van een lasbedrijf gekregen en schijnt zeer goed te werken
Mijn motor had ik nagemeten en is een 85 boring
En de trekker is volledig 12v
Heb nu wel 3 motoren thuis liggen ha ha
Heb verschillende contacten via via afgebeld en niemand had nog een benzine blokje liggen in goede ongescheurde staat
Mijn motor had ik nagemeten en is een 85 boring
En de trekker is volledig 12v
Heb nu wel 3 motoren thuis liggen ha ha
Heb verschillende contacten via via afgebeld en niemand had nog een benzine blokje liggen in goede ongescheurde staat