Hydrauliekpomp MF35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
caferacerken

Hydrauliekpomp MF35

Bericht door caferacerken »

Hallo,

heeft er iemand ervaring met een nieuwe (replica) pomp voor MF35 bij histoparts, die kost +- 260 euro.
Vind de prijs nogal meevallen voor een complete pomp, maar zou de kwaliteit ook navenant zijn? Een volledige revisieset kost ongeveer de helft maar dan heb ik wel nog de originele pompbehuizing.
Ideeën, suggesties??

thx
Steve

fergie
Contacteer:

Re: Hydrauliekpomp MF35

Bericht door fergie »

Hello Steve,

Wat voor klachten heb je ?. Heft ie niet of onvoldoende of wat anders ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

caferacerken

Hallo René, ik ben er net nog aan bezig geweest. Ik heb de tractor onlangs gekocht en de hef werkte niet. Volgens de vorige eigenaar werkte de hef nog toen hij hem ad kant heeft gezet. Daarna heeft hij een jaar buiten gestaan. Ik heb het bovenkapje ad stijgbuis losgehad en daar kwam olie uit bij het starten (motor draait voor de moment niet.) Voor wat toeren te kunnen maken heb ik er de gloeibougies uitgehaald.
Heb het bovenste deksel eraf gehad en de zuiger zat los in de cilinder.
De olie was vermengd met een heleboel water en heb de pomp er maar uitgehaald. Deze draait mooi rond en voor zover ik kon zien zaten er ook geen zuigertjes vast. Heb reeds 2 klepjes gedemonteerd maar zaten ook niet vast, heb wel mijn bedenkingen in hoeverre ze nog afdichten want de kleprandjes zijn flink ingehamerd.
Het enige wat ik nog kan denken is de overdrukklep. De o- ringen van de stijbuis waren ook nog in redlijke staar en de stijgbuis klemde nog goed in de kamering van zowel de pomp als het dekseltje.

caferacerken

En om te antwoorden op jouw vraag, de hef werkte totaal niet. Ze stond in de laagste stand en er kwam totaal geen beweging in

caferacerken

Heb net de overdrukklep eens nagekeken, proper gemaakt en ontvetter in laten lopen langs de ingang. Deze loopt langzaam volledig leeg. Ik hoop het bij deze gevonden te hebben.

Plaats reactie