Carterpakking

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Egbert

Carterpakking

Bericht door Egbert »

Hallo,

Ik heb de carterpan van mijn MF 155 ( AD4.203 motor) er onderweg gehaald.
Nu zit er tussen het onderste deel van het distributiedeksel (dat aan de carterpan zit) en het bovenste deel een dikke pakking ca 2.5 mm ( kurkpakking?).
Deze pakking zit niet in de onderpakkingset die ik besteld heb bij Koopvanderwalparts.
Weet iemand of dit idd een kurkpakking is, en kun je die zelf maken? En hoe dik moet ie dan zijn?
De klepdekselpakking in de set die ik besteld heb is 1 geheel. Kan ik daar alleen het onderste gedeelte van gebruiken (doorsnijden) of moet dan alsnog het hele deksel eraf?
Alvast bedankt

Groeten, Egbert
Pakking tussen onderste en bovenste distributiedeksel
Pakking tussen onderste en bovenste distributiedeksel
download.jpg (2.63 KiB) 4660 keer bekeken
download.jpg
download.jpg (2.63 KiB) 4660 keer bekeken
Massey Ferguson 155, PZ CM 135, Fella TH440 schudder, Fella hark, grondbakje, Favaro veldspuit, Vicon Acrobaat

Egbert

Re: Carterpakking

Bericht door Egbert »

Hallo,

Is er niemand die antwoord weet op mijn vraag?

groeten, Egbert
Massey Ferguson 155, PZ CM 135, Fella TH440 schudder, Fella hark, grondbakje, Favaro veldspuit, Vicon Acrobaat

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Egbert,

Is deze pakking niet nieuw leverbaar?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Egbert

Bericht door Egbert »

Hallo Wim,

Ik heb inmiddels contact gehad met iemand van Koop van der Wal. Nu blijkt dat in de set met alleen de carterpakking wel deze pakking zit, maar in de uitgebreide set ( met alle pakkings van het onderblok) niet. Hij stuurt nu de carterpakking set op , kostenloos.
Blijft nog over mijn vraag van de klepdekselpakking: kan ik die doorsnijden om alleen het onderste gedeelte te gebruiken, of geeft dit kans op lekkage en moet ik het hele klepdeksel loshalen?

groeten, Egbert

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Egbert,

Ik kan uit jou verhaal niet precies opmaken wat voor pakking set en/of losse pakkingen jij besteld hebt.
Heb jij een carter set besteld, of een set voor het onderblok, of een kop set, of een klepdeksel pakking, of een distributie set??

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Egbert

Bericht door Egbert »

Hallo Wim,

Ik had een onderblokpakkingset besteld (82908 bij Koopvanderwalparts). Hierin zit o.a. een carterpakking, een klepdekselpakking, een kurkstrip voor bij het koppelingshuis en div kleine pakkings.
Maar niet de pakking tussen het onderste en bovenste gedeelte van het klepdeksel ( klepdeksel is bij mij in 2 gedeeltes, ik weet niet of dat bij meerdere types voorkomt)
Deze pakking zit wel in de set waar alleen een carterpakking in zit (art nr 1542 , is bovenste pakking op plaatje) . Deze set sturen ze nu naar mij toe.

groeten, Egbert

alfred

Bericht door alfred »

ik denk dat je het distributie pakking bedoeld deze zit voor de motor , het klepdeksel zit boven op onder de tank, lijkt mij raar dat dit uit twee delen is
groeten rene
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

Egbert

Bericht door Egbert »

Ja sorry, je hebt gelijk . distributiedekselpakking bedoel ik.

groeten, Egbert

Plaats reactie