Ik kan via een John Deere dealer gebruikte olie uit een moderne John Deere krijgen. Mijn Tef draait toch maar 10 uur per jaar of zo en de olie die ik kan krijgen komt uit een achterbak van een JD bij een 1000 uren beurt.
Dit leek mij perfect om de olie van de versnellingsbak en de hydrauliekbak te vervangen, want da is toch bijna 25 liter en loopt anders toch weer in de papieren.
Mijn vraag is echter of deze olie er wel gewoon in kan...
Bedankt alvast
jandirk
jandirk_de_vries@hotmail.com
Olie TEF uit moderne trekker ?
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Hello Jandirk,
Wat voor olie is dat dan ? SAE????
Groetjes,
René.
Wat voor olie is dat dan ? SAE????
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Contacteer:
Hello JanDirk,
Wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken als het maar geen hydroliek olie is. Grootste probleem wat we met onze hobby TE's hebben is dat de olie verzuurt door het weinig gebruiken en dat vreet aan de aluminium delen van de bak. Als je dus goedkoop zo elk jaar aan "verse" olie kunt komen is dat beter dan te weinig verversen omdat je geen uren maakt. Ergste wat me te binnen schiet is de O-ringen en keeringen die mischien gaan lekken maar als je die niet hebt vervangen dan gaan ze toch wel.
Groetjes,
René.
Wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken als het maar geen hydroliek olie is. Grootste probleem wat we met onze hobby TE's hebben is dat de olie verzuurt door het weinig gebruiken en dat vreet aan de aluminium delen van de bak. Als je dus goedkoop zo elk jaar aan "verse" olie kunt komen is dat beter dan te weinig verversen omdat je geen uren maakt. Ergste wat me te binnen schiet is de O-ringen en keeringen die mischien gaan lekken maar als je die niet hebt vervangen dan gaan ze toch wel.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Het is universele olie die bij de huidige JD 6000 serie zowel in de achterbrug als in de versnellingsbak wordt gebruikt.
OMschrijving van de JD-site.
John Deere Smeermiddelen - Hy-Gard
Het smeermiddelenprogramma van John Deere garandeert u dagelijkse efficiënte, veiligheid en prestaties.
Hy-Gard
Dankzij Hy-Gard met zijn uiterst verfijnde formule is het smeren van landbouwmachines kinderspel. Dit smeermiddel uit de top van het programma zorgt voor een probleemloze werking.
Toepassingen:
Transmissies en differentiëlen met natte remmen.
Transmissies met hydraulische bediening.
Transmissies met afgeleide hydraulische systemen.
Hydraulische transmissies.
Voordelen:
Hy-Gard zorgt ervoor dat de natte remmen geluidloos werken. Koppelingssystemen (pompen, tandwielen, etc...) zijn bescherm dankzij de hogere weerstand tegen slijtage en druk. Oxidatie en corrosie worden tot een minimum beperkt dankzij de uitstekende thermische stabiliteit. Zelfs bij lage temperaturen functioneert Hy-Gard optimaal.
Goedkeuringen en Specificaties:
Hy-Gard voldoet aan de volgende normen:
API GL 5
JDM J20C-J20A/JDM J20D-J20B
ZF TE-ML 03E
MF M1143
M2C 134 D
FNHA-2-D.202.00
NF E48 602
API GL-4
Volgens mij moet dit lukken ik hoor het graag.
groet
jandirk
OMschrijving van de JD-site.
John Deere Smeermiddelen - Hy-Gard
Het smeermiddelenprogramma van John Deere garandeert u dagelijkse efficiënte, veiligheid en prestaties.
Hy-Gard
Dankzij Hy-Gard met zijn uiterst verfijnde formule is het smeren van landbouwmachines kinderspel. Dit smeermiddel uit de top van het programma zorgt voor een probleemloze werking.
Toepassingen:
Transmissies en differentiëlen met natte remmen.
Transmissies met hydraulische bediening.
Transmissies met afgeleide hydraulische systemen.
Hydraulische transmissies.
Voordelen:
Hy-Gard zorgt ervoor dat de natte remmen geluidloos werken. Koppelingssystemen (pompen, tandwielen, etc...) zijn bescherm dankzij de hogere weerstand tegen slijtage en druk. Oxidatie en corrosie worden tot een minimum beperkt dankzij de uitstekende thermische stabiliteit. Zelfs bij lage temperaturen functioneert Hy-Gard optimaal.
Goedkeuringen en Specificaties:
Hy-Gard voldoet aan de volgende normen:
API GL 5
JDM J20C-J20A/JDM J20D-J20B
ZF TE-ML 03E
MF M1143
M2C 134 D
FNHA-2-D.202.00
NF E48 602
API GL-4
Volgens mij moet dit lukken ik hoor het graag.
groet
jandirk