Diesel lekkage kop mf 65

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Jan de Vries
Contacteer:

Diesel lekkage kop mf 65

Bericht door Jan de Vries »

Hallo, mijn gerestaureerde MF 65 MK2 1961 lekt zo te zien wat diesel langs de koppakking en dan alleen in de buurt van de eerste 3 verstuivers, er komen kleine luchtbelletjes met diesel tussen de kop en de pakking langs. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn of zou het mogelijk zijn als hij eens goed gebruikt wordt dat het wel zal stoppen of is er meer aan de hand. Graag hoor ik van jullie. Ben ook steeds nog zeer naarstig opzoek naar een goede radiateur van een Massey Ferguson 65.
Gr Jan de Vries.
Massey Ferguson 65 mark II bjr. 1961. Massey Ferguson 135 bjr. 1971, Massey Ferguson 35 3 cil bjr. 1959. Porsche Diesel Junior bjr. 1960, Mentor cyclomaaier, vicon acrobaat, en diverse Miedema landbouwwagens. Gerslma cardan hooi sleep, Wifo achterladers met sloothaak mestvork en grondbakje.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Is de motor gereviseerd ?. Zo ja, is de kop op juiste moment en volgorde aangetrokken ?.

Diesel zou daar niet uit komen hoogop olie of water.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

rob

Bericht door rob »

Jan,

Kan het zijn dat het lekt langs één van de aansluitingen op de verstuiver?
Dit is nl bij mijn 35 ook het geval. De diesel zie je bijna niet naar beneden lopen (of lekken) vanaf de verstuiver, maar je ziet het wel uitvloeien in de rand tussen de kop en het blok. Daardoor lijkt het tussen de pakking weg te komen, terwijl dit niet het geval is.

Groet,
Rob
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).

Jan de Vries
Contacteer:

fergie schreef:Hello Jan,

Is de motor gereviseerd ?. Zo ja, is de kop op juiste moment en volgorde aangetrokken ?.

Diesel zou daar niet uit komen hoogop olie of water.

Groetjes,

René.
Hallo. Nee voor zover ik weet is de motor niet gereviceerd en weet dus ook niet of de kop er juist opgezet zou zijn mocht hij eraf zijn geweest.
Gr Jan.
Massey Ferguson 65 mark II bjr. 1961. Massey Ferguson 135 bjr. 1971, Massey Ferguson 35 3 cil bjr. 1959. Porsche Diesel Junior bjr. 1960, Mentor cyclomaaier, vicon acrobaat, en diverse Miedema landbouwwagens. Gerslma cardan hooi sleep, Wifo achterladers met sloothaak mestvork en grondbakje.

Jan de Vries
Contacteer:

rob schreef:Jan,

Kan het zijn dat het lekt langs één van de aansluitingen op de verstuiver?
Dit is nl bij mijn 35 ook het geval. De diesel zie je bijna niet naar beneden lopen (of lekken) vanaf de verstuiver, maar je ziet het wel uitvloeien in de rand tussen de kop en het blok. Daardoor lijkt het tussen de pakking weg te komen, terwijl dit niet het geval is.

Groet,
Rob
Nee volgens mij is dat niet het geval en je ziet hem ook echt hele kleine belletjes produceren tussen de kop en het blok door en de verstuiver is overal droog.
Gr Jan.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan,

In dat geval denk ik aan een lekke pakking. Kop er af en pakking vervangen. Behalve een koppakking en een serie koperen ringen hoeft er volgens mij geen nieuw grut in.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Jan de Vries
Contacteer:

fergie schreef:Hello Jan,

In dat geval denk ik aan een lekke pakking. Kop er af en pakking vervangen. Behalve een koppakking en een serie koperen ringen hoeft er volgens mij geen nieuw grut in.

Groetjes,

René.
Hallo, Allemaal bedankt voor de tips zo als het nu lijkt was het toch een van de verstuivers die wat lekte en naar beneden op de rand koppakking en kleppendeksel liep en daar iets opschuimde.
Gr Jan de Vries.

Plaats reactie