Massey Ferguson 865

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
pierre

Massey Ferguson 865

Bericht door pierre »

Beste tractor Massey Ferguson Liefhebbers,

Ik heb een vraag over een Massey Ferguson 865 mark 1 uit 1962 die ik pas met een kapotte hefdeksel en achterbrug heb gekocht.
Ik heb de achterbrug en hefdeksel vervangen door een mark 2 achterbrug te monteren, en ben gisteren gaan rijden met de tractor. Als ik de tractor in ze eerste versnelling doe ( links achter ) dan gaat ie achteruit, doe ik hem in ze achteruit ( links voor ) dan gaat ie vooruit. Kan het zijn dat de mark 2 achterbrug anders is aangegeven, andersom schakeld tussen de 1 versnelling en de achteruit?.
Als ik hem in ze eerste versnelling doe, in hoog of laag en wil gaan rijden dan hoor ik klak klak klak in de achterbrug cq in de bak, weet iemand wat het kan zijn? ( voorheen heb ik dit geluid nooit gehoord.)
Vast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
Pierre

Bert353

Re: Massey Ferguson 865

Bericht door Bert353 »

Pierre, ik heb dezelfde trekker, en de versnellingen zoals jij schrijft zijn goed, dwz de eerste zit linksvoor, en de achteruit.
Ik denk dat het verschil idd in het gietstuk van de achterbrug zit (andere aanduiding).

wat ik me afvraag; zou het kunnen dat de achterbrug een Engelse is? kun je zien bij de aanduiding van de PTO handle, normaal gesproken omdat je een 865 (Frans gebouwde 65) hebt, zou dat in het frans zijn. heb je de achterbrug van een 765 (Engels gebouwde 65) is dat natuurlijk in het Engels.

van dat klak klak heb ik geen idee.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Pierre,

Zijn de versnellingen 2 en 3 wel goed?
Klopt de snelheid wel in iedere versnelling?

Klak, klak duid meestal op speling.
Hoe is de speling van het kroonwiel en het pignonwiel?
Zit er speling in de eindvertraging links en / of rechts?
Heb je alleen de achterbrug gewisseld, of ook de trompetten?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Pierre,

Naar aanleiding van jouw mail via Gerrit Preuter.
Ik ben verder niet bekend met een MF 865.
Ik snap niet waarom de achteruit en de eerste versnelling omgewisseld zijn van plaats en de rest gewoon gelijk gebleven is.

Je moet waarschijnlijk toch op zoek gaan waar het klak klak geluid vandaan komt.
Zit het differentieel goed tussen de beide lagers links en rechts?
Heb je de complete achterbrug samen met het kroon- en pignonwiel gewisseld?
Is de diameter van de steekassen gelijk van een MK 1 en een MK 2????
Zit er speling op de eindaandrijving links en / of rechts?
Succes met de zoektocht.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

pierre

Bericht door pierre »

Beste Wim,

Ik heb de achterbrug compleet overgezet, wel alles schoongemaakt.
Heb kroon en pignon niet gedemonteerd, de rest wel zoals hydrauliek pomp enz, het zag er goed uit.
Ik ga verder op zoek naar het geluid, duurt nog wel 4 tot 6 weken voordat ik er weer heen ga.
Je hoort mij.

Groeten,
Pierre

Plaats reactie