Trekker houd iets in

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
PK MF135

Trekker houd iets in

Bericht door PK MF135 »

Sinds kort houd mijn MF 135 iets in als ik gas geef, soms is het goed en soms gaat hij bij vol gas tot 2200 toeren en even later toch telt 2300 toeren. Is dit een lucht kwestie of verstoppingen in het brandstof systeem? :( wie heeft er een idee.

Piet.
mf 135, grondbakje

StefanDeWilde

Re: Trekker houd iets in

Bericht door StefanDeWilde »

Hallo,

Ik denk aan een verstopping in het brandstofsysteem. Ik zou beginnen met kijken of je dieselfilters niet vol zitten. Als dat niet zo is kijken we verder. Ook zou je je lichtfilter schoon kunnen maken. Dat kan nooot kwaad.

Mvg. Stefan
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

PK MF135

Bericht door PK MF135 »

Hallo Stefan,

Ik ga de boel eens nakijken, ik heb een doorzichtig brandstoffilter en deze lijkt schoon maar ik ga de leidingen eens loshalen en kijken of de diesel er goed uitkomt en ook het luchtfilter ga ik effe nakijken.
Bedankt voor de tips.

Piet
mf 135, grondbakje

PK MF135

Bericht door PK MF135 »

Weer terug van vakantie en eens navraag gedaan bij een plaatselijke garage, nadat we samen de situatie hebben bekeken kwamen we tot de conclusie dat het brandstof opvoerpompje waarschijnlijk lek is en er hierdoor lucht in het systeem komt en dat hierdoor de trekker moeilijker start en soms onregelmatig loopt. Nu stond ik voor de keus, het pompje reviseren of een compleet nieuwe monteren, ik heb het laatste gedaan dit was een paar tientjes duurder maar dan ben je zeker dat het goed is. Vandaag het pompje er op gezet en eventjes het brandstoffilter ontlucht en het was weer starten en lopen. :) Dus probleem opgelost.
Piet.
mf 135, grondbakje

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Piet,

De hevel aan dit pompje (degene die op de nokkenas loopt) is niet een setje op elkaar geklinknagelde blikjes ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

PK MF135

Re: Trekker houd iets

Bericht door PK MF135 »

Hé René,

Het is inderdaad zo’n pompje bij hsp vandaan, ik heb ze ook al bericht gedaan van het mankement, nog geen reactie gehad.
Zoals het nu lijkt is de boel dicht. Maar wel k... als je twee keer moet. Maar hij loopt weer als een tierelier.

Piet
mf 135, grondbakje

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Piet,

Controleer na wat uuren lopen de nokkenas, deze pompjes hebben soms de neiging de nok weg te slijten !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie