retour leiding van Fe 35 goudbuik
Moderators: Tony, fergie, admin
retour leiding van Fe 35 goudbuik
hallo
wij hebben thuis een ferguson fe 35 en hij lekt bij de retour leiding brandstof en nu hebben we een nieuwe leiding gekocht maar hij lekt nog.
moeten we daar tape of zo om doen
groetjes
wij hebben thuis een ferguson fe 35 en hij lekt bij de retour leiding brandstof en nu hebben we een nieuwe leiding gekocht maar hij lekt nog.
moeten we daar tape of zo om doen
groetjes
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello E,
Doe jezelf een plezier en gebruik NOOIT tape in een brandstof systeem. Het helpt meestal maar even en als je niet op past krijg je er alleen maar ellende bij.
Waar precies lekt die retour ?. Bij de 23C is het de aansluiting onderin de tank of in de "hark" of aan een van de verstuivers.
Groetjes,
René.
Doe jezelf een plezier en gebruik NOOIT tape in een brandstof systeem. Het helpt meestal maar even en als je niet op past krijg je er alleen maar ellende bij.
Waar precies lekt die retour ?. Bij de 23C is het de aansluiting onderin de tank of in de "hark" of aan een van de verstuivers.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hallo E,
Dat ligt er aan. Het probleem zal een beschadiging in de fitting in de tank zijn.
Als de lijding er een is met zogenaamde knel ringen er op en het eind van de buis steekt er aan de andere kant uit kun je proberen er een heel klein O-ringetje om te leggen. Die wordt dan in de fitting in de tank plat gedrukt tussen de knel ring, de fitting en de pijp en dicht dan de verbinding af.
Wat soms ook heel goed werkt is de pijp cq. knelring opdikken met soldeer tin. Daarvoor de pijp en knel ring goed schoon maken met liefst scotch brite en dan probren er een laag soldeertin op te smelten. Het tin is zachter en vormt makkelijker onder druk dan de knelring etc. waardoor het makkelijker krassen enz opvult en dus beter afdicht.
Groeten,
René.
Dat ligt er aan. Het probleem zal een beschadiging in de fitting in de tank zijn.
Als de lijding er een is met zogenaamde knel ringen er op en het eind van de buis steekt er aan de andere kant uit kun je proberen er een heel klein O-ringetje om te leggen. Die wordt dan in de fitting in de tank plat gedrukt tussen de knel ring, de fitting en de pijp en dicht dan de verbinding af.
Wat soms ook heel goed werkt is de pijp cq. knelring opdikken met soldeer tin. Daarvoor de pijp en knel ring goed schoon maken met liefst scotch brite en dan probren er een laag soldeertin op te smelten. Het tin is zachter en vormt makkelijker onder druk dan de knelring etc. waardoor het makkelijker krassen enz opvult en dus beter afdicht.
Groeten,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
ik heb geen idee wat dat is want bij ons zit hij er niet meer op maar op het blok staat MHF M=MASSEY H=HARRIS F=FERGUSON
zie site staat de goudbuik ook op : http://www.freewebs.com/fergusongek/
zie site staat de goudbuik ook op : http://www.freewebs.com/fergusongek/
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Bas,
Welkom op het forum !. Graag in het vervolg even een nieuw topic starten als je een vraag wilt stellen, dat is minder verwarrend.
SDM betekend S=standaard spoor brete, D=23C diesel (Standard Motor Corporation) en M=dubbele koppeling (doordraaiende aftakas)
het nummer er achter kun je even met de tabelen vergelijken op http://www.annatefka.com/mf_historie/doc_onder61.htm elders op deze site. Daaruit blijkt dat hij vrij vroeg in 1957 is gebouwd en het een FE35 oftewel Ferguson35 is welke grijs plaatwerk had en een goudkleurige brons verf op het chassis.
Groetjes,
René.
Welkom op het forum !. Graag in het vervolg even een nieuw topic starten als je een vraag wilt stellen, dat is minder verwarrend.
SDM betekend S=standaard spoor brete, D=23C diesel (Standard Motor Corporation) en M=dubbele koppeling (doordraaiende aftakas)
het nummer er achter kun je even met de tabelen vergelijken op http://www.annatefka.com/mf_historie/doc_onder61.htm elders op deze site. Daaruit blijkt dat hij vrij vroeg in 1957 is gebouwd en het een FE35 oftewel Ferguson35 is welke grijs plaatwerk had en een goudkleurige brons verf op het chassis.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
- Locatie: loozen
Op de retourleiding, op de knelring.
mvg hans eshuis
mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Edwin,
Kit, teflon tape en dat soort dingen wil je niet in het brandstof systeem hebben. Mijn 35 was ook rijkelijk van kit voorzien met alle verstoppingen van dien. Gebruik eventueel een O-ring. Als de pijp door de knel ring steekt kun je die op het eind van het pijpje drukken, anders er overheen. Draai de moer dan vast tot je weerstand voelt en dan nog hoogop 1/2 slag verder.
Groetjes,
René.
Kit, teflon tape en dat soort dingen wil je niet in het brandstof systeem hebben. Mijn 35 was ook rijkelijk van kit voorzien met alle verstoppingen van dien. Gebruik eventueel een O-ring. Als de pijp door de knel ring steekt kun je die op het eind van het pijpje drukken, anders er overheen. Draai de moer dan vast tot je weerstand voelt en dan nog hoogop 1/2 slag verder.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Edwin,
Mischien wel maar ik zou het absoluut niet aanraden. Vooral bij diesels niet. Diesel is te vet om een goede hechting te hebben.
Het is meestal ook op de lange duur beter om het op de bedoelde manier af te sluiten door zachte metalen stevig op elkaar te duwen en zo een hele goede afdichting te vormen die ook mechanisch stabiel is. Met dat in gedachten kun je mischien proberen een heel klein koperen ringetje bovenop de pijp te leggen en dan omhoog de tank in steken. Koper is zacht dus moet dat zich gaan vormen naar de vorm van de fitting in de tank en de pijp/knelring.
groetjes,
René.
Mischien wel maar ik zou het absoluut niet aanraden. Vooral bij diesels niet. Diesel is te vet om een goede hechting te hebben.
Het is meestal ook op de lange duur beter om het op de bedoelde manier af te sluiten door zachte metalen stevig op elkaar te duwen en zo een hele goede afdichting te vormen die ook mechanisch stabiel is. Met dat in gedachten kun je mischien proberen een heel klein koperen ringetje bovenop de pijp te leggen en dan omhoog de tank in steken. Koper is zacht dus moet dat zich gaan vormen naar de vorm van de fitting in de tank en de pijp/knelring.
groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....