Adtje Restauratie verslag tef 20
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Adtje Restauratie verslag tef 20
hoi lezer
zoals de foto laat zien is er al veel mee geschakeld, is dit nog goed genoeg of kan ik beter vervangen.
wat is jullie ervaring met zoon slijtache bij het schakelen.
als ik ze vervang heb ik wel weer wat werk, en weet niet eens hoe maar dat zal dan ook wel weer lukken.
zoals de foto laat zien is er al veel mee geschakeld, is dit nog goed genoeg of kan ik beter vervangen.
wat is jullie ervaring met zoon slijtache bij het schakelen.
als ik ze vervang heb ik wel weer wat werk, en weet niet eens hoe maar dat zal dan ook wel weer lukken.
- Bijlagen
-
- heeft wel wat schakel uurtjes op zitten.
- 37 versnellingsbak.jpg (49.03 KiB) 9464 keer bekeken
-
- Contacteer:
Hello Adje,
Die dingen zijn niet verkrijgbaar (althans niet allemaal) dus ik denk dat je dat beter kunt laten als de bak verder goed werkt.
Nog een opmerking over de bak, die is gegoten van een legering die Electron heet. Deze heeft een nogal hoog magnesium gehalte en is erg gevoelig voor galvanische corrosie. Daarom, als je er bouten of zo in draaid of staal er tegen aan klemt, een anti corrosie middel gebruiken. Makkelijkst is duralac, bij veel boten zaken verkrijgbaar.
Groetjes,
René.
Die dingen zijn niet verkrijgbaar (althans niet allemaal) dus ik denk dat je dat beter kunt laten als de bak verder goed werkt.
Nog een opmerking over de bak, die is gegoten van een legering die Electron heet. Deze heeft een nogal hoog magnesium gehalte en is erg gevoelig voor galvanische corrosie. Daarom, als je er bouten of zo in draaid of staal er tegen aan klemt, een anti corrosie middel gebruiken. Makkelijkst is duralac, bij veel boten zaken verkrijgbaar.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
bedank voor het antwoord Rene
had ook gezien dat je niet alles kunt vinden-kopen.
dacht nog aan oplassen en weer uit frezen maar dat is ook veel werk.
corrosie is aan de bak op veel plaatsen goed tezien, bedankt voor de tip duralac
er zijn boutgaten helemaal uitgerot of erger, moet hier eerst een bus in zetten voor ik de bout er weer in kan doen.
had ook gezien dat je niet alles kunt vinden-kopen.
dacht nog aan oplassen en weer uit frezen maar dat is ook veel werk.
corrosie is aan de bak op veel plaatsen goed tezien, bedankt voor de tip duralac
er zijn boutgaten helemaal uitgerot of erger, moet hier eerst een bus in zetten voor ik de bout er weer in kan doen.
- Bijlagen
-
- 38 versnellingsbak boutgat.jpg (20.81 KiB) 9450 keer bekeken
-
- Contacteer:
Hello Adje,
Ik heb van de 12 gaten er 8 voorzien van een stalen bout, 3 maten groter UNC. Die er in gelijmd met de zwaarste loctite die ik kon krijgen. Daarna afgezaagd, zo goed als vlak geslepen en toen het hele ding bij de motor revisie onder de vlakbank door. Daarna de bak er weer voor met de andere 4 bouten en met een zelf gedraaid center ponsje er centers in getikt. Vervolgens op de kolomboor geboord en weer de goede maat UNC er in. Probleem opgelost. Oorzaak: Schukken maaibalk.
Groetjes,
René
Ik heb van de 12 gaten er 8 voorzien van een stalen bout, 3 maten groter UNC. Die er in gelijmd met de zwaarste loctite die ik kon krijgen. Daarna afgezaagd, zo goed als vlak geslepen en toen het hele ding bij de motor revisie onder de vlakbank door. Daarna de bak er weer voor met de andere 4 bouten en met een zelf gedraaid center ponsje er centers in getikt. Vervolgens op de kolomboor geboord en weer de goede maat UNC er in. Probleem opgelost. Oorzaak: Schukken maaibalk.
Groetjes,
René
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
hoi René
gelukkig heb ik er maar 2 op deze kant maar ga ongeveer het zelfde doen maar dan zonder vlakbank.
een collega heeft de groene loctite en daar zit het goed mee vast.
zo te lezen rené heb jij veel werk gehad met de bak voor dat hij er weer tegenaan kon.
groette
adtje
gelukkig heb ik er maar 2 op deze kant maar ga ongeveer het zelfde doen maar dan zonder vlakbank.
een collega heeft de groene loctite en daar zit het goed mee vast.
zo te lezen rené heb jij veel werk gehad met de bak voor dat hij er weer tegenaan kon.
groette
adtje
hoi lezers
weer even aan de tef kunnen werken.
heb even de versnellingsbak wat gaten gerepareerd.
dacht zelf dit is goed gelukt, alles is goed vlak en kan er dus een tijdje mee vooruit.
.
weer even aan de tef kunnen werken.
heb even de versnellingsbak wat gaten gerepareerd.
dacht zelf dit is goed gelukt, alles is goed vlak en kan er dus een tijdje mee vooruit.
.
- Bijlagen
-
- 38 versnellingsbak boutgat.jpg (19.56 KiB) 9435 keer bekeken
-
- 39 versnellingsbak.jpg (12.68 KiB) 9435 keer bekeken
-
- 40 versnellingsbak busje.jpg (19.01 KiB) 9435 keer bekeken
-
- 41 versnellingsbak gat versleten.jpg (29.88 KiB) 9435 keer bekeken
-
- 42 versnellingsbak busje.jpg (27.42 KiB) 9435 keer bekeken
hoi
ben weer een stukje verder met mijn tefje.
olie pomp eerst schoen gemaakt met de hand toen licht gestraald.
schoon geblazen maar toch nog even in de vaat gedaan om toch zeker er van tezijn dat al het straalgrit er uit is.
heb ook de o ringen vervangen en de klep pos nr 18 maar ook pos nr 19 naar een nieuwe verzie.
de rest heb ik laten zitten zijn nog goed.
.
ben weer een stukje verder met mijn tefje.
olie pomp eerst schoen gemaakt met de hand toen licht gestraald.
schoon geblazen maar toch nog even in de vaat gedaan om toch zeker er van tezijn dat al het straalgrit er uit is.
heb ook de o ringen vervangen en de klep pos nr 18 maar ook pos nr 19 naar een nieuwe verzie.
de rest heb ik laten zitten zijn nog goed.
.
- Bijlagen
-
- tijd voor de grote schoonmaak
- 36 vuil.jpg (44.18 KiB) 9347 keer bekeken
-
- 43 olie pomp.jpg (38.08 KiB) 9347 keer bekeken
-
- 44 o ring.jpg (58 KiB) 9347 keer bekeken
-
- even doorspoelen
- 45 olie pomp wassen.jpg (42.79 KiB) 9347 keer bekeken
-
- oude klep licht er langs
- 46 olie pomp in elkaar gezet.jpg (29.53 KiB) 9347 keer bekeken
-
- 47 olie pomp staat er weer in.jpg (34.21 KiB) 9347 keer bekeken
hoi alle lezers
ben weer wat verder en heb de vooras onderhanden gehad.
wiellagers zijn nog goed vond ik dus schoon gemaakt en opnieuw in het vet gezet.
wel een nieuwe lager bij de stuurspindelas 195175M1.
vooras balk gelast en na het afwerken een nieuwe ring er in gedaan.
.
ben weer wat verder en heb de vooras onderhanden gehad.
wiellagers zijn nog goed vond ik dus schoon gemaakt en opnieuw in het vet gezet.
wel een nieuwe lager bij de stuurspindelas 195175M1.
vooras balk gelast en na het afwerken een nieuwe ring er in gedaan.
.
- Bijlagen
-
- 48 vooras.jpg (30.36 KiB) 9289 keer bekeken
-
- 49 vooras.jpg (24.62 KiB) 9289 keer bekeken
-
- als een boer het niet meer weet LASSEN dan maar
- 50 vooras.jpg (29.72 KiB) 9289 keer bekeken
-
- hier zie je de nieuwe ring zitten
- 51 vooras samen.jpg (23.13 KiB) 9289 keer bekeken
-
- 52.jpg (19.53 KiB) 9289 keer bekeken
-
- Site Admin
- Contacteer:
Inderdaad het gereedschap van de gemiddelde boer, een lasapparaat en een slijptol.
Werkt vaak sneller dan onderdelen bestellen via internet moet ik eerlijk zeggen.
Werkt vaak sneller dan onderdelen bestellen via internet moet ik eerlijk zeggen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
hoi alle
heb de kop weg gebracht voor het vlakken en nieuwe kleppen er in te laten zetten.
kan ook niet alles zelf.
.
heb de kop weg gebracht voor het vlakken en nieuwe kleppen er in te laten zetten.
kan ook niet alles zelf.
.
- Bijlagen
-
- 53 kop gevlakt met nieuwe kleppen.jpg (21.37 KiB) 9260 keer bekeken
-
- 54 kop gevlakt met nieuwe kleppen.jpg (28.73 KiB) 9260 keer bekeken
hallo
weer wat gedaan van de week en op zondag als weer er aan geschroefd.
weer wat gedaan van de week en op zondag als weer er aan geschroefd.
- Bijlagen
-
- 55 trommelrem plaat vuil.jpg (65.42 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 56 trommelrem plaat schoon.jpg (37.89 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 57 trommelrem plaat schilderklaar.jpg (22.48 KiB) 9235 keer bekeken
nog wat foto's
- Bijlagen
-
- 58 remschoen vuil.jpg (11.79 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 59 klaar voor de klinknagels.jpg (10.67 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 60 hulp stukje gemaakt.jpg (20.54 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 61 klinknagels.jpg (12.45 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 62.jpg (24.58 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 63 weer terug geplaats.jpg (30.56 KiB) 9235 keer bekeken
en nog meer foto's
- Bijlagen
-
- 64 trommel.jpg (27.62 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 65 klaar voor de verf.jpg (26.24 KiB) 9235 keer bekeken
-
- 66 gemonteerd.jpg (85.07 KiB) 9235 keer bekeken
-
- nog eerst enkele vlakken met grondverf doen waar ik later niet meer bij kan komen door dat er iets op zit gemonteerd voor dat ik alles in zijn geheel weer in de verf over spuit of schilder zo dat alle bouten en moer ook in de lak komen, dit doe ik pas op het einde weer.
- 67 versnellingsbak er aan.jpg (113 KiB) 9235 keer bekeken
Prachtige mooie voortgang zo, u komt er wel
Mvgr. Evert
Mvgr. Evert
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.
voor de lezers blijf maar volgen er komt nog meer.
bedankt voor de reacties.
bedankt voor de reacties.