Duralac bij opbouwen versnellingsbak TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
TEFArts

Duralac bij opbouwen versnellingsbak TEF

Bericht door TEFArts »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opbouwen van mijn versnellingsbak en vroeg mij af of ik ook Duralac aan moet brengen tussen de pakkingen van de lager-cups en het versnellingsbak huis (koppelings zijde)
Ook de reverse countershaft-as zit hiermee in direct contact.

Op de foto's welke ik bij demontage van de bak heb gemaakt zie ik dat daar al iets tussen de pakkingen en het aluminium zat wat de zelfde kleur heeft als Duralac, nu weet ik echter niet zeker of wat dit geweest is. Het kan natuurlijk ook een vorm van vloeibare pakking geweest zijn om de zaak geheel lekdicht te krijgen.

Ik weet even niet hoe ver ik moet gaan bij het toepassen van Duralac.
Kan iemand mij daar een advies over aanreiken?

Groetjes,
Robert

fergie
Contacteer:

Re: Duralac bij opbouwen versnellingsbak TEF

Bericht door fergie »

Hello Robert,

Ik heb overal duralac aan gesmeerd, ook de rem en koppeling sectors aan de buitenkant enz. Dus overal waar staal de bak raakt. Zo ging dat in de fabriek ook, meestal is er nog wel ergens een waas van het veel dunnere spul dat ze toen gebruikten te vinden.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

TEFArts

Re: Duralac bij opbouwen versnellingsbak TEF

Bericht door TEFArts »

Thanks René, ik ga het dan ook gewoon overal aanbrengen. Altijd goed natuurlijk!

Groetjes,
Robert

Plaats reactie