mf valt stil
Moderators: Tony, fergie, admin
mf valt stil
mijn mf 155 valt telkens stil na een eindje werken. Er zit dan lucht in de leiding. Ik ontlucht en dan start die weer. Vooral in het begin had ik de indruk dat dit gebeurde als de gasstand niet zeer hoog staat.
Gisteren nieuwe brandstoffilter geplaatst. Alles leek ok. Hij heeft zeker
3 uur gewerkt .En toen viel die weer stil in tweede hoogste versnelling op straat. Eerst een daling van toerental, hernemen en dan stilvallen. Deze keer zat er heel veel lucht in. Dit onregelmatig draaien deed die ook de voorlaatse keer (met oude filter) ; maar niet de keren daarvoor( toen was het telkens zonder "waarschuwing")
Nog enkele opmerkingen.
*het kan een valse indruk zijn maar ik vind dat die meer toeren nodig heeft om een bepaald werk te doen dan vroeger.
*op ralenti draait die mi iets vlugger als vroeger
* recentelijk is er een bandenwissel en olieverversing gebeurt. Nadien zijn de problemen begonnen.
Gisteren nieuwe brandstoffilter geplaatst. Alles leek ok. Hij heeft zeker
3 uur gewerkt .En toen viel die weer stil in tweede hoogste versnelling op straat. Eerst een daling van toerental, hernemen en dan stilvallen. Deze keer zat er heel veel lucht in. Dit onregelmatig draaien deed die ook de voorlaatse keer (met oude filter) ; maar niet de keren daarvoor( toen was het telkens zonder "waarschuwing")
Nog enkele opmerkingen.
*het kan een valse indruk zijn maar ik vind dat die meer toeren nodig heeft om een bepaald werk te doen dan vroeger.
*op ralenti draait die mi iets vlugger als vroeger
* recentelijk is er een bandenwissel en olieverversing gebeurt. Nadien zijn de problemen begonnen.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Pjot,
Alles duidt op een verstopping in de brandstof toevoer.
Waarschijnlijk is een leiding verstop of een filter in het opvoerpompje.
Ik herken de verschijnselen van een paar jaar geleden toen ik diverse leidingen van mijn TEF verstopt had.
Alles duidt op een verstopping in de brandstof toevoer.
Waarschijnlijk is een leiding verstop of een filter in het opvoerpompje.
Ik herken de verschijnselen van een paar jaar geleden toen ik diverse leidingen van mijn TEF verstopt had.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
-
- Contacteer:
Hello Pjot,
Je kunt eerst eens proberen de leidingen tegenstrooms door te blazen met luchtdruk. Of de leidingen er af nemen en dan door blazen. Het eerste is in verband met lekkages mischien het beste (wat nu dicht is kan dan lekken) maar je kunt de opvoerpomp niet doorblazen. Dat kan alleen in de normale richting dus daar zul je de aan en afvoer van los moeten nemen (bij voorkeur niet op de pomp zelf).
Dat je geen weerstand had op je pomp zal komen omdat de hevel in de motor dan op de nok stond, na een startpoging is de motor in een andere stand gestopt en toen werkte het pompje dus weer. Als het je dus nog eens gebeurt even een tikje met de startmotor, dan pompt het weer prima.
Groetjes,
René.
Je kunt eerst eens proberen de leidingen tegenstrooms door te blazen met luchtdruk. Of de leidingen er af nemen en dan door blazen. Het eerste is in verband met lekkages mischien het beste (wat nu dicht is kan dan lekken) maar je kunt de opvoerpomp niet doorblazen. Dat kan alleen in de normale richting dus daar zul je de aan en afvoer van los moeten nemen (bij voorkeur niet op de pomp zelf).
Dat je geen weerstand had op je pomp zal komen omdat de hevel in de motor dan op de nok stond, na een startpoging is de motor in een andere stand gestopt en toen werkte het pompje dus weer. Als het je dus nog eens gebeurt even een tikje met de startmotor, dan pompt het weer prima.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
kan het ook niet zijn dat de luchttoevoer van je benzine tank verstopt is?
=> deze trekt vacuum waardoor je geen brandstof meer kan uit je tank pompen.
Dit had ik vroeger geregeld voor met een grasmachine, denk dat dit hier ook wel van toepassing kan zijn.
Die controle is alleszins minder werk dan alle leidingen uit te blazen.
=> deze trekt vacuum waardoor je geen brandstof meer kan uit je tank pompen.
Dit had ik vroeger geregeld voor met een grasmachine, denk dat dit hier ook wel van toepassing kan zijn.
Die controle is alleszins minder werk dan alle leidingen uit te blazen.
The Path of excess leeds to the tower of wisdom (W. Blake)
-
- Site Admin
- Contacteer:
Het zou kunnen dat je een vacuum trekt in de tank.
Ik ken die verhalen echter alleen van benzine voertuigen.
Van een diesel heb ik het nog nooit gehoord.
Ik ken die verhalen echter alleen van benzine voertuigen.
Van een diesel heb ik het nog nooit gehoord.
Groetjes Gerrit Preuter
MF valt stil
Zit er soms geen filtertje op het afsluitkraantje aan de tank zoals bij
de 188 je moet het kraantje wel uit de tank draaien
Rikske
de 188 je moet het kraantje wel uit de tank draaien
Rikske
FE 35 178 188 3125
-
- Contacteer:
Hello Rikske,
Ook dat filtertje kun je voor proef even tegendraads door blazen, daarvoor hoef de tank niet leeg. Draai wel eerst de dop van de tank !.
Groetjes,
René.
Ook dat filtertje kun je voor proef even tegendraads door blazen, daarvoor hoef de tank niet leeg. Draai wel eerst de dop van de tank !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
hallo allemaal
dit is de eerste keer dat ik ergens op reageer.
ik zag net staan dat je deleiding terug moest blazen.
maar doe dat met je tank kraan wel heel voorzichtig anders is je filter eraf.
bij bepaalde kraantje zit dit filter namelijk niet zo vast
ben monteur bij mf dealer geweest vandaar.
succes ermee.
dit is de eerste keer dat ik ergens op reageer.
ik zag net staan dat je deleiding terug moest blazen.
maar doe dat met je tank kraan wel heel voorzichtig anders is je filter eraf.
bij bepaalde kraantje zit dit filter namelijk niet zo vast
ben monteur bij mf dealer geweest vandaar.
succes ermee.
-
- Contacteer:
Hello Gerard,
Hoe meer ervaring hoe beter !. Ik ben alleen bekend met de 35 kraan, die hadden normaliter een filter dat vast vebonden is met de kraan, daar heb je dit soort problemen niet mee. Overigens altijd aan te bevelen de druk van je compressor hiervoor even naar 1 of lager te draaien, het meeste spul in het brandstof systeem is niet bestand tegen een bar of 6.
Groetjes,
René.
Hoe meer ervaring hoe beter !. Ik ben alleen bekend met de 35 kraan, die hadden normaliter een filter dat vast vebonden is met de kraan, daar heb je dit soort problemen niet mee. Overigens altijd aan te bevelen de druk van je compressor hiervoor even naar 1 of lager te draaien, het meeste spul in het brandstof systeem is niet bestand tegen een bar of 6.
Groetjes,
René.
-
- Contacteer:
Hello Pjot,
In dat geval zul je ook diesel in je olie hebben gehad, niets van gemerkt ?.
Groetjes,
René.
In dat geval zul je ook diesel in je olie hebben gehad, niets van gemerkt ?.
Groetjes,
René.