mf 30 toerental valt weg

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jeanke04

mf 30 toerental valt weg

Bericht door jeanke04 »

hallo,

sinds afgelopen weekend problemen met de trekker,
zaterdagmorgend ben ik vertrokken met de tractor en bij het naar huis komen begon de trekker zich stil aan in te houden.

licht ploffend geluid waarneembaar in de uitlaat en het toerental begint te dalen. als je even stopt aan een kruispunt en weer op trekt heeft hij weer vol vermogen, daarna zakt hij weer weg.

heb ondertussen al brandstof filter en opvoerpomp vervangen maar zonder resultaat... brandstof filter in de tank heeft hij niet dacht ik.

weet iemand raad?

mvg jan

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: mf 30 toerental valt weg

Bericht door admin »

Hoi Jan,

Mijn eerste gedachte gaat toch uit naar te weinig brandstof.
Maar waar de verstopping dan zit weet ik zo niet te zeggen. Toch een kwestie van structureel alles na lopen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan,

Vanaf de tank beginnen en dan steeds 1 stap verder.
Dop van de tank voor de test eraf halen, de beluchting van de dop kan dicht zitten.
De brandstof moet er altijd vlot uitstromen.
Na de opvoerpomp wel pompen met de opvoerpomp!
Slangetje tussen de tankkraan/brandstofglas en opvoerpomp niet dicht geknikt?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

jeanke04

Bericht door jeanke04 »

hallo,

daarjuist nog even nagekeken

brandstofglas heb ik even van de tank gehaald omdat ik niet zeker was dat dit niet verstopt zat maar bleek niet te helpen.

wat mij wel opviel is dat als ik de ontluchtingsschroef op de distributiepomp los draai dat de motor terug optoert
even de retour leiding van de pomp naar het mazoutfilter nagekeken en ook tussen filter en tank maar dit bleek allemaal ok.

motor draait perfect in koude toestand maar na 3-4minuten vol gas valt het toerental en vermogen weg.

iemand nog raad?

mvg jan

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Moderne diesel (met bio bijmenging) heeft de neiging oude rubber delen op te weken dus slangen die intern vernouwen of losse flapjes krijgen etc. Dit kan voor dergelijke verschijnselen zorgen. Echter omdat het na enige tijd op treed en vrijwel direct op te lossen is door het gas even dicht te doen klinkt het mij ook meer als een klassieke verstopping. Leidingen kunnen net zo goed verstoppen als filters, ik heb de elleboog onder de tank van m'n tef eens zo dicht gehad. Zaken waar de stroom van richting veranderd en waar mogelijk randjes in zitten zijn hoofd verdachte. Echter ook Filters, in de inlaat van de inspuit pomp zit vaak ook nog een zeefje. Bij de 30 en 25 zit er volgens tekening een ellebook onder in de tank waar het bezinksel glas met kraan weer in zitten. Da's een mooi punt zoals bij mijn TEF.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

jeanke04

Bericht door jeanke04 »

hallo fergie,

elleboog tussen tank en peilglas heb ik niet, peilglas had ik voor de zekerheid ook al weg genomen.

qua leidingen is er enkel tussen tank en opvoerpomp een stuk rubber slang gebruikt de rest van leidingen zijn koper.

probleem is niet direct op te lossen, de motor blijft wel draaien maar met volgas draait deze toch maar stationair bij het loslaten van de gas valt deze dan stil.
trekker is wel terug te starten maar probleem blijft.

mvg jan

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan,

Als je de toevoerslang van de opvoerpomp afdraait, stroomt de dieselolie er dan vlot uit?
En blijft dit ook vlot doorstromen?
Zijn de klepjes van de opvoerpomp goed?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

jeanke04

Bericht door jeanke04 »

Hallo,

Diesel stroomt vlot en de opvoerpomp heb ik vervangen
door een nieuwe omdat ik dacht dat deze het probleem was.

Mvg jan

jeanke04

Bericht door jeanke04 »

hallo,

filtertje in de distributie pomp zat onderaan dicht door een gescheurde dichting en deze zorgde voor problemen.

hoop dat dit het probleem was,
nieuwe brandstofleiding is nog besteld deze is gescheurd door het loshalen.

hopelijk maandag of dinsdag nieuwe proefrit!

mvg jan

Plaats reactie