Dit gras was al weer iets langer, op het beroertst was het hier in de buurt ook net zuid frankrijk.
Maar het valt me mee hoe snel de kleur er weer in zit en hoe rustig het vee er onder bleef.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ja, hij kon er goed aan peuteren, maar hij deed het verrassend goed.
Ik had verwacht dat hij er meer moeite mee zou hebben, ook met de nattere vrachten.
De eerste vracht op de weg iets een zwarte pluim met gas geven, daarna geen wolkje meer gezien.
@Gerrit
Dankjewel!
Ja, hij komt wel regelmatig van stal, maar zo een hele dag flink aan de bak, heb ik er nog niet mee gehad.
Was ook best benieuwd hoe hij zich zou houden, maar hij heeft het prima gedaan.
Binnenkort mag hij weer voor de mestmixer, m'n schoonvader heeft een kuil achter de stal moeten maken vanwege ruimtegebrek.
En nu kan hun eigen trekker niet meer bij de mixerput komen..
Gisteren de eerste keer met hem aan het ploegen geweest.
Het koste wat moeite om hem min of meer afgesteld te krijgen en de risters bleven vrij lang ruw, waardoor het zand er aan bleef plakken.
Verder deed de trekker het prima.
Die trok hem makkelijk en de nieuwe banden maken een wereld van verschil met rijden!
Alleen toen ik thuis kwam, kwam de olie uit de achterbrug druppelen.
Waarschijnlijk de steekaskeerring slecht, tussen de achterbrug en de trompet.
En nu de olie goed warm was, ziet hij kans er tussenuit te piepen.
Ik denk rond de 6-7km/h.
Het had misschien nog iets langzamer gekund, maar het was ook best lichte grond.
Alleen onder de bomen met meer structuur werden het mooie ruggetjes.
Ja, als ik wist dat hij aan het eind van de dag nog zo'n nare verrassing voor me in petto had, was ik overdag niet zo aardig voor 'm geweest.