beste forumleden,
Hopenlijk heb ik morgen de goede keerringen binnen van de dealer (er was de eerste keer een foute keerring bij). Ook heb ik gelijk maar twee pakkingen besteld. Dan hoop ik de MF 135 weer te kunnen samenbouwen.
de z.g.a.n. koppelingsplaten heb ik even flink laten ruiken aan de Dubro.
Voor dat ik de boel ga monteren wil ik toch voor de zekerheid nog twee vragen stellen.
Het lijkt mij verstandig een nieuwe pakking te monteren achter het lagerhuis onder in de bak. Het lagerhuis heb ik losgehaald om de assen er uit te krijgen. Het lager zit nog op de as. Kan ik deze er wel weer op krijgen nadat ik deze er af wil halen?
De drukgroep heb ik in zijn geheel er uit gehaald en met behulp van grote lijmklemmen gede- en monteerd. De vingers staan even hoog. Wat ik mij nu afvraag is de ruimte die ik nu mag hebben tussen de platen. Tussen de klemplaat en de koppelingsplaat heb ik nu ongeveer 6 mm. Hoe moet ik de drie bouten afstellen. Let wel ik heb de drukgroep los op de werkbank liggen!
Groetend, Rinze
Afstellen koppeling
Moderators: Tony, fergie, admin
Afstellen koppeling
MF 135, grondbakje,ferguson grondbakje(earthscoop), MF 35X multipower
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Rinze,
een paar dingen. Dubro is prima maar... als moeders even niet kijkt gooi de platen dan even in de oven op 100 graden of zo. De olie die er in zit komt dan naar buiten. Vervolgens met remmenreiniger de olie er af spuiten (na afkoelen).
Bij het monteren kun je de steekassen die je uit de bak hebt gesleuteld gebruiken als centreering !.
De as onderin de bak kun je er helemaal uit trekken maar zorg er wel voor dat het tandwiel niet onderin de bak valt, steek er dus een schroevendraaier of zo in anders wordt het vissen. Op die manier kun je de nieuwe pakking er makkelijk om krijgen. Smeer die aan bijde zijden ook dun in met vloeibare pakking, dat geld ook voor het bovenste huis/pakking.
De koppeling moet gesteld worden gemonteerd op het vliegwiel, de kop van de bouten moet 1,3 mm vrij zijn van de tweede plaat.
Groetjes,
René.
een paar dingen. Dubro is prima maar... als moeders even niet kijkt gooi de platen dan even in de oven op 100 graden of zo. De olie die er in zit komt dan naar buiten. Vervolgens met remmenreiniger de olie er af spuiten (na afkoelen).
Bij het monteren kun je de steekassen die je uit de bak hebt gesleuteld gebruiken als centreering !.
De as onderin de bak kun je er helemaal uit trekken maar zorg er wel voor dat het tandwiel niet onderin de bak valt, steek er dus een schroevendraaier of zo in anders wordt het vissen. Op die manier kun je de nieuwe pakking er makkelijk om krijgen. Smeer die aan bijde zijden ook dun in met vloeibare pakking, dat geld ook voor het bovenste huis/pakking.
De koppeling moet gesteld worden gemonteerd op het vliegwiel, de kop van de bouten moet 1,3 mm vrij zijn van de tweede plaat.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo forumleden,
De koppelingsplaten toch nog maar in de vaatwasmachine gedaan voor de zekerheid ondanks dat ze er wel vetvrij uit zagen. Aan moeders de vrouw te horen zat er nog genoeg vuil in aangezien de machine niet al te fris meer rook. Alles zit weer in elkaar alleen ik moet de as onder in de bak verder naar voren door het lager heen hebben om de asborgring er weer om heen te krijgen. Wat voor draad zit in deze as zodat ik er een bout in kan draaien en er een soort poelietrekker van kan maken.
Groeten,
Rinze
De koppelingsplaten toch nog maar in de vaatwasmachine gedaan voor de zekerheid ondanks dat ze er wel vetvrij uit zagen. Aan moeders de vrouw te horen zat er nog genoeg vuil in aangezien de machine niet al te fris meer rook. Alles zit weer in elkaar alleen ik moet de as onder in de bak verder naar voren door het lager heen hebben om de asborgring er weer om heen te krijgen. Wat voor draad zit in deze as zodat ik er een bout in kan draaien en er een soort poelietrekker van kan maken.
Groeten,
Rinze
MF 135, grondbakje,ferguson grondbakje(earthscoop), MF 35X multipower
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Rinze,
Is allemaal UNC of UNF draad.
Groetjes,
René.
Is allemaal UNC of UNF draad.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo,
De zaak zit weer in elkaar. De as onder in de bak was wel lastig door hetl lager te krijgen.
Inmiddels ook het werkplaats en onderdelenboek binnen. Kost wel wat maar dat hoort ook bij de hobby. Nu de volgende onvolkomenheden opzoeken zodat daarna de verfspuit er overheen kan. De hiervoor geschikte temperaturen komen er weer aan.
Bedankt René
De zaak zit weer in elkaar. De as onder in de bak was wel lastig door hetl lager te krijgen.
Inmiddels ook het werkplaats en onderdelenboek binnen. Kost wel wat maar dat hoort ook bij de hobby. Nu de volgende onvolkomenheden opzoeken zodat daarna de verfspuit er overheen kan. De hiervoor geschikte temperaturen komen er weer aan.
Bedankt René
MF 135, grondbakje,ferguson grondbakje(earthscoop), MF 35X multipower