hallo heb een probleempje
en hoop dat een van jullie hier een antwoord op heeft
mijn tef heb ik gerestaureerd en is bijna klaar
nu heb ik hem gestart dit ging heel moeizaam
heb hem eerst natuurlijk goed ontlucht
toen hij eenmaal liep gingen de toeren steeds hoog en laag
na ongeveer 10 minuten te hebben gelopen werd het al beter
maar nog niet zo als het hoort
heb hem vanavond weer gestart ging weer moeizaam
en nog steeds onregelmatig lopen eerst heel hoog in de toeren
dan weer laag in de toeren heb de verstuivers nagekeken
maar die sproeien net zo mooi
heeft iemand een idee ik hoop het
alvast bedankt voor jullie reactie
groeten alfred
tef onregelmatig lopen
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Alfred,
Heeft hij tijdens de restauratie een tijd niet gelopen ?. Indien dat het geval is zal de brandstof regelschuif mischien wat stroef gaan, in dat geval zal het vanzelf weer goed gaan.
Heb je de bediening van het gas los gehad , vooral het deel van de stangen die naar de pomp gaan ?. Dan zou de afstelling van de stang die aan de pomp zit verkeerd kunnen zijn.
Groetjes,
René.
Heeft hij tijdens de restauratie een tijd niet gelopen ?. Indien dat het geval is zal de brandstof regelschuif mischien wat stroef gaan, in dat geval zal het vanzelf weer goed gaan.
Heb je de bediening van het gas los gehad , vooral het deel van de stangen die naar de pomp gaan ?. Dan zou de afstelling van de stang die aan de pomp zit verkeerd kunnen zijn.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
- Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
- Contacteer:
misschien het membraam dat bijna stuk is ?
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Hello Allemaal,
Hoewel ik denk dat de zaak wat stijf is van een tijd niet lopen (deed mijne ook wel eens) kan het ook inderdaad het membraam zijn. Is eenvoudig te testen. Neem de pijp los achterop de pomp die naar de inlaat loopt. Trek de stopknop uit en houd die vast. Leg een vinger op de aansluiting op de pomp om het gat af te sluiten. Laat vervolgens de stopknop los. Nu zou de stop hendel/knop in de zelfde stand moeten blijven staan (kan eventueel eerst een klein beetje terug komen). Als hij uiteindelijk niet blijft staan maar langzaan terug loopt is het membraam lek.
Overigens kan het ook ook aan het "anti surge device" liggen waarvoor ik gevraagd had of Alfred de gashendels ook los heeft gehad. Dit is een extra veer om tegen het membraam te drukken en een hevel, zit helemaal achterop de pomp. Bij gas op stationair staat de veer vol tegen het membraam gedrukt, bij vol gas is hij los. De stang die de hevel bediend is in lengte verstelbaar om het geheel af te stellen. Als je dat dus los hebt gehad kan de zaak ontregeld zijn. Alfred, hoe staat het ?
Groetjes,
René.
Hoewel ik denk dat de zaak wat stijf is van een tijd niet lopen (deed mijne ook wel eens) kan het ook inderdaad het membraam zijn. Is eenvoudig te testen. Neem de pijp los achterop de pomp die naar de inlaat loopt. Trek de stopknop uit en houd die vast. Leg een vinger op de aansluiting op de pomp om het gat af te sluiten. Laat vervolgens de stopknop los. Nu zou de stop hendel/knop in de zelfde stand moeten blijven staan (kan eventueel eerst een klein beetje terug komen). Als hij uiteindelijk niet blijft staan maar langzaan terug loopt is het membraam lek.
Overigens kan het ook ook aan het "anti surge device" liggen waarvoor ik gevraagd had of Alfred de gashendels ook los heeft gehad. Dit is een extra veer om tegen het membraam te drukken en een hevel, zit helemaal achterop de pomp. Bij gas op stationair staat de veer vol tegen het membraam gedrukt, bij vol gas is hij los. De stang die de hevel bediend is in lengte verstelbaar om het geheel af te stellen. Als je dat dus los hebt gehad kan de zaak ontregeld zijn. Alfred, hoe staat het ?
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....