tef en ploeg mee nemen op ploeg wedstrijd
Moderators: Tony, fergie, admin
tef en ploeg mee nemen op ploeg wedstrijd
Beste forummers
Ik wil wel een ergens verder op ploegen met de tef en de 12 inch twee schaars ploeg, ik heb een grote aanhanger van 3,20 en 1,80 breed daar past de tef op ,maar de ploeg niet meer , hoe doen jullie dat als je de tef met ploeg en al meewil nemen verderop, ik wil graag jullie ervaringen wel,eens horen hoe jullie dat met transport doen ? Ik heb b e rijbewijs en het grote rijbewijs, dat is geen probleem dus
Ik wil wel een ergens verder op ploegen met de tef en de 12 inch twee schaars ploeg, ik heb een grote aanhanger van 3,20 en 1,80 breed daar past de tef op ,maar de ploeg niet meer , hoe doen jullie dat als je de tef met ploeg en al meewil nemen verderop, ik wil graag jullie ervaringen wel,eens horen hoe jullie dat met transport doen ? Ik heb b e rijbewijs en het grote rijbewijs, dat is geen probleem dus
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.
-
- Contacteer:
Re: tef en ploeg mee nemen op ploeg wedstrijd
Hello Ruud,
Grotere kar ?.
Groetjes,
René.
ps. Sorry, kon 't niet laten , die vroeg er om gesteld te worden !.
Grotere kar ?.
Groetjes,
René.
ps. Sorry, kon 't niet laten , die vroeg er om gesteld te worden !.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Hallo Ruud,
Op de foto is te zien hoe ik de mijne vervoer.
Gr Johan
Op de foto is te zien hoe ik de mijne vervoer.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
Hallo,
Lukt mij niet om foto te plaatsen.
Gr Johan
Lukt mij niet om foto te plaatsen.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
Hallo Ruud,
Welke auto heb jij voor de aanhanger staan, een bestelbus of jeep o.i.d.?
Ik heb de tractor MF 35 (bijna 1600 kg) een paar keer op de aanhanger gezet en de ploeg in de bestelbus.
Wat weegt jou TE 20, ongeveer 1150 - 1200 kg?????
De ploeg zet ik dan eerst op een heel laag eigenbouw wagentje (een soort hondje wat ze met verhuizingen ook wel eens gebruiken) met 2 vaste wielen en 2 zwenkwielen.
Het formaat is bij mij ongeveer ter grote van een europallet met hout aan de bovenkant om de scharen niet te beschadigen.
De wielen zo groot mogelijk, dan drukt niet zo zwaar!!
Wel eerst even proberen hoe hoog de TE 20 de ploeg op kan beuren!
Je kunt de rijplaten van de aanhanger gebruiken om de ploeg in de bestelbus te drukken met 2 man.
Het wagentje met ploeg dwars voorin de bus wel goed vastzetten tegen het kopschot, eventueel een paar pallets links en rechts en tussen het kopschot om de binnenkant van de bus niet te beschadigen.
Een andere aanhanger kopen is ook een optie, mits de bus dat mag trekken.
In de regio tot ongeveer 40 km rij ik er gewoon heen met de tractor.
Groeten Wim.
Welke auto heb jij voor de aanhanger staan, een bestelbus of jeep o.i.d.?
Ik heb de tractor MF 35 (bijna 1600 kg) een paar keer op de aanhanger gezet en de ploeg in de bestelbus.
Wat weegt jou TE 20, ongeveer 1150 - 1200 kg?????
De ploeg zet ik dan eerst op een heel laag eigenbouw wagentje (een soort hondje wat ze met verhuizingen ook wel eens gebruiken) met 2 vaste wielen en 2 zwenkwielen.
Het formaat is bij mij ongeveer ter grote van een europallet met hout aan de bovenkant om de scharen niet te beschadigen.
De wielen zo groot mogelijk, dan drukt niet zo zwaar!!
Wel eerst even proberen hoe hoog de TE 20 de ploeg op kan beuren!
Je kunt de rijplaten van de aanhanger gebruiken om de ploeg in de bestelbus te drukken met 2 man.
Het wagentje met ploeg dwars voorin de bus wel goed vastzetten tegen het kopschot, eventueel een paar pallets links en rechts en tussen het kopschot om de binnenkant van de bus niet te beschadigen.
Een andere aanhanger kopen is ook een optie, mits de bus dat mag trekken.
In de regio tot ongeveer 40 km rij ik er gewoon heen met de tractor.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
beste Wim
De tef weegt 1200 kilo, ik heb een Opel vivaro die 2000 kilo mag trekken, de aanhanger is 3 a 400 kilo, de tef 1200 dus nog 4 kilo voor de ploeg over zou kunnen op de aanhanger dus ! In de bus zetten zou ook kunnen ,de ploeg past er schuin in met de lengte, ik heb een dubbele cabine ,met een achterbank erin, maar zou dus passen, ik heb nog nooit geprobeerd de ploeg te tillen en in de bus te zetten, dat zou ook kunnen ja ,ik ga eens even testen ....
De tef weegt 1200 kilo, ik heb een Opel vivaro die 2000 kilo mag trekken, de aanhanger is 3 a 400 kilo, de tef 1200 dus nog 4 kilo voor de ploeg over zou kunnen op de aanhanger dus ! In de bus zetten zou ook kunnen ,de ploeg past er schuin in met de lengte, ik heb een dubbele cabine ,met een achterbank erin, maar zou dus passen, ik heb nog nooit geprobeerd de ploeg te tillen en in de bus te zetten, dat zou ook kunnen ja ,ik ga eens even testen ....
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.
Hallo Ruud,
De ploeg niet proberen op te tillen, maar er via rijplaten van de aanhanger er indrukken!!!!!!!!!
De ploeg is VEEL te zwaar en onhandig om aan te pakken.
Groeten Wim.
De ploeg niet proberen op te tillen, maar er via rijplaten van de aanhanger er indrukken!!!!!!!!!
De ploeg is VEEL te zwaar en onhandig om aan te pakken.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
Kun je niet de ploeg met een palletvorkje achterin de bus zetten en die dan afkoppelen?
Heb je deuren of een klep achterin de bus?
Heb je deuren of een klep achterin de bus?
deuren wim, die helemaal open kunnen
hallo,
ik laat meestal de ploeg achter de trekker zitten en dan achterwaarts op de aanhanger rijden. de ploeg zet je dan op de dissel van de aanhanger.
Gr Bart
ik laat meestal de ploeg achter de trekker zitten en dan achterwaarts op de aanhanger rijden. de ploeg zet je dan op de dissel van de aanhanger.
Gr Bart
2x tef, mf35x, mf203, ferguson 9 tine cultivator, mf cultivator, butterfly ploeg, 2x ferguson rondgaand, ferguson schijveneg, mf 3t kipper
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hierbij een foto zoals Johan de trekker en ploeg meeneemt naar een ploegwedstrijd.
- Bijlagen
-
- SIMG1869.JPG (256.4 KiB) 9650 keer bekeken
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ok dan ben ik toch bang dat rene gelijk krijgt ! Een langere aanhanger voor achter de bus !
beste forummers
Ik ben eruit , het wordt als volgt, de ploeg met de ferguson kraan eerst in de bus zetten, die ik afgelopen week heb afgebouwd en gelast ,nu staat te drogen in de schuur van de verf, en dat kraan met tef of Ted en al op de aanhanger rijden, ik moet wel even goed controleren of de aanhanger goed aan de kogel van de bus zit , dit was in nijsel niet het geval en dat zorgde voor sensatie op het het gras veld
het kwam goed af maar je sta wel raar te kijken dan , hè Wim ?
Ik ben eruit , het wordt als volgt, de ploeg met de ferguson kraan eerst in de bus zetten, die ik afgelopen week heb afgebouwd en gelast ,nu staat te drogen in de schuur van de verf, en dat kraan met tef of Ted en al op de aanhanger rijden, ik moet wel even goed controleren of de aanhanger goed aan de kogel van de bus zit , dit was in nijsel niet het geval en dat zorgde voor sensatie op het het gras veld

-
Je had wel heel veel geluk toen ruud.. anders was je bus een cabrio geweest...
Groetjes Richard.
Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower
Pa heeft een MF 65 MK1
Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower
Pa heeft een MF 65 MK1
Zonder geluk vaart niemand wel!
Groeten Wim.
Groeten Wim.