Werken met de MF65
Moderators: Tony, fergie, admin
Werken met de MF65
Gisteren de hele dag met mijn meest recente aanwinst, een MF65 Mk2 uit 1962, gewerkt in het veld.
Maisland losmaken met de cultivator. Het heeft de trekker én mij goed gedaan!
Groeten,
Tony
Maisland losmaken met de cultivator. Het heeft de trekker én mij goed gedaan!
Groeten,
Tony
- Bijlagen
-
- MF65Mk2 (Small).jpg (126.55 KiB) 13400 keer bekeken
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
- Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p
Re: Werken met de MF65
Echt mooi, Tony!
Doet de nieuwe aanwinst het goed?
De oliedrukmeter staat mooi hoog tenminste.
Heb je ook nog een foto vanaf de andere kant?
Doet de nieuwe aanwinst het goed?
De oliedrukmeter staat mooi hoog tenminste.
Heb je ook nog een foto vanaf de andere kant?
Re: Werken met de MF65
Beste Hooidonk,
Deze MF65 heb ik via een veiling gekocht in de buurt, hij komt oorspronkelijk uit België.
Ik heb de koppakking vervangen, de hefpomp en hefdeksel weer in orde gemaakt en wielen met betere banden erop gelegd.
Dan komt het goed uit dat ik een uitgebreide verzameling reserve delen heb liggen van deze types.
En maar direct een geveerde stoel en nieuwe uitlaat erop, anders is het comfort wel erg ver te zoeken tijdens het rijden.
De tractor start direct, maar dat is de Perkins AD4.203 wel eigen.
Verder had ik nog een stuurbekrachtiging liggen van een vroege MF165, deze heb ik erop gemonteerd, stuurt nu super handig.
Ik heb hem eens goed laten werken om te kijken waar er nog lekkages zijn, maar die zijn nu allemaal dicht.
Hef en diepteregeling werken ook weer volgens het boekje.
Leuk detail is dat deze tractor ooit nog van een Belgisch forumlid is geweest, nml. Johan.
De cultivator op de foto's is een DearBorn, een beetje Ford mag er wel achter hangen, wordt immers toch door de slijk getrokken
Grapje natuurlijk, je kan goed zien dat het in die tijd familie van ferguson was, de tanden hebben eenzelfde soort veermechanisme.
Deze MF65 heb ik via een veiling gekocht in de buurt, hij komt oorspronkelijk uit België.
Ik heb de koppakking vervangen, de hefpomp en hefdeksel weer in orde gemaakt en wielen met betere banden erop gelegd.
Dan komt het goed uit dat ik een uitgebreide verzameling reserve delen heb liggen van deze types.
En maar direct een geveerde stoel en nieuwe uitlaat erop, anders is het comfort wel erg ver te zoeken tijdens het rijden.
De tractor start direct, maar dat is de Perkins AD4.203 wel eigen.
Verder had ik nog een stuurbekrachtiging liggen van een vroege MF165, deze heb ik erop gemonteerd, stuurt nu super handig.
Ik heb hem eens goed laten werken om te kijken waar er nog lekkages zijn, maar die zijn nu allemaal dicht.
Hef en diepteregeling werken ook weer volgens het boekje.
Leuk detail is dat deze tractor ooit nog van een Belgisch forumlid is geweest, nml. Johan.
De cultivator op de foto's is een DearBorn, een beetje Ford mag er wel achter hangen, wordt immers toch door de slijk getrokken

Grapje natuurlijk, je kan goed zien dat het in die tijd familie van ferguson was, de tanden hebben eenzelfde soort veermechanisme.
- Bijlagen
-
- MF651 (Small).jpg (129.97 KiB) 13353 keer bekeken
-
- MF652 (Small).jpg (127.93 KiB) 13353 keer bekeken
-
- MF653 (Small).jpg (117.98 KiB) 13353 keer bekeken
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Werken met de MF65
Hoi Tony,
Dat ziet er goed uit. Altijd leuk die actie foto's.
Die cultivator moet hij gemakkelijk aan kunnen. Ik krijg daar mijn TEF aardig mee tam.
Jij kunt natuurlijk wel iets sneller rijden dan ik.
Komt deze mee naar Nijnsel dit jaar?
Dat ziet er goed uit. Altijd leuk die actie foto's.
Die cultivator moet hij gemakkelijk aan kunnen. Ik krijg daar mijn TEF aardig mee tam.
Jij kunt natuurlijk wel iets sneller rijden dan ik.
Komt deze mee naar Nijnsel dit jaar?
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: Werken met de MF65
Hoi Tony,
Leuk om te horen dat motor en tractor prima zijn.
Hoop dat je er nog plezier aan beleefd.
Als ik dit zie krijg ik er een klein beetje spijt van, maar ja de tijd om hem te restaureren ontbrak mij een beetje.
Gr Johan
Leuk om te horen dat motor en tractor prima zijn.
Hoop dat je er nog plezier aan beleefd.
Als ik dit zie krijg ik er een klein beetje spijt van, maar ja de tijd om hem te restaureren ontbrak mij een beetje.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
Re: Werken met de MF65
Mooie trekker,leuk met foto,s uit het werk.
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
- Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p
Re: Werken met de MF65
Leuk dat de trekker weer bij een forumlid terecht gekomen is!
En volgens mij had hij geen beter plekje kunnen treffen.
Ook mooi dat je hem al meteen goed voor mekaar hebt met de stuurbekrachtiging, daar ga je geen spijt van krijgen.
Het wordt echt een handige werktrekker zo.
Veel werkplezier er mee en hopelijk zien we zo nu en dan nog eens een foto langs komen.
En volgens mij had hij geen beter plekje kunnen treffen.
Ook mooi dat je hem al meteen goed voor mekaar hebt met de stuurbekrachtiging, daar ga je geen spijt van krijgen.
Het wordt echt een handige werktrekker zo.
Veel werkplezier er mee en hopelijk zien we zo nu en dan nog eens een foto langs komen.

Re: Werken met de MF65
Hoi Tony,
Mooi! zou je misschien een foto kunnen plaatsen van die stuurbekrachtiging? ben ik erg benieuwd naar.
en die stoel, scheelt dat veel? wat voor een stoel is dat eigenlijk? (ik heb de originele nog op m'n 65 en denk ook over zo'n stoel.)
Mooi! zou je misschien een foto kunnen plaatsen van die stuurbekrachtiging? ben ik erg benieuwd naar.
en die stoel, scheelt dat veel? wat voor een stoel is dat eigenlijk? (ik heb de originele nog op m'n 65 en denk ook over zo'n stoel.)
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: Werken met de MF65
Hallo Bert,
Ik heb een stuurbekrachtiging zoals op de foto hieronder, zo werden ze vanaf fabriek geleverd.
Het kon ook nog als ombouwset achteraf geleverd worden.
De geveerde stoel is zeker een vooruitgang tov de ouderwetse MF stoel met enkel een kussen.
Op vlak land of op de weg zal het wel meevallen, maar in hobbelig land vind ik een geveerde stoel geen overbodige luxe.
Mijn vader is van 1957 tot 1987 loonwerker geweest en die oude stoelen hebben hem zijn rug gekost door de tijd.
De stoel op deze 65 is van het merk GoPart, het huismerk van oa Kramp, de betere imitatie delen naar mijn mening.
Ik zal komend weekend wat foto's maken en plaatsen zoals je vraagt.
Ik heb een stuurbekrachtiging zoals op de foto hieronder, zo werden ze vanaf fabriek geleverd.
Het kon ook nog als ombouwset achteraf geleverd worden.
De geveerde stoel is zeker een vooruitgang tov de ouderwetse MF stoel met enkel een kussen.
Op vlak land of op de weg zal het wel meevallen, maar in hobbelig land vind ik een geveerde stoel geen overbodige luxe.
Mijn vader is van 1957 tot 1987 loonwerker geweest en die oude stoelen hebben hem zijn rug gekost door de tijd.
De stoel op deze 65 is van het merk GoPart, het huismerk van oa Kramp, de betere imitatie delen naar mijn mening.
Ik zal komend weekend wat foto's maken en plaatsen zoals je vraagt.
Re: Werken met de MF65
Tjeemig, origineel!!! (Kwijl) hihihi.
ja die foto's zie ik graag.
bedankt ook voor de info over de stoel.
ja die foto's zie ik graag.
bedankt ook voor de info over de stoel.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: Werken met de MF65
Hallo Bert,
Zoals beloofd een paar foto's van de stuurbekrachtiging en de stoel.
Voor wat de stoel betreft, mijn ervaring is dat voor mensen van mijn lengte (1,85 mtr) de geveerde stoelen van Grammer, Gopart etc. zonder aanpassing niet lekker zitten. Voor mij gevoel zit je dan veel te dicht op het stuur. Ik maak daarom een opvulplaat van ±2,5 cm dik, en haal als het nodig is een stuk plaatwerk uit de achterkant van de stoel. Op die manier kan die dan ver genoeg naar achter geschoven worden.
Zoals beloofd een paar foto's van de stuurbekrachtiging en de stoel.
Voor wat de stoel betreft, mijn ervaring is dat voor mensen van mijn lengte (1,85 mtr) de geveerde stoelen van Grammer, Gopart etc. zonder aanpassing niet lekker zitten. Voor mij gevoel zit je dan veel te dicht op het stuur. Ik maak daarom een opvulplaat van ±2,5 cm dik, en haal als het nodig is een stuk plaatwerk uit de achterkant van de stoel. Op die manier kan die dan ver genoeg naar achter geschoven worden.
- Bijlagen
-
- stoel2.jpg (71.37 KiB) 13203 keer bekeken
-
- stoel1.jpg (71.31 KiB) 13203 keer bekeken
-
- sbk3.jpg (57.13 KiB) 13203 keer bekeken
-
- sbk2.jpg (88.25 KiB) 13203 keer bekeken
-
- sbk1.jpg (83.39 KiB) 13203 keer bekeken
Re: Werken met de MF65
Ik heb de laatste tijd gezien dat ze hier en daar de cilinders en oliepompen nog nieuw aanbieden.
bedankt voor de foto's en advies voor de stoel.
bedankt voor de foto's en advies voor de stoel.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: Werken met de MF65
Hallo Tony,
jij hebt de manuele stuurtoren vervangen voor deze bekrachtigde, is dat alleen het spul wat we in de foto zien?
of en wat zit er nog onder wat we niet zien?
is het veel werk dat te vervangen?
Ik vraag me dat af, omdat ik op het punt sta mijn stuurtoren te reviseren, of te vervangen als ik er zoeën vind als op de foto.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: Werken met de MF65
Hallo Bert,
Die "toren" zit er met 4 bouten op geschroefd, dat stelt niks voor.
Eerst de onderste stuurarm eraf , de 4 bouten los en je kan het bovenlangs wegpakken.
Let op, die onderste stuurarm is bij een toren van de stuurbekrachtiging anders dan bij een normale, dus las je zo'n set op de kop kan tikken, zorg dan dat die erbij zit!
Groeten,
Tony
Die "toren" zit er met 4 bouten op geschroefd, dat stelt niks voor.
Eerst de onderste stuurarm eraf , de 4 bouten los en je kan het bovenlangs wegpakken.
Let op, die onderste stuurarm is bij een toren van de stuurbekrachtiging anders dan bij een normale, dus las je zo'n set op de kop kan tikken, zorg dan dat die erbij zit!
Groeten,
Tony