Hallo,
ik wil een andere hefdeksel op mijn 65 zetten, nu heb ik er nog een liggen maar deze is iets anders.
Kan ik het binnenwerk overzetten of past dit niet, mijn oude deksel is ooit al eens gelast en erg versleten.
Het nieuwe deksel heeft ook een andere bediening, past het oude hier op of kan ik beter naar een ander deksel zoeken ?
Het probleem is dat ik een oppikhaak heb die op de nieuwe hefarmen past en deze wil ik graag gaan gebruiken.
Kan iemand mij hier mee verder helpen ?
Groet Andre
Heffing MF 65
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Heffing MF 65
- Bijlagen
-
- scheur hefdeksel.jpg (143.61 KiB) 3813 keer bekeken
-
- hefarmen.jpg (143.77 KiB) 3813 keer bekeken
-
- bediening heffing.jpg (129.93 KiB) 3813 keer bekeken
-
- hoogte verschil hefdeksels.jpg (110.28 KiB) 3813 keer bekeken
Re: Heffing MF 65
Hallo Andre,
Zijn alle boringen, maten en bevestigingspunten wel gelijk?
Je moet alle delen van het binnenwerk, kwadrant enz. wel overzetten, omdat de bediening anders niet overeen komt.
Zo te zien aan het kwadrant dan is het nieuwe hefdeksel van een 100 of een 200 serie.
Als het nieuwe hefdeksel iets dikker is, dan ben je langere bouten en een langere stijgbuis nodig.
Als het oude hefdeksel te koop is, dan heb ik daar wel belangstelling voor.
Groeten Wim.
Zijn alle boringen, maten en bevestigingspunten wel gelijk?
Je moet alle delen van het binnenwerk, kwadrant enz. wel overzetten, omdat de bediening anders niet overeen komt.
Zo te zien aan het kwadrant dan is het nieuwe hefdeksel van een 100 of een 200 serie.
Als het nieuwe hefdeksel iets dikker is, dan ben je langere bouten en een langere stijgbuis nodig.
Als het oude hefdeksel te koop is, dan heb ik daar wel belangstelling voor.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
Hallo,
Wim ik heb alles omgezet en het past perfect, enkel bouten van hefcilinder en voor de bevestiging op de achterbrug zijn te kort.
Nu even schoonmaken en nieuwe bussen, kan toch de opikhaak er op!, nu maar hopen dat de afstelling nog goed is.
Dank voor het meedenken laat je nog even weten of de oude deksel weg gaat.
Groet Andre
Wim ik heb alles omgezet en het past perfect, enkel bouten van hefcilinder en voor de bevestiging op de achterbrug zijn te kort.
Nu even schoonmaken en nieuwe bussen, kan toch de opikhaak er op!, nu maar hopen dat de afstelling nog goed is.
Dank voor het meedenken laat je nog even weten of de oude deksel weg gaat.
Groet Andre
Hallo Andre,
Ik ging het hefdeksel wel opnieuw afstellen voor montage, anders kun je het deksel er weer af halen als het per ongeluk toch niet goed is.
De afstelling verandert in de loop der tijd door slijtage.
Zonde van het werk.
Groeten Wim.
Ik ging het hefdeksel wel opnieuw afstellen voor montage, anders kun je het deksel er weer af halen als het per ongeluk toch niet goed is.
De afstelling verandert in de loop der tijd door slijtage.
Zonde van het werk.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
hallo,
zal het even controleren voor ik hem terug plaats.
groet Andre
zal het even controleren voor ik hem terug plaats.
groet Andre