Ik heb het voorste (rechter) lagerhuis van mijn tractor gedraait
(conische lagers). De eerste lager kwam er vlot uit maar de 2e (die tegen de afdichting staat) krijg ik er niet uit. Hoe krijg ik deze eruit?
En hoe stel ik bij het monteren de lagers af?
tip: Om het vet uit de lagers te verwijderen heb ik een bad vol wite spirit gegoten, daar mijn lagers en een luchtslang ingelegd (bubbelbad)
Dat lager wil er alleen uit als je eerst de keering er uit haalt. Die is overigens meestal ook aan vervanging toe en de kosten zijn niet groot. Let wel, nieuwe keeringen hebben geen zin als de as op die plaats erg is ingesleten.
De lager stel je door de moer die de lagers opsluit vaster of losser te draaien. Je draaid die gewoon steeds een slagje aan en voel dan met twee handen (een boven en een onder aan het wiel) of je het wiel nog kunt bewegen. Zodra je geen voelbare speling hebt draai je nog een slagje door (slagje is 1 vlakje van de moer, dus ca 60º)
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....