Bij mijn M.F. 35 4cil diesel 23c, heb ik olie lekkage bij de pakking van het dekseltje aan de zijkant van het blok precies achter de dieselpomp.
Nu zal dus die pakking vervangen moeten worden.
Moet daar de pomp ervoor af, of kan het dekseltje er net achter weg?
misschien heeft iemand dit ook al eens bij de hand gehad.
Ferguson Ted petroleum1953, M-F 133 3cil 1968. En ander antiek.
w.o. LFE 3 punt maaibalk 1963, Rud Sack ploeg 1930, Allen Oxford TS 1957, Agria 1700 D tuinfrees, Gutbrod tuinploeg, bungartz tuinfreesje, Trabant 601 1964, smid gebouwde melkbussen 3 punt bak, smid gebouwde achterlader met bak en vork jaren 60
M'n neef heeft het bij onze 35 gedaan zonder de pomp er af te halen. Makkelijk was anders zij hij maar het is gelukt. Let er wel op dat je de zaak goed droog maakt en houdt tot de bouten vast zitten, anders begint ie weer net als de onze !. (dus liefst de week ervoor niet gelopen).Je kunt het beste de nieuwe pakking van 0,4mm maken en met vloeibare pakking insmeren aan bijde kanten, dan de pakking aan het deksel plakken en zo monteren.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik was vanavond nog even sleutelen aan onze 35 en ik had gedacht dat het een gegoten deksel was maar bij onze bleek een geperst stalen deksel te zijn gemonteerd. Als dat bij jouw ook zo is controleer dan of hij nog vlak is tussen de gaten en anders richten/vlak kloppen. Als hij krom tussen de gaten is helpt een nieuwe pakking ook niet.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....