Gewicht grondbak TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Casey

Gewicht grondbak TEF

Bericht door Casey »

Nu ik mijn Tefje aan de gang heb wil ik hem gebruiken ook. Ik kan een grondbak kopen, maar wat kan ik er eigenlijk aan gewicht achter hebben (met de voorwielen aan de grond?)

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Gewicht grondbak TEF

Bericht door admin »

Hoi Casey,

Wil je nog goed kunnen rijden dan houdt het bij 200 kg wel op.
Met mijn oude Goudland kreeg ik voorwielen al goed van de grond.

Als je niet op de weg werkt, kun je maximaal 450kg tillen. Dan is het een kunst om de voorwielen op de grond te houden.

Om die reden heb ik tegenwoordig 120 kg op de neus hangen. En dan nog kan ik weelies maken bij die verrekte drempels op de weg.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Re: Gewicht grondbak TEF

Bericht door fergie »

Hello Casey,

En van die 200 Kg is het meeste verkeken aan de grondbak zelf als je die te groot koopt......

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie