ik heb in het instructieboekje van mf 25 gelezen dat je er uitwendige hydrolische cilinders kunt aankoppelen.
Kan ik deze gebruiken om een hydrolisch 3e punt van te maken?
Is deze sterk genoeg?
De hydrauliek is sterk genoeg. Ik weet alleen niet of het lukt om zowel de hef te laten werken als het derde punt. Ik dacht dat niet samen ging op een MF 25.
oké
ja, je hebt gelijk.
Wel een rare bediening .
De bediening voor die uitwendige cilinder zit tussen de andere 2 bedieningen.
Ik zal het nog een goed bekijken.
Position control geeft al aan dat het om positie gaat. de hoogte van de hefarmen worden op constante hoogte gehouden welke proportioneel overeen komt met de stand van de hendel, hoe hoger de hendel staat hoe hoger de hef.
Draft control is vrij vertaald trekkracht regeling. Dit systeem streeft er naar de trekkracht die een werktuig nodig heeft constant te houden. Gaat de ploeg dieper lopen zal de diepte automatisch aangepast worden omdat de ploeg dan zwaarder trekt dan ingesteld. Tenzij je dus een verschillende grondsoort tegen komt hoef je de diepte alleen in te stellen en de hydroliek zorgt er dan voor dat de ploeg op die diepte blijft. Ook als je door kuilen of golvend landschap anders niet zou kunnen. Voordeel is dat het werktuig gedragen wordt door de trekker waardoor die effectief zwaarder wordt namate het werk zwaarder wordt.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
oke, en bedankt e
dat ze dat 50 jaar geleden al konden
maar hoe zit het met met die uitwendige olie druk?
is dit een 5/2 ventiel of een 3/2 ventiel of iets anders in die aard?
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....