mf 35 koppeling/drukgroep shim

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

fergie
Contacteer:

Re: mf 35 koppeling/drukgroep shim

Bericht door fergie »

Hello Henkie,

Zat bij deze het lager dan om de "snuit" op het tandwiel ?. Dan denk ik dat je de versie hebt die ook aan de andere kant los moet, de onderste as valt er losjes uit of hij is geborgd aan de andere kant.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

henkie119

Bericht door henkie119 »

Hallo.

Ok René doe ik dat.
Kan ik de bouten zo los maken waar de bak rondom mee vast zit. Of moet ik eerst nog iets losmaken of ontkoppelen in de bak?

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Henkie,

Volgens mij is er geen spul dat je moet los maken behalve eventueele stroom kabels en de remstangen, eventueel treeplanken.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

henkie119

Bericht door henkie119 »

hallo rene

de keerringen zijn ondertussen vervangen.
en het wat dus inderdaad zo dat de as er via de achterkant uit moest.
raar maar waar.

mvg henkie

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Henkie,

Toevallig nog een foto gemaakt, dan kan ik de FAQ eens uitgebreid herschrijven ?.

Groetjes,

René.

henkie119

Bericht door henkie119 »

hallo rene.

nee ik heb geen foto's gemaakt.
de enige foto die ik heb gemaakt staan op het forum.
en ik denk dat je het verschil kunt zien in het type splines en het onbreken van de gladde ronding voor dat de vertanding begint op de as.

mvg henkie

johan

Bericht door johan »

Hallo Henkie en René,
Zou het bij een 35X Multi power ook dezelfde werkwijze zijn dat er dus de bak eraf moet, trekker is van October 64.
Henkie gaat die bak er gemakkelijk eraf en zit daar op het uiteinde ook een snapring, moet de as er volledig eruit of kan die er niet volledig uit. Alle info is welkom.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Het boek zegt er niet veel over maar 't zou me niets verbazen. De MP koppelingset zit namelijk tussen de rij en PTO tandwielen, wellicht dat men daarom de as en tandwielen incl. borging heeft aangepast om de benodigde ruimte te maken.

Het voordeel van de MP transmissie is wel dat ze het huis waar iedereen met de non MP bak mee worsteld voor deze bak anders gemaakt hebben. Het is 2 delig en het voorste deel wat je er makkelijk af pakt is het deel met de keeringen. Dat zijn alleen wel totaal andere keeringen dan een normale bak. De keering in de holle as heeft nummer 883935M2 en de keering in de neus van 't huis 882296m1 of 886673M1 voor kennelijk latere types huisjes. Als je het ding los hebt en je een MF onderdeel nummer op het gietstuk vind (met een M er in) dan laat maar weten, kijk ik of ik kan zeggen welke het dan moet wezen.

Groetjes,

René.

henkie119

Bericht door henkie119 »

hallo johan.

ik heb onlangs nog een mf 35x mp gehad waar ik deze keerringen ook van vervangen heb.
bij mij was het zo dat ik de 4 bouten los maakte. en de assen/tandielen er zo uit kon halen.
ik hoefde zelfs de rem as er niet uit te halen. enige puntje was dat de voorste keerring moeilijk te krijgen was.
deze hebben we besteld bij sparex.
als je verder nog info nodig bent hoor ik het graag.

mvg henkie

johan

Bericht door johan »

Hoi René en Henkie,
Bedankt voor het meedenken, ik hou jullie op de hoogte maar zal nog niet voor de eerste dagen zijn alhoewel het broodnodig is, als ik er een dagje mee gewerkt heb licht er onderaan een redelijk plasje olie onder.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

Plaats reactie