mf 702
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: mf 702
Hij gaat nu toch wel echt ver uit elkaar hé? of komt dat door het weer???
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: mf 702
@Bert
Ne Puzzel begint ge ook niet in de helft he, die maakt ge helemaal. Het grote probleem is dat je elke keer alles moet afbreken om ergens aan te kunnen. Dus kan ik beter nu eens doorbijten en de distributieketting nakijken, de zuigers demonteren, koppelingplaat ,enz. zodat het motorgedeelte toch in orde is. De achterzijde van de tractor is misschien voor volgende winter. De onderstaande set van Agrilineproducts was ik van plan om aan te schaffen. Iemand ervaring mee?
https://www.agrilineproducts.com/parts/ ... l-kit.html
Als ik de zuigerveren apart moet aankopen, de nodige pakkingen, dan komt dit duur uit ten opzicht van de hele kit. Mijne garagist zei me ook dat soms nieuwe zuigerveren met oude bussen problemen kunnen geven. Zoals hij het zo mooi zei. De ringen kunnen de bussen opeten. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus ik weet ook niet wat er van waar is.
Groetjes
Jurgen
Ne Puzzel begint ge ook niet in de helft he, die maakt ge helemaal. Het grote probleem is dat je elke keer alles moet afbreken om ergens aan te kunnen. Dus kan ik beter nu eens doorbijten en de distributieketting nakijken, de zuigers demonteren, koppelingplaat ,enz. zodat het motorgedeelte toch in orde is. De achterzijde van de tractor is misschien voor volgende winter. De onderstaande set van Agrilineproducts was ik van plan om aan te schaffen. Iemand ervaring mee?
https://www.agrilineproducts.com/parts/ ... l-kit.html
Als ik de zuigerveren apart moet aankopen, de nodige pakkingen, dan komt dit duur uit ten opzicht van de hele kit. Mijne garagist zei me ook dat soms nieuwe zuigerveren met oude bussen problemen kunnen geven. Zoals hij het zo mooi zei. De ringen kunnen de bussen opeten. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus ik weet ook niet wat er van waar is.
Groetjes
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Re: mf 702
Grappig, ik ben net bezig met de achterzijde.
Ik haal alle delen bij de dealer, en die heeft vooral Bepco.
succes.
Ik haal alle delen bij de dealer, en die heeft vooral Bepco.
succes.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: mf 702
Hoi Elenpe,
voor een deel ben ik het met je eens. Ook wil ik erg graag horen hoe jij dit zou aanpakken, ok, ik ben wel niet de eigenaar, maar over een poos heb ik ook nog zoiets aan te pakken. en dus kan ik er alleen maar van leren?!?
er zijn twee dingen die ik niet zo goed snap in je berichtje, een is ik hoor dat je een bloedhekel hebt aan 4 cilinders??? (waarom dan?) wat is volgens jou een betere motor?
Als ik zo vrij mag zijn, je keurt nogal wat dingen af, zoals lemme dit aanpakt, (Nu wil ik je niet tegen de schenen schoppen,maar dit komt een beetje negatief over, waarom?)
Ik wil eigenlijk niet in Lemme z'n post vragen of je me kunt adviseren mijn MF865 Mk1 motor aan te pakken, maar als je me daar een pm over zou willen sturen, word dat zeer gewardeert.
voor een deel ben ik het met je eens. Ook wil ik erg graag horen hoe jij dit zou aanpakken, ok, ik ben wel niet de eigenaar, maar over een poos heb ik ook nog zoiets aan te pakken. en dus kan ik er alleen maar van leren?!?
er zijn twee dingen die ik niet zo goed snap in je berichtje, een is ik hoor dat je een bloedhekel hebt aan 4 cilinders??? (waarom dan?) wat is volgens jou een betere motor?
Als ik zo vrij mag zijn, je keurt nogal wat dingen af, zoals lemme dit aanpakt, (Nu wil ik je niet tegen de schenen schoppen,maar dit komt een beetje negatief over, waarom?)
Ik wil eigenlijk niet in Lemme z'n post vragen of je me kunt adviseren mijn MF865 Mk1 motor aan te pakken, maar als je me daar een pm over zou willen sturen, word dat zeer gewardeert.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: mf 702
Ik kan het eigenlijk ook niet laten hier op te antwoorden, als ik het eigenlijk zie ben je bezig met geld uit de mensen hun zak te halen, je breekt de vier cilinders af totaal waardeloos en toch geef je ze een revisie (waarom) als ze toch waardeloos zijn. Je boort de liefhebbers van de 4 cilinder FE35 regelrecht in de grond. Ik heb zelf een 4 cilinder en daar is niets mis mee. Elk beslist wat ie doet aan zijn trekker naar eigen vermogen of dat nu goed of slecht is, het is een hobby en daar blijft het bij.
Gr Johan
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
Re: mf 702
Elenpe, wat Johan schrijft is dus NIET mijn visie.
Ik ben gewoon nieuwschierig waarom jij de viercilinder niets vind?
Ik ben gewoon nieuwschierig waarom jij de viercilinder niets vind?
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: mf 702
Hoi Bert,
Peter heeft het over de Standard 23C 4 cylinder diesel motor. Dat is iets anders dan de Perkins 4 cylinder motor die jij in je trekker hebt zitten. Ik ken de slechte reputatie van de Standard 4-cylinder diesel motor. Dat is vooral op het gebied van starten. Deze motor is erg gevoelig voor een juiste afstelling. Als de distributie kettting iets uitrekt, moet je afstelling ook weer aanpassen.
Daarnaast past de koppeltoerenkromme niet perfect bij de versnellingsbak van de MF35. De latere Perkins 3-cylinder motor past daar beter bij.
Voor de hobbyist is het gemakkelijker om aan een MF35 met standard 23c motor te komen. Die zijn nooit voor export weggegaan. De 3-cylinder Perkins was zeer gewild voor export. Die vind je daarom niet veel meer. Het gevolg hiervan is dat de prijs voor een MF35 met 3-cylinder motor behoorlijk hoog ligt. Kwestie van vraag en aanbod.
Peter heeft het over de Standard 23C 4 cylinder diesel motor. Dat is iets anders dan de Perkins 4 cylinder motor die jij in je trekker hebt zitten. Ik ken de slechte reputatie van de Standard 4-cylinder diesel motor. Dat is vooral op het gebied van starten. Deze motor is erg gevoelig voor een juiste afstelling. Als de distributie kettting iets uitrekt, moet je afstelling ook weer aanpassen.
Daarnaast past de koppeltoerenkromme niet perfect bij de versnellingsbak van de MF35. De latere Perkins 3-cylinder motor past daar beter bij.
Voor de hobbyist is het gemakkelijker om aan een MF35 met standard 23c motor te komen. Die zijn nooit voor export weggegaan. De 3-cylinder Perkins was zeer gewild voor export. Die vind je daarom niet veel meer. Het gevolg hiervan is dat de prijs voor een MF35 met 3-cylinder motor behoorlijk hoog ligt. Kwestie van vraag en aanbod.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: mf 702
@ Elenpe
Peter,
Je hebt gelijk dat ik helemaal verkeerd ben begonnen. Nu besef ik dat ook wel. Ik had ook nog nooit aan een motor gewerkt buiten mijn camino heel lang geleden. Ik heb momenteel al wat bijgeleerd over deze motor. En via deze site worden regelmatig antwoorden, ervaringen en tips gedeeld wat ik geweldig vind,. Daardoor is mijn interesse in deze tractor enorm gegroeid. Omdat mij in het begin verteld was dat er een revisie gebeurt was voor dat deze was weggezet heb ik meer gedacht dat het slecht starten te maken had met de brandstofpomp, valse lucht trekken ofzo. Daardoor was ik al wat overijverig met het schilderen. Ik was beu gekeken op de roest
Ik begrijp dat jij het niet voor deze 23c motor hebt, maar om eens 2 keer per jaar wat hooi bij elkaar te doen voor 3 paardjes zal die wel voldoen.
Ik wil een hele revisiekit aanschaffen met bussen, kleppen, pistons, enz omdat deze prijs vele interessanter is dan dat je de helft van de onderdelen apart zou kopen.
Ik denk dat dit verkeerd overgekomen is in de vorige melding.
Koppelingsplaat moet ik ook nog nakijken of vervangen.
Ook heb ik ergens een review van René gelezen dat je best ook de dichting naar de krukas en naar de versnellingsbak vervangt als je de tractor gesplitst hebt.
Ik wil dit allemaal nagekeken hebben en indien nodig vervangen voor alles terug in elkaar gaat.
Mvg
Jurgen
Peter,
Je hebt gelijk dat ik helemaal verkeerd ben begonnen. Nu besef ik dat ook wel. Ik had ook nog nooit aan een motor gewerkt buiten mijn camino heel lang geleden. Ik heb momenteel al wat bijgeleerd over deze motor. En via deze site worden regelmatig antwoorden, ervaringen en tips gedeeld wat ik geweldig vind,. Daardoor is mijn interesse in deze tractor enorm gegroeid. Omdat mij in het begin verteld was dat er een revisie gebeurt was voor dat deze was weggezet heb ik meer gedacht dat het slecht starten te maken had met de brandstofpomp, valse lucht trekken ofzo. Daardoor was ik al wat overijverig met het schilderen. Ik was beu gekeken op de roest

Ik begrijp dat jij het niet voor deze 23c motor hebt, maar om eens 2 keer per jaar wat hooi bij elkaar te doen voor 3 paardjes zal die wel voldoen.
Ik wil een hele revisiekit aanschaffen met bussen, kleppen, pistons, enz omdat deze prijs vele interessanter is dan dat je de helft van de onderdelen apart zou kopen.
Ik denk dat dit verkeerd overgekomen is in de vorige melding.
Koppelingsplaat moet ik ook nog nakijken of vervangen.
Ook heb ik ergens een review van René gelezen dat je best ook de dichting naar de krukas en naar de versnellingsbak vervangt als je de tractor gesplitst hebt.
Ik wil dit allemaal nagekeken hebben en indien nodig vervangen voor alles terug in elkaar gaat.
Mvg
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78
Re: mf 702
Ok, Ik had al een beetje zoiets gehoord, is dat verschil groot? de moeite om naar een andere motor uit te kijken? of een keer de moeite nemen deze op te knappen en doorgaan?
Voorlopig start de mijne wel, maar soms weet ik niet welke de uitlaat is, de uitlaat, of de carterventilatie??? en hij lekt nogal wat olie aan de buitenkant blok rechts waar blok en koppelingshuis aan elkaar zitten, bij de wig, maar dat komt van vrij hoog.
Merci
Voorlopig start de mijne wel, maar soms weet ik niet welke de uitlaat is, de uitlaat, of de carterventilatie??? en hij lekt nogal wat olie aan de buitenkant blok rechts waar blok en koppelingshuis aan elkaar zitten, bij de wig, maar dat komt van vrij hoog.
Merci
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: mf 702
Hallo,
Wat mij raakt als ferfente Ferguson liefhebber dat je het woord schroothoop en waardeloos gebruikt bij de 4 cilinder. Nu heb ik beide modellen een 4 cilinder en 3 cilinder en daar zijn beide evengoed. Beide zijn vernieuwd en wat ik weet als je een beetje technuut bent gemakkelijk een 4 cilinder zelf kunt vernieuwen, dat bij een 3 cilinder al wat moeilijker is, de mijne heb ik zelf gedaan de krukas heb ik laten slijpen en de kop laten vernieuwen, nieuwe ketting en de rest zelf gedaan en draait als een naaimachine altijd starten zowel bij vriestemperaturen. Nu de 3 cilinder is iets anders daar moeten de bussen er worden ingeperst en iets inpersen zonder uitboren komt denk ik niet goed. Wat mij ook opvalt dat een 3 cilinder die is vernieuwd en gebruikt word voor lichte karweien dus nooit hard moet werken rap aan olieverbruik komt, dat bij een 4 cilinder minder is. Ik ben ook maar een hobby boertje en zal altijd de 4 cil voor de 3 cil gebruiken. Maar zo de 4 cil afbreken dat vind ik er een beetje over. Zo tot hier mijn gedacht gezegd en mijn excus voor wie dit niet graag hoort.
Gr Johan
Wat mij raakt als ferfente Ferguson liefhebber dat je het woord schroothoop en waardeloos gebruikt bij de 4 cilinder. Nu heb ik beide modellen een 4 cilinder en 3 cilinder en daar zijn beide evengoed. Beide zijn vernieuwd en wat ik weet als je een beetje technuut bent gemakkelijk een 4 cilinder zelf kunt vernieuwen, dat bij een 3 cilinder al wat moeilijker is, de mijne heb ik zelf gedaan de krukas heb ik laten slijpen en de kop laten vernieuwen, nieuwe ketting en de rest zelf gedaan en draait als een naaimachine altijd starten zowel bij vriestemperaturen. Nu de 3 cilinder is iets anders daar moeten de bussen er worden ingeperst en iets inpersen zonder uitboren komt denk ik niet goed. Wat mij ook opvalt dat een 3 cilinder die is vernieuwd en gebruikt word voor lichte karweien dus nooit hard moet werken rap aan olieverbruik komt, dat bij een 4 cilinder minder is. Ik ben ook maar een hobby boertje en zal altijd de 4 cil voor de 3 cil gebruiken. Maar zo de 4 cil afbreken dat vind ik er een beetje over. Zo tot hier mijn gedacht gezegd en mijn excus voor wie dit niet graag hoort.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: mf 702
Hello Peter,
Even een woordje van mij over de 4 pitters. Jij mag ze dan bagger vinden maar ik heb een wat andere visie. De 20C was een relatief ok motor met wat apartigheden qua constructie maar presteerde en starte best. Volgens sommigen het lekkerst klinkende 4 pittertje in een trekker. Dit is opgevolgd door de 23C. Standard heeft een moderne draai gegeven, de inzet stukken er uit, moderne DPA pomp er op en een stuk meer power. En ja, maar 0,25 Pk minder als een perkins 3 pitter. Dat je er minder aan hebt in de 35 is door Gerrit reeds benoemd, de bak is voor de Z134 Continental benzine motor berekend, die heeft een koppelkromme die veel op de perkins lijkt maar bij de 23C loopt die een stuk anders en dus moet je de motor op toeren houden. Tevens is Standard hier niet degene die er een moeilijke starter van heeft gemaakt maar Harry ferguson, die heeft er op aan gedrongen die Richardo voorkamer kop te gebruiken. De (snel lopende) industrie blokken nemen meer diesel en hebben 2 Pk minder maar starten prima met de "normale" voorkamers. En op zich, als 't ding redelijk compressie heeft en de zaak op tijd staat en niet ver over datum verstuivers dan wil ook de "slechte" versie best starten, niet als een moderne diesel maar starten gaat best.
Ik heb een met zo'n 10.000 uur op de klok voorzien van goede en correcte (zaten van een 20C in) nozzles (op 135 bar ipv 175), pomp 6 graden bij gedraaid en voila, gloeien, starten en lopen !.
Ik zal nooit iemand zeggen dat ie een stuk ellende heeft gekocht wat ook nooit wat zal worden. Sommige mensen kopen een MF30 omdat ze er een leuke herinnering aan hebben, ik zal wel zeggen dat er een paar dingen aan die trekker niet best zullen zijn maar dat is verder wel hun keus.
Ik snap ook best dat je als professional een goed product moet leveren of anders vele garantie jobs gaan krijgen, met een hobby ligt dat toch even anders.
Groetjes,
René.
Even een woordje van mij over de 4 pitters. Jij mag ze dan bagger vinden maar ik heb een wat andere visie. De 20C was een relatief ok motor met wat apartigheden qua constructie maar presteerde en starte best. Volgens sommigen het lekkerst klinkende 4 pittertje in een trekker. Dit is opgevolgd door de 23C. Standard heeft een moderne draai gegeven, de inzet stukken er uit, moderne DPA pomp er op en een stuk meer power. En ja, maar 0,25 Pk minder als een perkins 3 pitter. Dat je er minder aan hebt in de 35 is door Gerrit reeds benoemd, de bak is voor de Z134 Continental benzine motor berekend, die heeft een koppelkromme die veel op de perkins lijkt maar bij de 23C loopt die een stuk anders en dus moet je de motor op toeren houden. Tevens is Standard hier niet degene die er een moeilijke starter van heeft gemaakt maar Harry ferguson, die heeft er op aan gedrongen die Richardo voorkamer kop te gebruiken. De (snel lopende) industrie blokken nemen meer diesel en hebben 2 Pk minder maar starten prima met de "normale" voorkamers. En op zich, als 't ding redelijk compressie heeft en de zaak op tijd staat en niet ver over datum verstuivers dan wil ook de "slechte" versie best starten, niet als een moderne diesel maar starten gaat best.
Ik heb een met zo'n 10.000 uur op de klok voorzien van goede en correcte (zaten van een 20C in) nozzles (op 135 bar ipv 175), pomp 6 graden bij gedraaid en voila, gloeien, starten en lopen !.
Ik zal nooit iemand zeggen dat ie een stuk ellende heeft gekocht wat ook nooit wat zal worden. Sommige mensen kopen een MF30 omdat ze er een leuke herinnering aan hebben, ik zal wel zeggen dat er een paar dingen aan die trekker niet best zullen zijn maar dat is verder wel hun keus.
Ik snap ook best dat je als professional een goed product moet leveren of anders vele garantie jobs gaan krijgen, met een hobby ligt dat toch even anders.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: mf 702
Hallo Elenpe,
Ik ben het totaal niet eens met hoe jij over de MF 35 met een Standard 23 C motor denkt.
Wel ben ik ook van mening dat als je een motor los wil halen, dat je het dan goed moet doen.
Als de zuigerveren slecht zijn, dan zijn de zuigers en bussen meestal ook niet best meer.
Dus een totale revisie, krukas slijpen, nieuwe lagers, kop laten reviseren enz.
En onderdelen kopen van een redelijke kwaliteit.
Je komt toch altijd meer onkosten tegen dan wat je gehoopt had.
Maar als de spaarpot leeg is, dan houd alles op.
Een MF 25, 30 of 130 zal ik nooit kopen!!
Maar jij vindt dit mooie tractoren?
Groeten Wim.
Ik ben het totaal niet eens met hoe jij over de MF 35 met een Standard 23 C motor denkt.
Wel ben ik ook van mening dat als je een motor los wil halen, dat je het dan goed moet doen.
Als de zuigerveren slecht zijn, dan zijn de zuigers en bussen meestal ook niet best meer.
Dus een totale revisie, krukas slijpen, nieuwe lagers, kop laten reviseren enz.
En onderdelen kopen van een redelijke kwaliteit.
Je komt toch altijd meer onkosten tegen dan wat je gehoopt had.
Maar als de spaarpot leeg is, dan houd alles op.
Een MF 25, 30 of 130 zal ik nooit kopen!!
Maar jij vindt dit mooie tractoren?
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: mf 702
Hallo,
Ik heb nu de revisieset van agriline als voorbeeld genomen, hier zitten de bussen, zuigers, ringen, kleppen, klepgeleiders, veren, pakkingen inbegrepen. Hier zit 18 maanden garantie op volgens de website. Volgens peter zijn de pakkingen van agriline van mindere kwaliteit. Heeft iemand hier goede of slechte ervaringen mee? Iemand misschien betere voorstellen met goede prijs/kwaliteitsverhouding laat het maar weten.
@Peter, ik krijg steeds bericht dat u e-mail adres fout is wanneer ik u mail beantwoord.
Mvg
Jurgen
Ik heb nu de revisieset van agriline als voorbeeld genomen, hier zitten de bussen, zuigers, ringen, kleppen, klepgeleiders, veren, pakkingen inbegrepen. Hier zit 18 maanden garantie op volgens de website. Volgens peter zijn de pakkingen van agriline van mindere kwaliteit. Heeft iemand hier goede of slechte ervaringen mee? Iemand misschien betere voorstellen met goede prijs/kwaliteitsverhouding laat het maar weten.
@Peter, ik krijg steeds bericht dat u e-mail adres fout is wanneer ik u mail beantwoord.
Mvg
Jurgen
MF 702 (Fe35 industrie) van '59 met 23c motor , Landini DT 9500 van '78