Aan de 920 geknoopt, sleutel omdraaien en lopen. Laadcontrolelampje brandde eventjes en toen ging ook die uit, de trekker voor een rondje genomen en even later gaf de multimeter al krap 13V aan. Trekker uitgezet, laadcontrolelampje brandt, starten, lopen, lampje gaat uit. Heerlijk als de techniek (en elektronica!) werkt zoals het hoort.
De Eicher had acht zekeringen en ik heb er een nieuwe zekeringkast met acht steekzekeringen opgelegd. Alle acht zitten ze vol dus achteraf had ik er ook wel tien op kunnen doen, maar goed. Ik heb enkele "onnodige" en vervangen kan altijd nog. Vooralsnog lijkt het mij prima zo:
1 claxon
2 spatborden rechts
3 spatborden links
4 LED koplampen
5 constant stroom aanhanger
6 knipperlichten
7 remlicht
8 hoofdzekering lichtschakelaar
Voordeel van het hebben van een dikke grille is dat je dingen eraan kan hangen. Voor een tientje meer dan de originele claxon kon ik een setje luchthoorns kopen. Geen overdreven spul, maar legaal spul met leuk geluid. De puristen zullen hiervan gruwelen, maar ik kan deze geintjes altijd wel waarderen op oude trekkers. Anderen gooien er weer te brede achterbanden op, ik dit.
Van de kabels naar de verlichting was niks over toen ik de trekker kocht en heb ook gekeken naar de imitatie kabelbomen die je her en der ziet, maar vond dit te duur. Zodoende zelf kabels gaan trekken met broertje, onder de stoel een waterdichte kabeldoos geplaatst en alles via een 7-aderige kabel naar voren gelegd. Klinkt heel beun, maar werkt super. Alles uit het zicht, waterdicht en eenvoudig bereikbaar wil je eens een kabel vervangen (lasklemmen!).
Zeer content met het feit dat de trekker weer probleemloos te gebruiken is en het enkel kleine dingen zijn die nog opgelost moeten worden. Het lijstje:
- het hydrauliekblokje lekt bij de inbus zoals ook op de foto te zien is. Hoort hier iets van een rubber o.i.d. achter te zitten? Hij zit vast gedraaid, maar blijft een klein lekje geven. Voorheen lekte hij tussen het verdeelblok en het frame heel lichtjes, om dit lek op te lossen heb ik een pakking gesneden. Maar de olie lijkt de weg van de minste weerstand te zoeken en nou lekt het bij de inbus.
- de brandstofmeter heeft nog ergens een verkeerde massa o.i.d. Hoe vol de tank ook zit, de meter geeft aan dat ie leeg is. Totdat ik de dashboardverlichting aan zet en het metertje ineens richting vol schiet.
- ik heb nog een lege plek in het dashboard voor een 52mm klokje. Heb nog geen idee wat ik herin wil leggen, om het gat op te vullen heb ik voorlopig de oude oliedrukmeter erin gezet. Hoef ik ook nog tegen een leeg gat aan te kijken
- het tweede controlelampje is nog niet aangesloten, nog geen idee waar ik deze op aan zou kunnen sluiten.
- in de koplampen heb ik LED aangelegd, op termijn wil ik hier nog groot licht in verwerken.
- een mooie gereedschapskist.
Eicher-blauw is tevens een heel beroerde kleur voor muggenpoep, op John Deere-groen valt dat stukken minder op