Allereerst bedankt voor de eerdere tips !
Ik heb zoals mij eerder is verteld de aluminium brug verwijderd (twee boutjes) en vervolgens de vorkjes een beetje uit elkaar getrokken om de aren uit de kogelkopjes te rekken. Vervolgens heb ik de hefdeksel kunnen verwijderen.
Wat een smeerwerk..van onder tot boven zat ik onder de olie..k leek wel een varken..haha maarja hoort erbij..

Vervolgens heb ik de olie maar afgetapt. Ik vond in de olie het losliggende beugeltje met de twee kogelkopjes. Helaas was deze krom...Ik kan hem echter wel weer richten dat moet geen probleem zijn. Ook vond ik een veer, deze zat in een gat onderin de pomp..(ik neem aan dat het 'apparaat' onder in het carter de pomp is).Ik heb de veer eruit gehaald. Als ik met mn vinger in het gat voel, voel ik een soort van plunjer die je een heel klein beetje kan indrukken.
Ik vermoed dat er een soort met van verbindingsstang tussen het beugeltje en de plunjer gezeten moet hebben, of drukt alleen de veer de plunjer in?
Ik heb het hele carter nagezocht, ook in de afgetapte olie. Nergens kan ik echter een deel vinden. Op een gegeven moment was echt alles zwart bij me en had ik er wel een beetje genoeg van..
Wie o wie kan me helpen, samengevat heb ik de volgende vragen:
- Mis ik een deel?
- Hoe kan ik dit weer repareren? (uitgaande van het feit dat ik het deel met de kogelkopjes kan richten)
- Moet er tussen de hefdeksel naast de pakking nog een o-ring bij de oliepijp? (in de onderdelenboeken kom ik hem niet tegen, maar bij de oliepijpverbinding lijkt wel een soort uitsparing te zitten)
- Er zit nogal wat dikke drap onderin het carter hoe krijg ik dit weg?
- Hoe kan ik de carterpan verwijderen? deze blijft hangen aan het pompgedeelte....
alvast bedankt weer..
jandirk
(edit, Fergie, plaatje verkleind)