startmotor mf 25

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
rinze tjoelker

startmotor mf 25

Bericht door rinze tjoelker »

He hallo
heb een vraag over de startmotor van mn nf 25
Als k de trekker wil starten draait de startmotor soms wel maar gaat t tandwiel niet uit om de motor mee te nemen heb m laatst schoongemaakt en het startrelais ingespoten met contactspray maar helpt niet zo lang zou alleen het relais op de startmotor defect zijn of meer?
en weten jullie waar k een ander relais kan krijgen of een typenummer ofzoiets?
Alvast bedankt gtoeten Rinze Tjoelker.
Groeten Rinze

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rinze,

Meestal is dan de as van de starter waarover de bendix (da's het tandwiel met de slipkoppeling) over heen glijd vuil en vet waardoor die niet glijden wil. As goed schoon maken en NIET smeren.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

rinze tjoelker

fergie schreef:Hello Rinze,

Meestal is dan de as van de starter waarover de bendix (da's het tandwiel met de slipkoppeling) over heen glijd vuil en vet waardoor die niet glijden wil. As goed schoon maken en NIET smeren.

Groetjes,

René.
er zit een e-mail wisseling tussen waar ik vroeg welk merk startmotor, fergie

He hallo heb gekeken naar een merk waar je om vroeg maar kon alleen wat nummers vinden zou echt niet weten om welke het gaat dan zou t voor je wel moeilijk worden zeker ?

vr groeten rinze
Groeten Rinze

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rinze,

Volgende Idee dan, multiple choice :

Afbeelding

Paris-Rhone starter

Afbeelding

Ducellier starter

Welke heb je ?.

De laatste lijkt mij op het eerste gezicht de gene die dit probleem zou kunnen veroorzaken met al die veren in de bendix bediening.....(onderdelen 1)

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

rinze tjoelker

he rene heb de tekeningen bestudeerd volgens mij is het de paris rhone herken m aan de 2 bevestegingsbouten voor het relais het rare is dat er bij mij een veer tussen zit en op tekening niet zou m nog eens uit elkaar halen en vergelijken met de tekening alvast bedankt vr groeten rinze
Groeten Rinze

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rinze,

Op nummer 11 van die tekening zal vast wel een veer zitten of bedoel je die niet ?.

Groetjes,

René.

PS. gebruik de quote functie liever niet en anders zonder foto's, anders worden sommige pagina's zo traag.

rinze tjoelker

ja die bedoel k ja heb gister alles vergeleken het is een paris rhone
alles is hertstikke schoon en loopt mooi soepel zit er echt aan te denken dat het relais soms weigert?
of zou er nog een andere reden kunnen zijn
Weet niet of die relais nog zo te krijgen zijn en of ze duur zijn of niet, kan k het altijd proberen het gaat om een lucas relais .

vr groeten rinze
Groeten Rinze

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rinze,

Daar heb je het al, Rassen conflict !. Schreef je nou dat iemand een engels lucas relais op een franse starter heeft gezet ?. In dat geval zal het altijd helpen er een orgineel op te bouwen, MF nummer is 1801878M91 (nummer 16 op de tekening).

Groetjes,

René.

rinze tjoelker

fergie schreef:Hello Rinze,

Daar heb je het al, Rassen conflict !. Schreef je nou dat iemand een engels lucas relais op een franse starter heeft gezet ?. In dat geval zal het altijd helpen er een orgineel op te bouwen, MF nummer is 1801878M91 (nummer 16 op de tekening).

Groetjes,

René.
Ja dan zit er geen origineel relais op bedoel je goed ga k een origineel relais opzoeken bedankt tot zover groeten rinze
Groeten Rinze

Plaats reactie