-rookt amper
-verbruikt flink olie
-remmen doen weinig
-speling op stuur
-achterbanden gaar
-lekt olie bij verdeelblok hef/hydrauliek en bij het stuurhuis
-lekt diesel bij een verstuiver
Met als (verwachtte) conclusie: die gaat los! Oké, er waren ook positieve punten.
-motor liep nog best goed (4,5u naar huis zonder problemen)
-schakelt soepel
-fijne trekker om te rijden
-plaatwerk nog best strak
En zo begin je dus vol goede moed met het loshalen, maar merk je al snel dat je met een andere kleur opgegroeid bent. Vooral de hoeveelheid doppen en sleutels die we gebruikt hebben bij het demonteren is ongekend, waar we bij de John Deere 920 met een paar stuks toe konden is hierbij werkelijk de hele doppenset gebruikt, van 8 tot 27... Desondanks liep alles vrij soepel totdat we bij het blok uitkwamen. De cilinderkop (met enige overtuiging) en de carterpan waren er zo af, zuigers eruit gepakt en dan kijk je tegen de bussen aan. Van die lange dunne geperste, in plaats van die dikke JD bussen waar elke bussentrekker wel op past. Help!
Ik lees verhalen over het lassen van een paar rupsjes aan de binnenkant, maar vraag mij af hoe ik met onze MIG aan de binnenkant van die bus een fatsoenlijke las kan leggen. Zie ook dat sommige mensen voor hun bussentrekker rondjes hebben gedraaid die precies onder de cilinder passen, welke maten zijn dit precies of is dit ergens te krijgen op maat?
Ik heb hieronder wat foto's bijgevoegd van hoe de trekker erbij stond, inmiddels is hij al een redelijk eind uit mekaar. Als ik er morgen aan denk zal ik enkele foto's nemen.