L.S.
de Perkins A4-107 heeft nieuwe bussen, zuigers, veren, kleppen, rubbers, drijfstanglagers (klein en groot) en pakkingen.
Nu zijn de krukaslagers aan de beurt (voordat ik alle moeren op het juiste moment zet). Om bij het achterste krukaslager te komen moet ik de (dubbele) koppeling unit verwijderen. Hiervoor heb ik 3 boutjes (of draadeinden met moeren) nodig om te voorkomen dat de hele unit uit elkaar springt.
Ik kan in geen enkele handleiding vinden welke maat bout ik daarvoor nodig heb. De 5/16" draadeinden van de verstuivers (ook nieuw) passen net niet dus ik denk dat het 1/4" is. En welk draad type?
Kan iemand mij verder helpen?
Losser op 18/6 probeer ik te komen, Nijvel zeker.
Vriendelijke groeten
Paul Smit
MF825 koppeling verwijderen om krukaslager te steken.
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: MF825 koppeling verwijderen om krukaslager te steken.
Hello Paul,
Er springt niet veel hoor, kun je gewoon los draaien. Doe het wel zo gelijkmatig mogelijk, dus elk boutje 1/4 - 1/2 slag per keer of zo.
Groetjes,
René.
Er springt niet veel hoor, kun je gewoon los draaien. Doe het wel zo gelijkmatig mogelijk, dus elk boutje 1/4 - 1/2 slag per keer of zo.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoi Paul,
In een Losser is gewoon een show waar men probeert zoveel mogelijk MF trekkers uit de regio bij een te krijgen.
In Nijnsel staat de AnnaTEFka stand. Daar kun je mij ontmoeten en vele anderen die gratis meewerken aan het beantwoorden van vragen op het forum.
In een Losser is gewoon een show waar men probeert zoveel mogelijk MF trekkers uit de regio bij een te krijgen.
In Nijnsel staat de AnnaTEFka stand. Daar kun je mij ontmoeten en vele anderen die gratis meewerken aan het beantwoorden van vragen op het forum.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
L.S.
Bedankt voor de drie reacties, allemaal binnen 4 dagen.
Peter, je mail klinkt nogal wanhopig. De drijfstang en krukas lagers zijn te koop in 3 maten. De middelste bleek de goede. Er is geen enkele noodzaak de krukas te reviseren. De MF825 hoeft niet meer echt te werken. Het kwam het beste uit om de gebruikte volgorde te hanteren en behalve de kop heb ik nog geen bout echt aangedraaid. Zoals in de manual staat kunnen de krukaslagers 1 voor 1 vervangen worden door alle krukasbouten iets ruimte te geven.
100% krijg ik de krukas nooit want de axiaallagers hebben flink ingevreten op het achterste draagvlak.
Van het revisiepakket dat ik bij Parts4engines heb gekocht gebruik ik zoveel mogelijk, ook de axiaal lagers.
De as van het koppelingpedaal is glad gedraaid en heeft een nieuwe bronzen bus gekregen. Daar zit geen speling meer op. De koppeling zelf ziet er aan alle kanten goed uit. De drie stuwbouten moet ik nog wel afstellen. Ik ben blij dat ik toch 3 bouten 1/4" gebruikt heb om de koppeling te zekeren. Kan er zo weer op.
Ik zou het liefst 3 nieuwe stuwbouten plaatsen maar ik weet niet hoe ik daar aan kan komen.
Vrgr.
Paul Smit
Bedankt voor de drie reacties, allemaal binnen 4 dagen.
Peter, je mail klinkt nogal wanhopig. De drijfstang en krukas lagers zijn te koop in 3 maten. De middelste bleek de goede. Er is geen enkele noodzaak de krukas te reviseren. De MF825 hoeft niet meer echt te werken. Het kwam het beste uit om de gebruikte volgorde te hanteren en behalve de kop heb ik nog geen bout echt aangedraaid. Zoals in de manual staat kunnen de krukaslagers 1 voor 1 vervangen worden door alle krukasbouten iets ruimte te geven.
100% krijg ik de krukas nooit want de axiaallagers hebben flink ingevreten op het achterste draagvlak.
Van het revisiepakket dat ik bij Parts4engines heb gekocht gebruik ik zoveel mogelijk, ook de axiaal lagers.
De as van het koppelingpedaal is glad gedraaid en heeft een nieuwe bronzen bus gekregen. Daar zit geen speling meer op. De koppeling zelf ziet er aan alle kanten goed uit. De drie stuwbouten moet ik nog wel afstellen. Ik ben blij dat ik toch 3 bouten 1/4" gebruikt heb om de koppeling te zekeren. Kan er zo weer op.
Ik zou het liefst 3 nieuwe stuwbouten plaatsen maar ik weet niet hoe ik daar aan kan komen.
Vrgr.
Paul Smit