montageplaat zwaaihaak

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hooidonk

montageplaat zwaaihaak

Bericht door hooidonk »

Hallo,

Ik heb hier nog een zwaaihaak liggen zonder de montageplaat voor onder de trekker.
Histoparts heeft nu eindelijk een betaalbare in het assortiment, maar die ziet er niet echt degelijk uit.
Dus ik wilde er zelf eentje maken.

Ik heb al wel de steek van de 4 gaten, maar ik dacht hier een keer een schets te hebben gezien met de overige maten, alleen kan ik die niet meer vinden.
Heeft misschien iemand die nog beschikbaar of heeft misschien iemand nog zo'n plaat los liggen en wil even wat maten opmeten?

En mochten er nog meer mensen interesse hebben, kan ik er zo een paar extra laten snijden.

Groetjes,
Marten

fergie
Contacteer:

Re: montageplaat zwaaihaak

Bericht door fergie »

Hello Marten,

Koop van der wal (QTP) heeft mooie zware voor weinig meer dan de HPS rommel. 100% passend volgens orgineel model. https://www.koopvanderwalparts.com/inde ... plate.html

Ja bijna 100 euro is geld maar ik wil 'm er niet voor maken met alle bussen enz.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen

Bericht door Symen »

ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Heb er wel een over.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

hooidonk

Bericht door hooidonk »

Hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb er twee nodig en ik kan op het werk het snijwerk laten doen, dus ik wilde graag eerst dat nog even proberen. :wink:

Groetjes,
Marten

Marco55

Bericht door Marco55 »

Hallo Marten,
Ik heb hier nog een komplete zwaaihaak liggen. Komt onder een 500 vandaan en had ik overgenomen voor mijn 35. Past wel maar de zwaaihaak is eigenlijk te lang voor de 35. Als het voor jouw 155 is zou het waarschijnlijk beter passen. En deze is zwaar genoeg Als je belangstelling hebt laat maar weten. Ik zit niet ver uit de buurt.
Groeten
Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

hooidonk

Bericht door hooidonk »

Hallo Marco,

Ik heb je een mailtje gestuurd! :wink:

Groetjes,
Marten

hooidonk

Bericht door hooidonk »

Ik heb hem al even in huis, maar ik ben inmiddels door Marco voorzien van een mooie zwaaihaak!

Afbeelding

Hij is een tikje zwaarder en de lat is een stuk langer dan degene die we al hadden.

Misschien maak ik er alsnog een montageplaat bij, zodat we zowel de 155 als de 35 van een zwaaihaak kunnen voorzien.

Op de voorgrond ligt een lat, die ik wilde opbouwen met een kogel voor de autoaanhanger. Dat is een stuk kraanrail, wat precies de goede maatvoering heeft en is gemaakt van S355.

hooidonk

Bericht door hooidonk »

Ik weet zeker dat het ergens op de site moet staan, maar ik kan het nergens vinden, dus dan maar even zo:

De draad die onderin de achterbrug van de 155 zit tbv de montage van de zwaaihaak, is dat 7/8" UNC?

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Marten,

Voor een 135 is dat 3/4" UNC naar UNF tapeinden met UNF moeren en veerringen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Marten,

Ga maar uit van 3/4 UNC.
Dit zit ook in de nieuwere b.v. een MF 575.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

hooidonk

Bericht door hooidonk »

Top, dankjulliewel! :wink:

Plaats reactie