Hallo,
Ik heb hier op het forum gevonden hoe ik de dynamo moet polariseren . Maar ik heb toch nog enkele vragen daar omtrent.
Moet de batterij aangesloten zijn als ik dit doe of moet ik enkel de verbinding maken tussen de "hete" kant van de batterij en de veld aansluiting op de dynamo maar met afgekoppelde batterij?
Moet ik de regulateur ook polariseren of is dit niet nodig ?
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Tom peeters
vragen over polariseren van dynamo
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: vragen over polariseren van dynamo
Hello Tom,
Alleen de massa kant van de accu moet aangesloten zijn , de rest mag ook maar maakt voor deze operatie niets uit.
Het gaat er bij deze actie alleen om het rest magnetisme de goede kant op te zetten. Net zoals je een schroevendraaier magnetisch kunt maken met een andere magneet zo maak je ook de ijzeren pool zadels in de dynamo magnetisch. De richting hiervan bepaald of er + of - uit komt. De regelaar heeft hier niets mee van doen.
Groetjes,
René.
Alleen de massa kant van de accu moet aangesloten zijn , de rest mag ook maar maakt voor deze operatie niets uit.
Het gaat er bij deze actie alleen om het rest magnetisme de goede kant op te zetten. Net zoals je een schroevendraaier magnetisch kunt maken met een andere magneet zo maak je ook de ijzeren pool zadels in de dynamo magnetisch. De richting hiervan bepaald of er + of - uit komt. De regelaar heeft hier niets mee van doen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: vragen over polariseren van dynamo
René ,
Bedankt voor het antwoord nu kan ik weer verder.
Groeten
Tom
Bedankt voor het antwoord nu kan ik weer verder.
Groeten
Tom