Hallo ben weer eens begonnen aan mijn projectje een fe 35.
Na olie en motoroliefilter gewisseld te hebben maar eens begonnen aan het brandstofgedeelte.
Wat blijkt GEEN brandstoffilter in het filterhuis! Ik kan er ook niet achterkomen welk dieselfilter er in moet heeft een van jullie soms een filternummer + merk?
MF nummer 1850450M1, probeer de lokale dealer/lmb. Eventueel bij een filterleverancier gewoon vragen naar een filter voor een MF35 diesel (perkins of niet maakt nit uit, zelfde filter).
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
dank je voor je antwoord maar ben nu al 3 keer naar een lmb geweest en telkens een filter gekregen wat niet past.
Het betreft een stalen filterpot met een vaste bout erin .Vastzetten van de pot doe je met een moer bovenop, en in de filterpot zit een veer (onderin)
Hoop dat dit je wat zegt.
T is gewoon een 4 cilinder diesel met gloeipluggen en een cav pomp
heb je niet toevallig een donaldson of een mann filter nummer?
Ik heb eens even rond gekeken bij mannfilter en donaldson, het is een purolator filter waar men geen vervanger voor heeft. Alleen sparex nummer S.40540 komt te voorschijn. Elk willekeurig lmb dat sparex voert kan dat wel voor je bestellen. Anders Histoparts of old20parts (zie linken pagina, bedrijven met onderdelen). Als je zelf even bij sparex wilt kijken, www.sparex.co.uk, massey ferguson aan klikken, helemaal naar onder scrollen, op 35 klikken onder pre-100 series.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
zijn de engelse uitvoeringen met die filters.
Gewoon een standaard 35 filter nemen met een dikke rubbere O ringe zodat hij onder en boven klemt in de schroefbak.
Dus de O ring onder in de bak het filter netjes erop zetten en dan aanschroeven zo word de Oring afdichting met de onderkant van de pot.
Idd niet te krijgen dat filter maar met deze oplossing werkt het ook prima.
Er is geen enkel verschil tussen een "nederlandse" en een "engelse" trekker.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Nee maar heel veel mf,s 35 zijn in frankrijk gebouwt en hebben andere filters een lafalette zuigerinspuitpomp een andere bak met de achteruit vooruit ipv naar achteren.
De engels gebouwde tractoren hebben een rotatatie inspuitpomp.
Veel van de mf35s zijn geimporteerd uit frankrijk enz dus die verschillen tellen wel degelijk mee.
Voor de rest zijn de tractoren qua carosserie exact
Kijk ook op de foto je ziet mijn Engelse 35 en een franse de mijne is de voorste
Bijlagen
tour de france auto 007.jpg (91.2 KiB) 7864 keer bekeken
Die heten dan ook niet FE35 maar MF835 en er staat dan made in france op het plaatje.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Waarom staat er dan gewoon mf 35 op de zijkant van de franse 35,s en geen 835 dat er op staat made in france klopt op het type plaatje,maar voor de rest zijn het alleen details die verschillen
Affin het ging me om het mf35 brandstof filter en dat kun aanpassen voor de enkele grote pot.
Ik weet niet waarom op sommige franse mf trekkers 835 of 865 staat en op andere niet.
Ik ben inderdaad ook beide aanduidingen tegen gekomen. Waarschijnlijk is de 8 als voorcijfer alleen bij de oudere modellen gebruikt.
Officieel is het de 835, dat hij uit frankrijk komt kun je dus zien aan het type plaatje. Als het goed is staat er 835 of 35-8 op. 8=frankrijk. We hebben op het FOFH forum een discussie gehad hierover maar we zijn er niet achter gekomen welk nummer de andere productie landen hebben.
De reden dat de franse producten een andere pomp, filters, stoel etc. hebben is een afspraak met de franse regering destijds. Een zeker percentage moest locaal betrokken worden.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....