
Ik kom voor verrassingen te staan
De brandstof kraan was lek nadat ik de tank een paar dagen op z'n kant had gezet om aan de trekker te werken
Een nieuwe pakking op zaterdagmiddag is een onmogelijke
Dus zelf wat gefrőbelt met een stukje binnenband en vervolgens gaan rijden
Alles werkt naar behoren , de nieuwe metertjes doen wat ze doen moeten
Het rondje door het dorp werd een 2e rondje stoer kwam ik langs de plaatselijke kroeg om vervolgens stil te vallen
Geen brandstof meer... verbaasd naar mijn zoons gekeken, :"er zat toch genoeg in de tank?"
Er zat nog steeds voldoende in de tank, maar de zelf geMac-Gyverde pakking bleek te zijn dicht gesmolten door de benzine
Trekker naar huis gesleept en een nieuwe pakking besteld
De maandagavond daarop de tank even goed onder de handen genomen, zat inwendig vol roest

En er zaten 2 rare bobbels op de onderkant
Bleek plamuur te zijn, de vorige eigenaar heeft op een ongeloofelijk domme manier heel creatief de gaatjes te hebben dicht geschroeft met parkers, en er een kwak plamuur overheen gesmeerd
Alles weg geslepen en de compleet verroeste schroeven eruit gehaald
Vandaag de tank terug gekregen, netjes dicht gelast door een plaatselijke specialist
Die man last, of hard soldeert werkelijk alles
Morgen ga ik de tank er weer op zetten, maar eerst een nachtje http://www.motoravonturist.nl/how-to/do ... lektrolyse
Zo leer je nog eens wat van een ander , cola kan natuurlijk ook , maar ik hou wel van een experimentje
De bedoeling is dat de trekker 3 sept rijklaar is voor de herfstrit van de 16km vereniging