Mooi dat ik nu weet dat er binnenwerks een vierkantje zit waar de stift in past.
Vanmiddag de accu er even uitgetild om de kabel eronder uit te prutsen. De stift die het blok in gaat is niet heel mooi meer. Begrijpelijk.
De kabel is nog heel, als je aan één kant draait gaat de andere kant netjes mee.
Ook als ik de klok in de hand heb, en de kabel aan de klok bevestig, werkt de klok.
Aan beide kanten heb ik een dot vet gedaan aan de kabel en in het gat op het blok.
De klok er even professorisch aangehangen en gestart. zij het schokkend, maar de klok doet het en geeft ongeveer een toerental aan.
Ik moet nog even tijden om het verder te testen, maar wil eerst de klok terug prutsen.
Nu twee mogelijkheden:
Of de kabel zat nooit goed, en gaat ie werken.

Of het vet zorgt er nu voor dat de klok draait en zal spoedig stoppen met een testritje.

Daarna maar op zoek naar een nieuwe kabel. Zal niet meevallen.
Ik zal vanavond of morgen de klok terug zetten en gaan rijden.
Iets voorbij het getal; 16 op de klok staat "Force" en nog wat kleine tekst. Hij zit daar ongeveer op de 1700 T.P.M
Is dat OK voor de klepelmaaier. Of moet hij bij ongeveer de 20 komen, bij "Vite" dat is dan 2000 toeren als ik het goed begrijp.
Al die cijfertjes in de klok verwarren mij een beetje.