ook helemaal nieuw hier
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: ook helemaal nieuw hier
Zo te lezen zou het voor jou handig zijn om het instructieboekje van de tef nog eens door te nemen. Dit kun je vinden via de hoofdpagina van Annatefka en dan via "per type"
naar Ferguson TE 20 diesel. Symen.
naar Ferguson TE 20 diesel. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: ook helemaal nieuw hier
Hello Chevy35,
Dat is inderdaad het kraantje.
Groetjes,
René.
Dat is inderdaad het kraantje.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: ook helemaal nieuw hier
heb de pomp afgetapt,een tijd laten lopen,er kwam niets meer uit het aftapkraantje.
daarna 2 dagen laten staan en er kwam toen ook niets meer uit !
Dus weet niet of het aan de brandstofpomp kan liggen.
Wou hem er vanavond afhalen,maar toch maar even niet gedaan.
Kan er echt geen diesel langs de zuigerveren lekken??
Ook nog even het plaatje van de brandstof pomp gegraveerd gisteren..

daarna 2 dagen laten staan en er kwam toen ook niets meer uit !
Dus weet niet of het aan de brandstofpomp kan liggen.
Wou hem er vanavond afhalen,maar toch maar even niet gedaan.
Kan er echt geen diesel langs de zuigerveren lekken??
Ook nog even het plaatje van de brandstof pomp gegraveerd gisteren..

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: ook helemaal nieuw hier
Hello Chevy35,
Koppel de leiding naar de nozzle in de inlaat eens af bij de nozzle en zet er een bakje onder. Eens kijken of het doorlekt of zo, anders zou ik niet weten hoe jij diesel in je carter krijgt.
Groetjes,
René.
Koppel de leiding naar de nozzle in de inlaat eens af bij de nozzle en zet er een bakje onder. Eens kijken of het doorlekt of zo, anders zou ik niet weten hoe jij diesel in je carter krijgt.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: ook helemaal nieuw hier
vandaag de brandstof pomp er toch maar afgehaald.
of de keering lek was was moeilijk te zijn.
Maandag een nieuwe keerring bestellen en dan maar weer eens proberen.
Nu weer meer dan 12 liter olie/diesel afgetapt !
En Rene,ik ga bij de volgende test de leiding naar de nozzle bij de inlaat ook loshalen !
Maar dan zou de diesel de inlaat in lopen en niet in het motorblok.

of de keering lek was was moeilijk te zijn.
Maandag een nieuwe keerring bestellen en dan maar weer eens proberen.
Nu weer meer dan 12 liter olie/diesel afgetapt !
En Rene,ik ga bij de volgende test de leiding naar de nozzle bij de inlaat ook loshalen !
Maar dan zou de diesel de inlaat in lopen en niet in het motorblok.

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: ook helemaal nieuw hier
Hello Chevy35,
Als de pomp niet weer vol liep dan verwacht ik hier niet veel van. Wel van de inlaat, via een of meerdere inlaat kleppen op de zuiger en dan langs de zuiger t carter in. DIesel is dun en loopt zo langs de zuigerveren !.
Groetjes,
René.
Als de pomp niet weer vol liep dan verwacht ik hier niet veel van. Wel van de inlaat, via een of meerdere inlaat kleppen op de zuiger en dan langs de zuiger t carter in. DIesel is dun en loopt zo langs de zuigerveren !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: ook helemaal nieuw hier
Vandaag nieuwe keerring in de brandstofpomp gezet,en ook olie in de pomp gedaan.(op een ander forum gelezen dat dit moet)
Het aftapkraantje is inderdaad om diesel af te tappen die op de olie blijft drijven.
Alles ontlucht en gestart,en de slang op het inlaatspruitstuk losgehaald.
Daar zat dus volgens mij het probleem,binnen no time een beker vol diesel eruit gelekt.
Dus nu het kraantje voor de kigas dicht gedraaid.
Start nu meteen ,ook zonder gloeien en rookt stukken minder!
Bedankt voor alle tips weer,ik ben weer een stuk verder.
Voor die het nog niet weten,zorg dat je de pomp niet verdraaid na het demonteren en maak markeringen waar het kan.
Dan stelt het niet zo veel voor.
Het aftapkraantje is inderdaad om diesel af te tappen die op de olie blijft drijven.
Alles ontlucht en gestart,en de slang op het inlaatspruitstuk losgehaald.
Daar zat dus volgens mij het probleem,binnen no time een beker vol diesel eruit gelekt.
Dus nu het kraantje voor de kigas dicht gedraaid.
Start nu meteen ,ook zonder gloeien en rookt stukken minder!
Bedankt voor alle tips weer,ik ben weer een stuk verder.
Voor die het nog niet weten,zorg dat je de pomp niet verdraaid na het demonteren en maak markeringen waar het kan.
Dan stelt het niet zo veel voor.
Re: ook helemaal nieuw hier
mijn 4de dynamo gemonteerd !
Nu een originele tef dynamo.
Wat ik ook probeer ,iets doe ik fout maar ik weet niet wat.
Als ik de d+ rechtstreeks vanaf de accu aansluit,dan krijg ik vonken,dat klopt toch niet?
heb even een schematje gemaakt van hoe ik het aangesloten heb,wat doe ik fout?
en vanaf de spanningsregelaar,waar moet ik de EXP aansluiting op aansluiten ?
Op de dynamo zitten maar 2 aansluitingen.
Ompolen heb ik ook al geprobeert,via het stukje op dit forum.
Maar er word niet bijgeladen,..
op de spanningsregelaar zitten maar 2 aansluitingen,+ en EXP
Kontactslot zit er niet op,ook laadstroomlampje niet,is dit wel nodig?

Nu een originele tef dynamo.
Wat ik ook probeer ,iets doe ik fout maar ik weet niet wat.
Als ik de d+ rechtstreeks vanaf de accu aansluit,dan krijg ik vonken,dat klopt toch niet?
heb even een schematje gemaakt van hoe ik het aangesloten heb,wat doe ik fout?
en vanaf de spanningsregelaar,waar moet ik de EXP aansluiting op aansluiten ?
Op de dynamo zitten maar 2 aansluitingen.
Ompolen heb ik ook al geprobeert,via het stukje op dit forum.
Maar er word niet bijgeladen,..
op de spanningsregelaar zitten maar 2 aansluitingen,+ en EXP
Kontactslot zit er niet op,ook laadstroomlampje niet,is dit wel nodig?

-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
- Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk
Re: ook helemaal nieuw hier
Dynamo en spanningsregelaar moeten op elkaar afgestemd zijn/bij elkaar horen
Kijk even hier: Elektra MF145 en Dynamo, op dit forum.
Een aantal jaren geleden ben ik daar ook mee aan het stoeien geweest.
Kan me er niets meer van herinneren maar in mijn topic staat er wel wat over.
Succes.
Kijk even hier: Elektra MF145 en Dynamo, op dit forum.
Een aantal jaren geleden ben ik daar ook mee aan het stoeien geweest.
Kan me er niets meer van herinneren maar in mijn topic staat er wel wat over.
Succes.
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: ook helemaal nieuw hier
Hoi Chevy35.
In de eerste plaats klopt je schema niet. Zo gaat het niet werken.
Bekijk de onderstaande link maar eens (middelste schema).
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/te20_onder1.htm
Daarnaast moet je een dynamo die een poosje niet gebruikt is, magnetiseren.
Dat doe je door de "F" van de dynamo circa 1 seconde met de accu te verbinden. (de pool die niet aan het chassis van de tractor zit).
Probeer dit eerst maar eens en laat dan weten wat het resultaat is.
In de eerste plaats klopt je schema niet. Zo gaat het niet werken.
Bekijk de onderstaande link maar eens (middelste schema).
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/te20_onder1.htm
Daarnaast moet je een dynamo die een poosje niet gebruikt is, magnetiseren.
Dat doe je door de "F" van de dynamo circa 1 seconde met de accu te verbinden. (de pool die niet aan het chassis van de tractor zit).
Probeer dit eerst maar eens en laat dan weten wat het resultaat is.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: ook helemaal nieuw hier
Hallo Chevy,
Een gelijkstroomdynamo zit NOOIT rechtstreeks met de D of F aansluiting aan de accu!!!!!!
De regelaar zit met 2 aansluitingen (dynamo en veld) aan de dynamo en de massa.
De regelaar moet 3 aansluitingen en een massa aansluiting hebben.
De massa kan een aansluiting hebben, maar dit kan soms ook de grondplaat / bevestiging zijn.
Dit is afhankelijk van het merk / type regelaar.
De dynamo en de regelaar moeten beide voor dezelfde spanning en stroomsterkte geschikt zijn.
Je koopt normaal een setje van hetzelfde merk, in dit geval Lucas.
Of als je maar 1 van de 2 hoeft hebben, dan koop je er 1 wat bij dit setje hoort.
Deze combinatie die je nu hebt (regelaar met 2 aansluitingen) zal nooit werken.
Als je een juist set hebt, dan kunnen hier op dit forum meerdere mensen wel zeggen welke aansluitingen waar aan gesloten moeten worden.
Wel merk en aansluit nummers en / of letters doorgeven a.u.b.
Groeten Wim.
Een gelijkstroomdynamo zit NOOIT rechtstreeks met de D of F aansluiting aan de accu!!!!!!
De regelaar zit met 2 aansluitingen (dynamo en veld) aan de dynamo en de massa.
De regelaar moet 3 aansluitingen en een massa aansluiting hebben.
De massa kan een aansluiting hebben, maar dit kan soms ook de grondplaat / bevestiging zijn.
Dit is afhankelijk van het merk / type regelaar.
De dynamo en de regelaar moeten beide voor dezelfde spanning en stroomsterkte geschikt zijn.
Je koopt normaal een setje van hetzelfde merk, in dit geval Lucas.
Of als je maar 1 van de 2 hoeft hebben, dan koop je er 1 wat bij dit setje hoort.
Deze combinatie die je nu hebt (regelaar met 2 aansluitingen) zal nooit werken.
Als je een juist set hebt, dan kunnen hier op dit forum meerdere mensen wel zeggen welke aansluitingen waar aan gesloten moeten worden.
Wel merk en aansluit nummers en / of letters doorgeven a.u.b.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: ook helemaal nieuw hier
Hoi Chevy35
Ik heb het volgende schema voor je gevonden. Het staat op de onderstaande site.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewto ... 15&t=27902
Daarin worden ook 4 aansluitingen gebruikt. De tekening suggereerd dat de 4e aansluiting aan de andere kant van het kastje zit. Kun je misschien een paar foto's plaatsen van je regelaar. Een plaatje zegt immers meer dan woorden.
Als plaatsen niet lukt, mag je ze me ook emailen. Dan plaats ik ze wel.
Ik heb het volgende schema voor je gevonden. Het staat op de onderstaande site.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewto ... 15&t=27902
Daarin worden ook 4 aansluitingen gebruikt. De tekening suggereerd dat de 4e aansluiting aan de andere kant van het kastje zit. Kun je misschien een paar foto's plaatsen van je regelaar. Een plaatje zegt immers meer dan woorden.
Als plaatsen niet lukt, mag je ze me ook emailen. Dan plaats ik ze wel.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: ook helemaal nieuw hier
Veel dank voor jullie reacties.
Ik had geen idee dat dynamo en regelaar een setje moest zijn.
Nu ik er achter was dat de regelaar van het merk paris rohne was,heb ik de oude dynamo die er in het begin op zat eens bekeken.
En wat blijkt nu,die is van het zelfde merk!
Dus vanavond weer van alles verbouwd,dynamo steun en andere v-riem en poulie.
Op de dynamo zit ook een exp aansluiting dus,alles kwam overeen.
Alles aangesloten en geen sluitingen in de draden !
Daarna gestart en wilde kijken of hij werkt en laad,begeeft mn multimeter het !
Dus morgen even een nieuwe multimeter halen.
Binnen kort naar landgraaf voor de tractor show en eens kijken of ze daar een lucas spanningsregelaar te koop hebben.
Alvast super bedankt voor jullie antwoorden,anders was ik niet zo ver gekomen !
Ik had geen idee dat dynamo en regelaar een setje moest zijn.
Nu ik er achter was dat de regelaar van het merk paris rohne was,heb ik de oude dynamo die er in het begin op zat eens bekeken.
En wat blijkt nu,die is van het zelfde merk!
Dus vanavond weer van alles verbouwd,dynamo steun en andere v-riem en poulie.
Op de dynamo zit ook een exp aansluiting dus,alles kwam overeen.
Alles aangesloten en geen sluitingen in de draden !
Daarna gestart en wilde kijken of hij werkt en laad,begeeft mn multimeter het !
Dus morgen even een nieuwe multimeter halen.
Binnen kort naar landgraaf voor de tractor show en eens kijken of ze daar een lucas spanningsregelaar te koop hebben.
Alvast super bedankt voor jullie antwoorden,anders was ik niet zo ver gekomen !
Re: ook helemaal nieuw hier
Vandaag nieuwe multimeter gehaald.
Er word niet bijgeladen !
Weer alle moeite voor niets geweest.
Dus toch de originele lucas dynamo er maar weer op en hopen dat symen er nog een regelaar voor heeft liggen.
en nog even de gevraagde foto's erbij





Ik heb de regelaar ook op verschillende manieren aan de accu gehad,maar het relais reageert niet.....dus..
Er word niet bijgeladen !
Weer alle moeite voor niets geweest.
Dus toch de originele lucas dynamo er maar weer op en hopen dat symen er nog een regelaar voor heeft liggen.
en nog even de gevraagde foto's erbij





Ik heb de regelaar ook op verschillende manieren aan de accu gehad,maar het relais reageert niet.....dus..