Al een paar jaar had ik hier een klepelmaaier van iemand staan.
Het ding ziet er goed uit maar deed het niet.
Hij liet alles wat hij tegenkwam liggen, en de V-snaren braken steeds. De rook sloeg eruit en pats.
Wij konden hem toch goed gebruiken om het gras kort te maken hier, dat hoeft niet speciaal met een maaibalk. Het hoeft ook geen gzon te zijn, als het maar kort is zodat wij er met een goeie zitmaaier overheen kunnen en het daarmee bij kunnen houden.
De klepelmaaier heb ik begin vorig jaar van de eigenaar overgenomen en naar een Agro service gebracht hier in France.
Nieuwe klepels erop en nieuwe V-snaren, met het uitdrukkelijke verhaal erbij dat de machine alles wat hij tegenkomt laat liggen.
Hij was klaar en moest het goed doen.
Geprobeerd en na 350 euro kosten bovenop de aanschafprijs van 250 euro was de machine niet goed, liet nog steeds alles liggen en de V-snaren braken weer.
Terug naar die knoeiers.
Natuurlijk weer een heel verhaal en tja, en klepelmaaier is natuurlijk niet voor hoog gras was de mededeling.
Andere, betere V-snaren erop, 75 euro verder voor 2 v-snaren.
Ik was het toen zat en ben zelf aan het lassen gegaan.
heb de bak aan de voorkant iets verhoogd door er schuine zijkanten aan te lassen en heb daaronder een soort sleetje gelast.
De balk doet het nu redelijk tot goed

Het volgende probleem doet zich voor, en dit zal bij kenners bekend zijn.
Als ik de klepelmaaier optil met de hef waar hij aanhangt, komt hij al redelijk snel tegen de banden aan.
De vraag is: Wat doe ik hier aan?
PS
Mijn excuus voor de bijenkasten rond de trekker op de foto, maar het is bijen tijd