gaas carterventilatie

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk

gaas carterventilatie

Bericht door jandirk »

Bj het lopen van de motor komt er best wel wat rook uit het carterventiatie gat met gaasje erop.

Het gaasje is ook een beetje doordrengt met olie.
Het is de weede keer dat de ferguson loopt, na niewe koppakking, olie, filters,brandstof etc. Kan het hier iets mee te maken hebben? Of moet ik het gaasje reinigen?

Alvast bedankt

JanDirk

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Jandirk,

Dat is carterventilatie. Nieuwe olie kan er wel voor zorgen dat de carterventilatie toeneemt omdat de doping de oude olieresten op lost.
Het gaasje reinigen heeft geen zin. De olie komt uit het blok gaat dan via het gaasje naar buiten.

Het is van een afstand moeilijk te beoordelen hoe erg de carterventilatie is.
Een beetje is normaal. Dat heeft iedere motor.

Meet ook eens het olie peil bij een koude motor. Er kan namelijk ook teveel olie in zitten.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jandirk,

Carterventilatie is inderdaad een moeilijk iets over de telefoon/internet. Wat de een veel vind is voor een ander weer weinig. Probeer er eens een foto van te maken. Op zicht is carterdruk tot een zekere hoogte normaal, is het meer dan normaal is dat een teken van slijtage op de zuigers, veren of klepgelijders. Is niet "dodelijk" alleen vervelend en de prestaties worden er minder door.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Dit past hier niet echt op een fergusonforum maar mijn vraag heeft toch met carterventilatie te maken.

Ik ben naast een mf148 in het bezit van een honda pc50 (49cc, 4-takt bromfiets, deze heeft dezelfde motor als de meer gekende honda amigo) die ik een tijdje geleden herspoot. Zo een brommertje heeft geen carterventilatie, maar bij stationair toerental heb ik even de oliepeilstok los gedraaid, er kwam veel warme lucht uit, bijna evenveel als langs de uitlaat. Zou dit normaal kunnen zijn? Of moeten de zuigerringen vervangen worden? Een snelheidsduivel is dit beestje niet, maar dit vind ik ook niet nodig. Op het plat en zonder al te veel wind, haalt hij toch nog zijn topsnelheid van 40km/h.

Jeroen

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jeroen,

Ok, is een beetje buiten het forum maar :

http://www.race-eend.com/v3/component/o ... Itemid,43/

(werkplaats boeken)

En als je vragen hebt bel je deze 4takt gek :

http://www.4-strokebikecentre.com/index2.htm

Johannes weet vrijwel alles wat er te weten valt over eender welk honda blok.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie