MF 25
Moderators: Tony, fergie, admin
MF 25
Hallo Allemaal,
Ik ben hier nieuw op het forum , en nu ook actief omdat ik een MF 25 aan het restaureren ben.
Het is een franse MF uit 1962.
Het was de eerste tractor van mijn vader, aangeschaft in 1973
Staat inmiddels 25 jaar stil, maar loopt en rijdt weer incl werkende hefinrichting.
Plaatwerk heb ik inmiddels allemaal al strak gemaakt en gespoten, motor en "chassis" moeten nog
Nu heb ik alvast een paar vragen.
Omdat niet alles meer compleet is wil ik graag het volgende weten.
Vraag 1
Heeft een MF 25 nu origineel achterlichten en /of knipper lichten aan de achterzijde?
Vraag 2
Horen de koplampen nu op van die aluminium steunen te staan met daar aan weer een " stokje" met een soort breedte lampje?
Vraag 3
Wat voor een lichtschakelaar hoort er op te zitten
Ik wil proberen alles weer zo origineel mogelijk te maken, vandaar mijn vragen.
En er zullen er vast nog wel meer volgen!
Graag hoor ik jullie tips.
Ik ben hier nieuw op het forum , en nu ook actief omdat ik een MF 25 aan het restaureren ben.
Het is een franse MF uit 1962.
Het was de eerste tractor van mijn vader, aangeschaft in 1973
Staat inmiddels 25 jaar stil, maar loopt en rijdt weer incl werkende hefinrichting.
Plaatwerk heb ik inmiddels allemaal al strak gemaakt en gespoten, motor en "chassis" moeten nog
Nu heb ik alvast een paar vragen.
Omdat niet alles meer compleet is wil ik graag het volgende weten.
Vraag 1
Heeft een MF 25 nu origineel achterlichten en /of knipper lichten aan de achterzijde?
Vraag 2
Horen de koplampen nu op van die aluminium steunen te staan met daar aan weer een " stokje" met een soort breedte lampje?
Vraag 3
Wat voor een lichtschakelaar hoort er op te zitten
Ik wil proberen alles weer zo origineel mogelijk te maken, vandaar mijn vragen.
En er zullen er vast nog wel meer volgen!
Graag hoor ik jullie tips.
Re: MF 25
Bedankt alvast voor je antwoord.
Met die verlichting ben ik er toch nog niet helemaal uit, want in div folders, ook hier op de site zie ik toch de koplampen op van die steunen staan met een soort breedte lichtjes er aan.
Maar als je gewoon op afbeeldingen zoekt zie je ze idd weer vaak gewoon tegen het plaatwerk aan zitten en zijn ze vaak ook zwart van kleur.
Het is nog een hele uitzoek klus
Met die verlichting ben ik er toch nog niet helemaal uit, want in div folders, ook hier op de site zie ik toch de koplampen op van die steunen staan met een soort breedte lichtjes er aan.
Maar als je gewoon op afbeeldingen zoekt zie je ze idd weer vaak gewoon tegen het plaatwerk aan zitten en zijn ze vaak ook zwart van kleur.
Het is nog een hele uitzoek klus

De koplampen zitten inderdaad op een speciale steun die aan beide zijkanten naast de radiateur gemonteerd zitten.
Aan die speciale steunen zit een spriet waar ook een lampje op zit, meestal zijn de sprieten eraf.
Op deze franse site vind je ze wel http://www.leboncoin.fr/materiel_agrico ... rguson+825+
verlichting schakelaar is gewoon een standaard die gebruikt wordt.
succes met opknappen
Aan die speciale steunen zit een spriet waar ook een lampje op zit, meestal zijn de sprieten eraf.
Op deze franse site vind je ze wel http://www.leboncoin.fr/materiel_agrico ... rguson+825+
verlichting schakelaar is gewoon een standaard die gebruikt wordt.
succes met opknappen
Bedankt voor je info over de koplampen en steunen.
Ik heb nu contact met een Fransman die nog een setje heeft, wordt dus vervolgd.
Wat voor een soort lichtschakelaar hoort er in, iemand een voorbeeld of foto?
En horen er nu achterlichten op, of niet?
Een werklamp kom ik wel overal tegen, op het rechter achterscherm.
Ik hoor het graag
Ik heb nu contact met een Fransman die nog een setje heeft, wordt dus vervolgd.
Wat voor een soort lichtschakelaar hoort er in, iemand een voorbeeld of foto?
En horen er nu achterlichten op, of niet?
Een werklamp kom ik wel overal tegen, op het rechter achterscherm.
Ik hoor het graag
Hallo Peter,
Nog even een vraagje over die olie lekkage uit die gaatjes aan der zijkant van de motor?
Waar wordt deze nu door veroorzaakt, is dat omdat de o ringen in de kop pakking niet meer afdichten of een andere keerring?
Ik heb al zitten zoeken in div tekeningen van zo'n perkins motor maar ik kan nu niet echt vinden waar deze afdichtingen zitten.?
Misschien kun jij me verder helpen?
Ik hoor het graag.
Nog even een vraagje over die olie lekkage uit die gaatjes aan der zijkant van de motor?
Waar wordt deze nu door veroorzaakt, is dat omdat de o ringen in de kop pakking niet meer afdichten of een andere keerring?
Ik heb al zitten zoeken in div tekeningen van zo'n perkins motor maar ik kan nu niet echt vinden waar deze afdichtingen zitten.?
Misschien kun jij me verder helpen?
Ik hoor het graag.
Hallo Peter,
Waarvoor zijn de lassen in dit blok?
Was dit blok gescheurd en is dit voldoende?
Groeten Wim.
Waarvoor zijn de lassen in dit blok?
Was dit blok gescheurd en is dit voldoende?
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
lastig dus..
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
ik weet niet of het altijd zo is dat er olie tussen de 2 ringen uitloopt door ouderdom.
In mijn geval een mf 30 waarvan het blok wel vet is en voorzover ik weet nooit open geweest.
Heeft gezien de weinige draaiuren ook veel stil gestaan, koelvloeistof blijft keurig op pijl en olie af en toe wat bij vullen,lekt wat bij de krukas.
In mijn geval een mf 30 waarvan het blok wel vet is en voorzover ik weet nooit open geweest.
Heeft gezien de weinige draaiuren ook veel stil gestaan, koelvloeistof blijft keurig op pijl en olie af en toe wat bij vullen,lekt wat bij de krukas.
Ja Peter je hebt gelijk het geeft aan dat er iets mis is.
Maar ik zou eerst de motor nieuwe olie en filters geven en dan testen als je niet weet wat de staat is.
Als er dan sprake is van veel lekkage of erger nog olie en water mengen dan kan je altijd nog gaan repareren.
moest er nog veel aangepast worden aan het 108 blok om het te wisselen ?
Maar ik zou eerst de motor nieuwe olie en filters geven en dan testen als je niet weet wat de staat is.
Als er dan sprake is van veel lekkage of erger nog olie en water mengen dan kan je altijd nog gaan repareren.
moest er nog veel aangepast worden aan het 108 blok om het te wisselen ?
Peter en mede MF 8-25 eigenaren,
Begin oktober heb ik gevraagd of het normaal was dat er geen heuveltje aan de opvoerpomp van mijn MF 8-25 zat. Heb inmiddels een pompje gekocht bij HPS maar deze zag er dusdanig anders uit dat ik toch de oude maar teruggezet heb. Ontlucht met de startmotor dus en dit heeft het voordeel dat je het alleen kunt doen; pompen (starten) en kijken of er diesel komt.
Conclusies na 5 minuten draaiende motor:
-thermostaat is kapot maar waterpomp doet 't.
-water en druppel olie uit 2 gaatjes tussen O-ringen van natte bussen.
-lijkt iets te veel rook uit carter ontluchting te komen (maar ik heb niet echt een vergelijk).
Uit al de antwoorden van Peter is duidelijk dat het motorblok dus uit elkaar moet om ten minste de bussen en O-ringen te vervangen.
Of kleppen en geleidebussen vervangen moeten worden zien we dan ook wel.
Mijn vragen zijn nu:
Er worden "overhaul kits" verkocht op Franse, Engelse en Nederlandse sites. Zit er verschil in deze sets, gezien de Franse afkomst van de MF 8-25?
Kan ik het beste losse onderdelen of een hele set kopen inclusief zuigers en veren?
Zijn er verschillende bussen (zoals bij het Forum over de 35X waar gesproken wordt over Chroom of gietijzer)?
Het is een hobby tractor. Het doel is om hem veilig en netjes te laten rijden en incidenteel kort een kar te laten trekken. Ik heb geen super-werkplaats dus ik moet het proberen te realiseren met kant en klare onderdelen. Zelf een bussentrekker maken zoals Peter liet zien zal nog wel lukken.
Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,
Paul Smit
Begin oktober heb ik gevraagd of het normaal was dat er geen heuveltje aan de opvoerpomp van mijn MF 8-25 zat. Heb inmiddels een pompje gekocht bij HPS maar deze zag er dusdanig anders uit dat ik toch de oude maar teruggezet heb. Ontlucht met de startmotor dus en dit heeft het voordeel dat je het alleen kunt doen; pompen (starten) en kijken of er diesel komt.
Conclusies na 5 minuten draaiende motor:
-thermostaat is kapot maar waterpomp doet 't.
-water en druppel olie uit 2 gaatjes tussen O-ringen van natte bussen.
-lijkt iets te veel rook uit carter ontluchting te komen (maar ik heb niet echt een vergelijk).
Uit al de antwoorden van Peter is duidelijk dat het motorblok dus uit elkaar moet om ten minste de bussen en O-ringen te vervangen.
Of kleppen en geleidebussen vervangen moeten worden zien we dan ook wel.
Mijn vragen zijn nu:
Er worden "overhaul kits" verkocht op Franse, Engelse en Nederlandse sites. Zit er verschil in deze sets, gezien de Franse afkomst van de MF 8-25?
Kan ik het beste losse onderdelen of een hele set kopen inclusief zuigers en veren?
Zijn er verschillende bussen (zoals bij het Forum over de 35X waar gesproken wordt over Chroom of gietijzer)?
Het is een hobby tractor. Het doel is om hem veilig en netjes te laten rijden en incidenteel kort een kar te laten trekken. Ik heb geen super-werkplaats dus ik moet het proberen te realiseren met kant en klare onderdelen. Zelf een bussentrekker maken zoals Peter liet zien zal nog wel lukken.
Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,
Paul Smit