Hallo lezers,
Toen ik enkele jaren geleden mijn MF30 mocht gaan halen was er het een en ander aan staalwerk gemonteerd onder het motorblok door van de linker- naar de rechterzijde van het frame. Ik heb het er destijds afgehaald omdat ik geen idee had waar het voor was. Nu heb ik het weer tevoorschijn gehaald, gangbaar gemaakt en weer gemonteerd in de hoop dat iemand mij kan vertellen waar het voor heeft gediend. Er is een soort van hefboom gemonteerd die onder het blok door scharniert naar een arm aan de andere zijde van het motorblok. Ik hoop dat iemand het herkend.
hulpstukken aan de MF30
Moderators: Tony, fergie, admin
-
hulpstukken aan de MF30
- Bijlagen
-
- IMAG0192k.jpg (78 KiB) 4123 keer bekeken
-
- IMAG0191k.jpg (87.02 KiB) 4123 keer bekeken
-
- IMAG0190k.jpg (83.86 KiB) 4123 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Frans van B. op za 09 jan 2016 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
MF30 SNMY '63, Rumptstad EK30-4, Lely kunstmeststrooier, Petter generator
Re: hulpstukken aan de MF30
Hallo,
ik denk dat je de foto vergeten bent.
Bij onze TED20 was er ook een hele constructie om aan de zijkant een eg te hangen. tijdens het ploegen als de tractor schuin ging raakte de eg de grond en kon je zo de twee vorige werkgangen eggen. als je de andere kant op ploegde zweefde de eg boven de grond We hebben dit ook gedemonteerd. Hangt anders behoorlijk in de weg als je het niet gebruikt.
Bij onze TED20 was er ook een hele constructie om aan de zijkant een eg te hangen. tijdens het ploegen als de tractor schuin ging raakte de eg de grond en kon je zo de twee vorige werkgangen eggen. als je de andere kant op ploegde zweefde de eg boven de grond We hebben dit ook gedemonteerd. Hangt anders behoorlijk in de weg als je het niet gebruikt.
-
Hallo Tim, Nou niet vergeten maar het lukte me even niet om de foto's te verkleinen voor ik ze op dit forum wilde plaatsen. Dit is nu gelukt. ik hoop dat je iets van herkend.Tim schreef:Hallo,
-
Ik begreep van een collega die vroeger in de landbouwmechanisatie (Rumptstad) heeft gewerkt dat er zeer waarschijnlijk een schoffelbalk aan heeft gehangen. Is er misschien iemand die nog tekeningen of foto's heeft van zo'n schoffelbalk? Ik vermoed dat de aanbouw er in de fabriek is opgezet aangezien er geen bouten met metrische draad zijn gebruikt.