Koppeling ombouwen.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Simon1980

Koppeling ombouwen.

Bericht door Simon1980 »

Collega trekker-liefhebbers,

Ikzelf ben in het bezit van een FE35 goudbuik waar de aftakas dus niet van doordraait.
Aangezien ik ook graag gewoon werk met deze machine is dit wel een minpunt.

Nu zijn er latere MF uitvoeringen met de 23c-motor die wel een doordraaiende aftakas hebben.
Is het ombouwen door een drukgroep met dubbelekoppeling in te bouwen mogelijk of loop ik dan tegen meer problemen aan.
Ik weet dat het dan niet origineel is, maar ik vind functionaliteit ook belangrijk.

Zijn er mensen met ervaring hierin of advies?(of gewoon het advies dat het niet mogelijk is :D )

mvg

Simon

massey 35

Re: Koppeling ombouwen.

Bericht door massey 35 »

Hallo Simon,

Je moet de versnellingsbak ook aanpassen.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello allemaal,

En het vliegwiel kan anders zijn. Sloper kopen is mischien handiger.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Maarten Pleiter

Bericht door Maarten Pleiter »

Simon,

Heb je wel een tractormeter op je fe35? De luxe uitvoering van een Ferguson 35 had een tractormeter en dubbele koppeling. Heb zelf ook eens staan kijken bij een fe35 die had wel een tractormeter maar leek geen dubbele koppeling te hebben. Een meter plaatsen lijkt me niet zo moeilijk maar vraag me ook nog steeds af of je er eenvoudig een dubbele koppeling in kan zetten.

groeten,
Maarten

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Maarten,

Het is dus niet eenvoudig om reden dat de bak voor de dubbele koppeling een dubbele contra as en reductie heeft. Er zit dus een 2e ingaande en contra as in en een extra paar reductie tandwielen. Het ombouwen is te doen als je de benodigde onderdelen kunt bemagtigen maar vereist wel volledig de-monteren en weer monteren van de bak. Tevens is voor sommige motoren het vliegwiel gewijzigd voor opname van de dubbele drukgroep.

Specificaties zijn hier ten lande :

standaard versie : enkele koppeling, 4x19" voorwielen, simpele pan zitting(opklappend) en geen tacho.
Deluxe versie : dubbele koppeling, 6x16" voorwielen, luxe zitting met kussens en een tacho.

Deze specs verschillen van land tot land. Zo is hier door de importeur (althans vrijwel zeker) de 35X alleen met difflock geleverd maar dat was zeker optioneel af fabriek.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie