Hef van de TE

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

johan

Re: Hef van de TE

Bericht door johan »

Hello René,
Deze voormiddag de struikelblok waarschijnlijk gevonden, zat hem wel in de perskleppen, heb er wat WD40 ingespoten en dan met perslucht geprobeerd op de in en uitlaten en nu hoor je duidelijk de kleppen werken. Heb dan de koppen er voorlopig terug op gemonteerd en als ik nu aan de pomp draai hoor je duidelijk de kleppen open en toegaan. Dus zat hem wel in de kleppen daar voorheen de hef armen wat omhoog hingen maar niet voldoende. Zou er maar beter nieuwe pakkingen voor gebruiken, zie dat de pakkingen met ijzer zijn verweven, mag ik er ook wat vloeibare pakking aandoen.
Is de pakkingsset van HPS goed.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

De dikte van de pakking is van belang, en ik smeer ze meestal wel in met vloeibare pakking. Ik gebruik Versachem Prime Seal 3 maar Loctite 5923 lijkt er ook op. Deze pakking gaat normaal niet stuk omdat ze altijd rondom nat zijn, dus of het echt nodig is....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

johan

Bericht door johan »

Zo kwamen er de pakkingen eruit, om ze te hergebruiken neem ik misschien wel een risico.
Bijlagen
SIMG2188.jpg
SIMG2188.jpg (182.67 KiB) 10666 keer bekeken

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Niet hergebruiken !. Nieuwe knippen van standaard pakking papier van de correcte dikte of een pakking set bestellen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

johan

Bericht door johan »

Hallo René,
Vandaag de pakkingset voor de hydrauliekpomp toegestuurd van HPS, en wat mij opviel is dat de pakking voor de pomp tussen de kleppen en de pomp gewoon pakking is, de originele die er inzitten zijn bij mij versterkt met ijzer. Gaan de gewone er na een tijd er niet doorslaan in verband met opgebouwde druk.
Graag uw mening.
Gr Johan

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Ik heb al 20 jaar een gewone pakking tussen m'n hefdeksel zitten en die doet het nog steeds. Wel met een beetje vloeibare pakking ingesmeerd rondt het olie gat maar dat werkt dus prima.

Groetjes,

René.

Symen

Bericht door Symen »

Volgens mij bedoelt Johan wat anders René.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Symen,

Andere pakking maar druk echter zelfde.

Groetjes,

René.

Janos

Bericht door Janos »

dat klopt Johan, de pakkingen wat overal verkocht worden zijn er zonder de gevlochten draad. Mijn ervaring is dat de gewone niet echt lang houden. Ik had de mijnne na de eerste maal kippen met mijn 3 ton trailer al door geblazen... Zelf de banana load krijg ik nog met moeite omhoog omdat de olie tussen pomp en deksel uit spoot. Ik heb nu ringen gefreesd rond de gaten en dan een O- ring gemonteerd omdat ik nergens pakking met een versterking kon vinden. Indien de oude dichtingen nog nog goed zijn zou ik persoonlijk toch opteren om deze opnieuw te gebruiken.

Ik heb nog wel ergens een foto van mijn kleppen met de o- ringen indien dit je zou interesseren.

Groeten

Jan

Symen

Bericht door Symen »

Zal ik je maar een pompje opsturen Johan?
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

johan

Bericht door johan »

Hoi Jan,
Ik ga ook opteren voor O ringen, lijkt mij het zekere. Waar heb jij uitgefreesd, op de pomp of op het stuk waar de kleppen zitten. Ben ook van plan om er een loader op te plaatsen dus zeker spelen. Kun je misschien een foto posten.
Gr Johan

Janos

Bericht door Janos »

Johan,

Sorry voor de late reactie, maar had het enorm druk op mijn werk.
Bij deze een foto van mijn aangepaste pomp:

https://goo.gl/photos/BYzehDDxcESp2Dqj7

Waar het oliekanaal naar boven loopt heb ik ook een O-ring voorzien. De pomp was toen toch uit elkaar en dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om hier een O-ring te monteren.
https://goo.gl/photos/3dqo8Cj8yaHT5WCSA

Sinds ik deze aanpassing hebt gedaan heb ik geen problemen meer gehad. Zelf met de sherman-bak in laagste versnelling kan ik nog vlot kippen en de banana loader gebruiken. Ervoor kon ik maar met moeite de banana loader omhoog krijgen wanneer de sherman in hoogste versnelling stond.

Je moet wel rekening houden met het volgende:
Wanneer je de pomp monteert zal je zien dat deze aan de voorkant geklemd zit tussen de twee ribben die op het stuk staan om de aftakas in en uit te schakelen. Wanneer je de dichtingen zou weglaten en vervangen door O-ringen krijg je de pomp niet meer gemonteerd. Er zijn 2 oplossingen. Ofwel frees je de ringen rekening houdend met de dikte van de papieren dichting ofwel moet je de ribben vlakken (- 2x dikte papieren dichting). Ik heb de twee ribben gevlakt daar de pomp al gemonteerd was toen ik tot de vaststelling kwam dat het niet meer paste.

Mvg

Jan

johan

Bericht door johan »

Hallo Jan,
Als ik het goed lees heb jij dus de pakkingen weggelaten.
Gr Johan

Janos

Bericht door Janos »

Inderdaad Johan. De volgende zou ik minder diep frezen en dan voorzien van O-ringen en pakkingen.

groeten

Jan

johan

Bericht door johan »

Hallo,
Ik heb nu de oude pakking(0,64) en de nieuwe pakking(0,49) gemeten op dikte en er zit verschil in.
Als ik de O ringen monteer kan ik misschien de oude pakking gebruiken.
Wat denken jullie.
Gr Johan

Plaats reactie