Hydrauliek pomp TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
TEFArts

Hydrauliek pomp TEF

Bericht door TEFArts »

Hallo forumgebruikers,

ik heb de hydrauliek pomp gedemonteerd om deze schoon te maken en na te kijken, halaas is mij ooit al iemand voor geweest en is toen (waarschijnlijk) het asje tussen de bedienings klep en de vork gebroken en de veer die hier tussen hoort te zitten is ook weg...
Het enige deel dat nog rest is het uiteinde dat in de klep zit. (zie afbeelding)
Ik heb ooit op dit forum in een topic met een foto van dit onderdeel gezien inclusief veer, maar weet dit niet meer terug te vinden.

Heeft iemand een idee van de lengte van dit asje, lengte van de veer of hoe ik dit kan oplossen/repareren?

Groetjes Robert
Bijlagen
Hydrauliek klep 1.jpg
Hydrauliek klep 1.jpg (103.97 KiB) 10301 keer bekeken

mstrep

Re: Hydrauliek pomp TEF

Bericht door mstrep »

Hallo Robert,
Ik heb de pomp van mijn Tef nog uit elkaar liggen je mag gerust even langs komen om e.e.a op te meten.
Groet Martien

TEFArts

Bericht door TEFArts »

Hallo Martien,

bedankt voor jouw reactie en ik neem het aanbod graag aan. Weet natuurlijk niet waar jij woont maar ik mail jouw even om de verdere gegevens uit te wisselen.
Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes,
Robert

Symen

Bericht door Symen »

Zoek de foto op.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Symen

Bericht door Symen »

Kan de foto niet vinden. Maar kan wel een nieuwe maken.
Het gemakkelijkst is het asje vervangen door een boutje M5 met hierdoor een gaatje waar spietje door gaat.
Maar kan je ook een gebruikte leveren. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

TEFArts

Bericht door TEFArts »

Hallo Symen,

een origineel vervangend asje heeft zeker mijn voorkeur, dat zou voor mij de beste optie zijn.
Als jij dat zou willen doen, graag!
Moet ik alleen nog even uitvogelen wat voor veer daar bij hoort. Ik meen dat er bij die foto iets stond van een veerlengte van 10 cm?
En volgens mij vergrendeld aan de vork met een soort van splitpen?

Misschien zou Martien mij aan deze gegevens kunnen helpen (foto, veerlengte,veerdiameter, vergrendeling)?

Alvast bedankt!

Robert

TEFArts

Bericht door TEFArts »

Heren,

heb die foto in het forum teruggevonden.
controlvalveTEseries.jpg
controlvalveTEseries.jpg (34.79 KiB) 10235 keer bekeken

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Bovenstaande foto (de mijne overigens) is van het eerste type met de 4-kante oscilator, later is het een platte strip geworden (zie orginele post) en die zijn niet uitwisselbaar !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen

Bericht door Symen »

IMG_1329.jpg
IMG_1329.jpg (93.92 KiB) 10228 keer bekeken
Zo ziet de latere versie er uit. Symen.

TEFArts

Bericht door TEFArts »

René, bedankt voor jouw toelichting! Was idd een post van jou hierover.
Ik heb hier dus een latere versie met platte strip. Ook Symen bedankt, ik mis bij mij de volledige verbinding tussen de vork en de plunjer (uitgezonderd het T stuk dat in de vork geklemd zit)
Heb jij dat comleet nog liggen dat asje en die veer, Symen?

Symen

Bericht door Symen »

Zie jou mail Robert.

Plaats reactie