schaarpunt ferguson ploeg.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
J.A.B multipower

schaarpunt ferguson ploeg.

Bericht door J.A.B multipower »

Hallo Iedereen

Ik ben in het bezit van een ferguson ploeg maar nu zijn de schaarpunten versleten.
Weet iemand waar je nieuwe punten kan kopen? Of zijn er andere opties?
Want nu is de ploeg niet te gebruiken.

Gr Jan-Aafko

fergie
Contacteer:

Re: schaarpunt ferguson ploeg.

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Op dit moment hoor ik heel veel dat de pasvorm van de nieuwe punten nogal te wensen over laat. Ze zijn er dus wel maar het vereist aanpassingen om te werken. Da's een leuk dillema, een nieuw onderdeel aanpassen en dan garantie ???. Of nog erger de ploeg moeten aanpassen aan het nieuwe onderdeel ??.

Groetjes,

René.

PS. dubbele post verwijderd
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan-Aafko,

Heb je een 10 of een 12 inch ploeg?
Dat word heel moeilijk om een goed gebruikt of een nieuw setje te bemachtigen.
Ik heb zelf een setje IMT scharen via Agrikoop te pakken gekregen, maar die hebben ze ook niet meer op het schap liggen.
Bij de meeste andere ploegen is de hoek links / achter 135 graden en bij de Ferguson scharen ongeveer 120 graden.
Ik heb ook bij Kramp Varsseveld, Mechatrac en Granit gevraagd, maar ze zitten niet meer in het assortiment.
Bij Kramp zelfs een schets met alle maten en foto's doorgemaild.
Als jij ergens een goed pas te maken setje vind, dan graag het merk en type doorgeven, want er zijn meer mensen naar op zoek.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo René,

Ik had jouw antwoord nog niet gelezen, maar nu wel.
Als je de boutgaten in het ploeglichaam moet verboren, dan is dat niet zo'n groot probleem.
De boutgaten in de schaar die kun je niet op een andere plek boren, omdat de boor er niet door komt.
Maar de hoek linker kant / achter kant van ongeveer 120 graden, dat is het GROTE probleem.
Als je die kloppend wil maken met een haakse slijper of een snijbrander, dan is de hele snavelpunt weg.
De staande strip aan de linkerkant daar kun je een dik stuk plat ijzer aanlassen, als die er niet aanzit.
Dat is bij mijn IMT scharen ook gedaan, ik weet niet of dit op de fabriek gedaan is, of dat dit later gedaan is.
De lasnaad is duidelijk zichtbaar maar dat is geen enkel probleem.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

J.A.B multipower

Bericht door J.A.B multipower »

Hallo wim
het is een 12 inch ploeg.
ik had het zetje op agrikoop ook al gezien maar was mij ff te duur.
ik zit er nu zelf te denken om er nieuwe punten op te lassen.

mstrep

Bericht door mstrep »

Hallo allemaal
Ik heb zelf deze ploegpunten nog niet gebruikt maar kijk eens op de website: www.westlakeploughparts.co.uk ze verkopen allerlei Ferguson ploeg onderdelen.
Groeten Martien

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Martien,

Ik heb hier minder goede berichten van gehoord.
Ik weet niet wat hier van waar is.

Groeten Wim.

Symen

Bericht door Symen »

Die minder goede berichten komen ook van mij. Ik heb meerdere malen contact met dit bedrijf gezocht maar resulteerde in niets. Ze beloven dat ze terugmailen maar niet dus.
Zelfs na inschakeling van twee Engelsen werd het weer niets. Weet eerlijk gezegd ook niet of ze de juiste hebben. Zou ook graag een setje willen hebben. Ken mensen die ze willen reproduceren maar dan moet je eerst wel de goede hebben..........Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

Plaats reactie