snap er niks meer van

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

gooddiesel

snap er niks meer van

Bericht door gooddiesel »

Hallo ik snap er niks meer van de ted wil niet meer normaal lopen starten doet hij goed en loopt ook even goed maar na een tijd lijkt het wel of hij op 3 cil loopt af en toe doet de 4e ook mee heb ik het idee . onsteking is goed speling vrij .carb 28g heb ik schoon gemaakt en revisie set op gezet zelfs een andere carb geprobeert kleppen gesteld ma niks helpt ik weet het niet meer iemand nog tips gr maik

Symen

Re: snap er niks meer van

Bericht door Symen »

Zou het aan een bougie liggen? Probeer ze eens om te ruilen.
Als de motor loopt één voor één de bougiekabels even los halen (eventueel met isolatiemof) en horen of het geluid van de motor verandert.
Laatst gewijzigd door Symen op ma 21 sep 2015 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

gooddiesel

Ik ga het proberen ma word er een beetje moedeloos van haha zitten nieuwe in miss een keer de bobine vervangen daar zit nog een oude op van lucas metaale uitvoering

Tito

Bericht door Tito »

Als de bobine slecht is zou hij op meerdere cilinders raar lopen.

Ik zou bougiekabels checken, en als eerste stap compressie meten. Maar ik heb 0 ervaring met TED-jes.

gooddiesel

Oke wat moet de compressie zijn als je die gaat meten. en de condesator in de ontsteking waar diend die voor kan die dat ook veroorzaken gr

gooddiesel

Hoeveel speling mag de rotor as hebben van de ontsteking of helemaal niks bij mij zit er wel iets in ma niet echt veel heb al wel.een nieuw lager gemonteerd ma nu zit er weer iets in viel me op gr maik

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Gooddiesel,

Een bobine vertoont inderdaad z'n streeken op alle cylinders en random of allemaal tegelijk en meestal is het ook gerelateerd aan het warm worden van de bobine. Een enkele cylinder die raar doet is eerder een bougie of een kabel. De kabel en de bougie's kun je van plaats verwisselen en kijken of het "probleem" verhuist naar een andere cylinder. Bougies zijn de meest gangbare veroorzaker. En let op, een boegie die goed vonkt buiten de motor hoeft niet per defenitie goed te vonken in de motor tijdens de kompressie druk. Een bougie kan ook "breken", de middelste electrode breekt dan in het porcelijn waardoor je 2 vonkbruggen hebt ipv één en die is dan ook vaak temperatuur gevoellig. Sterk vervuilde bougies kunnen ook vonken via een andere weg dan waar de bedoeling is, zelfde soort effecten zijn het gevolg.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

gooddiesel

Potverdori het was idd 1 bogie die niet goed mee werkte heb 1 voor 1 de kabels los getrokken en bij cil 2 veranderde het geluid niks dus andere bogie er in gedaan en loopt weer zo als het hoord alleen ploft hij af en toe iets tussen de contackt punten vonkt het wel aardig zou dat de condensator zijn gr maik

gooddiesel

Wat voor een bogies moet ik er in doen en condensator wat is het beste heb nu van die goedkope bogies waren nog niet zo oud dus wil er nu graag goede in hebben gr maik

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Maik,

De condensator voorkomt het vonken bij de contactpunten en maakt die aan de bougie sterker. Vervangen dus.

Voor bougies heb ik zo uit het hoofd ff geen idee welke er in moeten maar ik gebruik champion's die normaal in een serie landrover zitten. Ik zal bij gelegenheid ff kijken wat er op die doosjes staat.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

gooddiesel

Ok bedank voor de hulp jongens ik zag het ff niet meer zitten haha ma hij loopt weer een stuk mooier

gooddiesel

En even over de speling op de rotor as dat heb ik ook heel iets 1mm heen en weer of is dat te overzien gr mail

Symen

Bericht door Symen »

Hartstikke mooi dat we met z'n allen er uit komen. Nieuw lagertje om het asje lost de speling op. Nog wel even een klusje trouwens. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

gooddiesel

Klopt heb het toen zelf opgelost met een nieuw lager omdat histoparts de verkeerde had geleverd maar er zit nu alweer iets speling op ma dat zou ik vandeweek wel ff na kijken ben al blij dat die nu weer goed loopt haha is er nog iemand na meddo geweest afgelopen weekend of niemand

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Maik,

Een drupje (of 2) olie in de bovenkant van het asje (rotor er ff af) doet wonderen en niemand besteed aandacht aan dit onderhoudt om een of andere wazige reden. Al geprobeert ?.

Groetjes,

René.

Plaats reactie