weet er iemand waar ik aan nieuwe stelschroeven geraak voor de tuimelaars van een MF 35 4 cilinder diesel .
Dit is nog het laatste wat ik nodig heb , dan kan de motor weer in elkaar
Ik heb al gekeken bij histoparts en oldtraktorschop maar dit zit niet in hun leeverings bestand.
alvast bedankt
Groeten
Guy
Laatst gewijzigd door Amandus op di 21 jul 2015 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
ik heb nog een gehele defecte tuimelaar liggen van een te20 diesel waar die schroef delen nog in zitten. Ik weet alleen niet of die gelijk zijn aan die van de 35 serie
Die van de 20C zijn identiek, ik heb er nog wel hele sets van als je ze nog nodig hebt.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Die van de 20C zijn identiek, ik heb er nog wel hele sets van als je ze nog nodig hebt.
Groetjes,
René.
Dag René ,
ik ben zeker geintresseerd kan ik je anders eerst een foto mailen zodat we zeker zijn dat we over het zelfde spreken .
hoe spreken we dan verder af ,voor af te halen of kan je dit ook opsturen .
Je bedoelt de schroeven waar je de klepspeling mee stelt toch ?. Ik kan je wel een paar sturen, reageer maar ff via persoonlijk bericht, komt het wel goed.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Het is een tijdje geleden wat verlof en weinig tijd gehad voor de fergie 35 , ondertussen zit de motor terug in elkaar
met dank aan René voor de stelschroeven .
Hij draai als een naaimachientje
Ik had hem dit weekend aan het werk gezet aan alles gaat goed .
helaas na een tijdje zakt de oliedruk meter naar low wat zou dit kunnen zijn .
Olie druk is het product van aanvoer en speling op de lagers. Meestal is het dus slijtage als de olie druk wegzakt bij warmer worden van de olie (dunner). Is jouw motor gereviseerd of niet ?.
Groetjes,
René.
De motoroliedruk is bij een MF 35 - 4 cil. nooit superhoog als de olie warm is en de motor stationair loopt.
Komt de wijzer stationair een klein stukje in het rode gedeelte of nog lager?
Oliepomp goed?
Lagers goed?
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Dus de oliepomp is oud en de krukas is niet geslepen naar een ondermaat ?. Dan is er wat oliedruk betreft dus eigenlijk niets verbeterd.
Groetjes,
René.
Als je meer aanvoer hebt krijg je meer druk. Ik zou er echter niet wonderen van verwachten. En nieuwe rotors plaatsen is maar een deel van het probleem, de axiaal speling moet er ook uit om er de maximale profeit van te hebben.
Groetjes,
René.
Hallo,
Een vriend van mij is op zoek naar de stelschroeven voor een TED petroleum.
Is er ook misschien iemand die wat liggen heeft laat maar weten.
Gr Johan