Goedemorgen Massey Ferguson liefhebbers,
Vraagje : wanneer ik een Massey Ferguson 135 zou willen aanschaffen waar moet ik op letten ?
Wat zijn de goede type 's
Zit er veel verschil in ?
Moet je rechte , of ronde spatborgen hebben .Of een rechte , of kromme vooras ,Kruipbak ,
28 inch , of 32 inch wielen ?.
Vriendelijke groet Arie
Massey Ferguson 135
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Massey Ferguson 135
Hoi Arie,
MF 135 trekkers met een gebogen vooras zijn tot circa 1972 gebouwd. Daarna is alleen de rechten vooras nog gebouwd.
In principe zijn er geen goede of slechte MF135 trekkers gebouwd. Ze zijn allemaal goed. De echte staat van de trekker hangt vooral af van het aantal echte gebruiks uren.
Het type spatbord maakt ook niet uit voor de keus. De oudere modellen hebben vaak ronde spatborden terwijl die van de nieuwere uitvoering vaak vierkant zijn. Ook de grote van de achterwielen maakt niet uit. Dat is vooral een persoonlijke voorkeur. Als er nieuwe banden op moeten, zijn de kleinere banden vaak iets goedkoper.
Versnellingsbak.
De standaard versnellingsbak voldoet goed. De uitvoering met multi power kan door slecht onderhoud problemen geven. Vaak zijn die ook duurder omdat ze meer gezocht zijn. Een trekker met een multi power versnellingsbak, kan vaak harder rijden. Dat hangt af van het land waarin de trekker het eerst verkocht is. In Duitsland gold er een snelheidsbeperking van 20 km/u.
Een extra kruipbak was een optie. Die heb je in principe niet nodig bij normaal werk. Alleen bij sommige grondbewerking kan die nodig zijn (frezen).
MF 135 trekkers met een gebogen vooras zijn tot circa 1972 gebouwd. Daarna is alleen de rechten vooras nog gebouwd.
In principe zijn er geen goede of slechte MF135 trekkers gebouwd. Ze zijn allemaal goed. De echte staat van de trekker hangt vooral af van het aantal echte gebruiks uren.
Het type spatbord maakt ook niet uit voor de keus. De oudere modellen hebben vaak ronde spatborden terwijl die van de nieuwere uitvoering vaak vierkant zijn. Ook de grote van de achterwielen maakt niet uit. Dat is vooral een persoonlijke voorkeur. Als er nieuwe banden op moeten, zijn de kleinere banden vaak iets goedkoper.
Versnellingsbak.
De standaard versnellingsbak voldoet goed. De uitvoering met multi power kan door slecht onderhoud problemen geven. Vaak zijn die ook duurder omdat ze meer gezocht zijn. Een trekker met een multi power versnellingsbak, kan vaak harder rijden. Dat hangt af van het land waarin de trekker het eerst verkocht is. In Duitsland gold er een snelheidsbeperking van 20 km/u.
Een extra kruipbak was een optie. Die heb je in principe niet nodig bij normaal werk. Alleen bij sommige grondbewerking kan die nodig zijn (frezen).
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Massey Ferguson 135
Hello Allemaal,
Even ter aanvulling, voor freezen heb je ook geen kruipbak nodig, de lage gearing is laag zat. Voor dingen als rooien of planten van specifiek spul kan het echter wel nodig zijn. Als je dergelijk spul niet doet (kans is dacht ik groot van niet) dan is de standaard bak meer dan voldoende. Deze trekkers hebben een 6 of een 8 bak (2x3 of 2x4) en de laatste is er niet met MP.
Groetjes,
René.
Even ter aanvulling, voor freezen heb je ook geen kruipbak nodig, de lage gearing is laag zat. Voor dingen als rooien of planten van specifiek spul kan het echter wel nodig zijn. Als je dergelijk spul niet doet (kans is dacht ik groot van niet) dan is de standaard bak meer dan voldoende. Deze trekkers hebben een 6 of een 8 bak (2x3 of 2x4) en de laatste is er niet met MP.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....