Druklager

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Paul v.d. bunt

Druklager

Bericht door Paul v.d. bunt »

Ik heb een nieuw druklager besteld. Nu begrijp ik niet helemaal hoe ik de oude uit elkaar krijg.
Is dit een handigheidje of heb ik gewoon een verkeerd lager?

fergie
Contacteer:

Re: Druklager

Bericht door fergie »

Hello Paul,

Ik neem aan dat dit voor een TE-serie is, dan is het een kwestie van de drager uit het ouder lager slaan en in de nieuwe persen. (persen met de bankschroef wil prima).

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Paul v.d. bunt

Bericht door Paul v.d. bunt »

Ok, bedankt.
Ik ga het proberen.

ruud smit
Contacteer:

Bericht door ruud smit »

met een pers werk je veel mooier en zuiverder ! Met een bankschroef en voorhamer lukt het ook maar kijk uit voor de lipjes aan het lager huis, die breken anders zo ! :D
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Ruud,

Ik doe het met de bankschroef, veel sneller als met de pers en als je het lager op de bekken van de bankschroef legt dan kun je de drager er tussen de bekken door netjes uit tikken zonder schade. Net als met alle dingen is het natuurlijk wel opletten wat je doet.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie