hefarmpennen en hefcilinder

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
P.van Dalfsen

hefarmpennen en hefcilinder

Bericht door P.van Dalfsen »

Hallo,

Een paar vragen. Ik wil de hefarmpennen aan de trompetten vervangen. Op het forum las ik dat dan de linker trompet er af moet, vervolgens het differentieel eruit en dan beide pennen vervangen. Bij het in elkaar zetten moet dan de desbetreffende trompet ook weer afgesteld worden? Of kan je hem er met een nieuwe pakking zo weer op schroeven?
De andere vraag: bij het vervangen van het hefdeksel kwam ik er achter dat er in de hefcilinder en zuiger krassen zitten. In een bericht op het forum las ik van hetzelfde probleem. Hans Eshuis gaf het advies om de cilinder te honen en dan in de zuiger een rubber groefring manchet afdichting maken van 76,20x57,15x9,52 Moet de diameter van de manchet dan niet een paar tiende millimeter goter? De diameter van de cilinder is standaard toch zijn 76.2 mm dus na het honen groter geworden?
Ik heb hier niet zoveel verstand van. Moet je de zuiger dan laten uitfrezen? Kan je me dat uitleggen, want dit lijkt me wel wat.

Alvast bedankt.

vr. gr,

Pieter

ruud smit
Contacteer:

Re: hefarmpennen en hefcilinder

Bericht door ruud smit »

beste Pieter
Om wat voor type ferguson gaat het ?
Je kan ook de spullen nieuw kopen voor het hefgedeelte bij histoparts of oud tractor shop of een andere betrouwbaar dealer,
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

Symen

Bericht door Symen »

Als het om een Ferguson TE gaat heb ik wel een hefcilinder voor je liggen. Scheelt een hoop werk.
Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

P.van Dalfsen

Hallo,

Ruud en Sijmen bedankt voor jullie snelle reactie. Mijn fergusonnetje is een 35x. Inderdaad zijn er nog nieuwe onderdelen te krijgen. De oplossing van Hans sprak me wel aan. Ten eerste is het een goede oplossing omdat, de hef haast niet meer zakt en het zou ook niet veel kosten.
Sijmen ik houd je aanbod even in gedachten. Ik hoop dat Hans dit bericht ook nog even leest voor meer uitleg.

Vr.gr,

Pieter

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Een te hefcilinder past niet in een mf 35x.
Als je de hefcilinder opboort kan hij meer tillen en is de cilinderwand dunner, zwakker en sterker is niet aan te bevelen. Als de krassen echt diep zijn heb ik nog wel mf 35 hefcilinders liggen met ervaring. Anders licht honen.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

P.van Dalfsen

Dag Hans,

Bedankt voor het antwoord. Ik zal kijken of honen een optie is, anders neem ik contact met je op voor een cilinder. Ik zag een advertentie van je op marktplaats.

Vr. gr,

Pieter

Plaats reactie